Fitness
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Fitness  (gelezen 19887 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #30 Gepost op: 5 november 2012, 20:26 »
Ja zelfdiscipline ;)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Fitness
« Reactie #31 Gepost op: 9 november 2012, 11:20 »
ik heb een stap gezet :D.
met gym kunnen we kiezen wat we willen doen je kan kiezen uit diverse dingen en dat is dan 3 weken en dan 1 uur per week.
nu stond er ook fitnis bij dus ik hem me aangemeld ervoor :).
dus ik zal eens zien hoe goed het me af gaat die 3 weken. ook overleg gehad met de fysio erover en die gaan nu even kijken wat ik kan doen daar.
:P

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #32 Gepost op: 9 november 2012, 11:31 »
Wel ideaal om het uit te proberen ;)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #33 Gepost op: 11 november 2012, 11:43 »
Zijn er hier mensen die spinnen en last hebben van hun pols(en) daarbij? zo ja nog tips?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #34 Gepost op: 11 november 2012, 17:15 »
Ga je ook staan tijdens het spinnen? Ik niet en ik leun gewoon zo min mogelijk op het stuur. Ook trek ik het stuur zo dicht mogelijk naar mij toe, dan hang je minder op je polsen als je op het stuur leunt, doordat een groter deel van je gewicht op het zadel komt.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #35 Gepost op: 11 november 2012, 17:48 »
Ja ik sta ook met spinnen, alleen geen staande sprintjes. Maar met staan leun ik niet echt op mijn polsen het is voornamelijk tijdens het zitten. Stuur heb ik al zo dicht mogelijk naar mij toe. Misschien maar wat minder staan

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Fitness
« Reactie #36 Gepost op: 28 november 2012, 11:15 »
ik had afgelopen vrijdag voor het eerst mee gedaan met de fitness alleen is het in groep verband dus je krijg bepaald aantal dingen die je moet doen.
Dus niet echt ideaal voor mij omdat ik niet alles kan en mag.
Nu krijg ik een speciaal training schema en die gaan we maandag maken.
En kan ik gewoon zelf weten wanneer ik naar de fitness ga.
Ik ga proberen iedere geval 1x in de week en mits het me lukt om 2x te gaan.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #37 Gepost op: 15 januari 2013, 14:25 »
Vrijdag heb ik mijn intake in de sportschool op de campus.  ;D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Fitness
« Reactie #38 Gepost op: 15 januari 2013, 14:26 »
Spannend zeg!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2013, 16:07 »
Nou, ik heb  mijn intake gehad! En het ging best goed. We zijn ongeveer een half uurtje bezig geweest. Alles super licht gedaan en kort (vier minuten fietsen bijvoorbeeld), maar het is wel fijn om even bezig te zijn. Die vrouw wist wat connective tissue disorders zijn en kon precies zeggen hoever mijn armen mochten en hoe ik moest bewegen. Super fijn!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #40 Gepost op: 18 januari 2013, 21:28 »
Fijn!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Fitness
« Reactie #41 Gepost op: 20 januari 2013, 10:11 »
Wat fijn zeg:D

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #42 Gepost op: 9 februari 2013, 14:07 »
Het fitnessen gaat super goed. Ik ga elke donderdag braaf met mijn huisgenootje, zodat we dan wel moeten. Ondertussen fiets ik al 13 minuten (ipv 4) en heb het gewicht van de oefeningen verhoogd van 5 kg naar 7,5 kg. (Kleinere stapjes zijn er jammer genoeg niet.) En ik heb zelfs al 4 minuten op de crosstrainer gestaan! Het gaat echt  verbazingwekkend goed. Na het trainen wel een beetje pijn in mijn knieën, maar ik koel direct en dan is het vrij snel over. En ik wil me ook niet echt door mijn knieën laten leiden, die zijn niet zo goed meer, dus dan is het logisch dat  het pijn gaat doen.

En ik zie zelfs al verbetering qua spieren. Je kunt mijn bovenbeenspieren een klein beetje zien! Daaaag flubberbenen!

Ik vind dat wel gek, want zo lang train ik nog niet. Ik heb dat altijd gehad met oefeningen. Vlak na de diagnose was ik eigenlijk totaal niet trainbaar, direct overbelast. Maar sinds een paar jaar hoef ik oefeningen maar een paar keer te doen en er is al verbetering zichtbaar. De fysio geeft me wel eens oefeningen die ik een week lang 3 x per dag moet doen. Meestal ben ik te lui en doe ik ze in totaal 3 x, maar hij roept altijd dat ik goed heb geoefend en ik merk zelf ook resultaat. Misschien toch nog een overblijfsel van mijn volleybaltijd?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #43 Gepost op: 9 februari 2013, 14:27 »
Zou goed kunnen. Als ik mijn benen train, zie je ook heel snel resultaat. Maar ik heb ze een paar maanden niet getraind, vanwege de enkelklachten, en nu heb ik weer flubberbenen :P.

Ik vind 7,5 kilo veel hoor. Dus al is het 'maar' een stap van 2,5 kilo erbij, ik doe het je bij de meeste apparaten niet na denk ik. Ik werk nog steeds met losse gewichtjes tot 3 kilo :P.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #44 Gepost op: 9 februari 2013, 15:17 »
Zou goed kunnen. Ik bouw ook heel snel spieren op. Ik heb wel eens gehad dat ik aan het trainen was in de fitness bij de revalidatie toen een fysio kwam vragen of ik vroeger veel had gesport. Hij kon het zien aan de spier opbouw. Ik trainde altijd veel ivm de selectie van turnen. Nog steeds baat van!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal