Fitness
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Fitness  (gelezen 19863 keer)

angeliquev

  • Gast
Re: Fitness
« Reactie #15 Gepost op: 2 oktober 2011, 13:30 »
Ik mag geen fysio fitness,de fysiotherapeut durfde het niet aan ... En mensendieck zit weer te ver ... Dus sporten nee niet echt,wel 15 minuutjes hoogstens in mijn slaapkamer met gewichtjes en een balancestepper,ja die 2 in totaal 15 minuutjes. 5 minuten verschillende oefeningen gewichtjes,7 minuutjes pauze en de overige 3 is op de balancestepper  ::)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Fitness
« Reactie #16 Gepost op: 3 oktober 2011, 13:42 »
ik ben weer begonnen met medisch fitness. Ik heb geleerd om zelf echt heel goed mijn eigen grenzen aan te houden. Dus ik hoop dat het nu eens wat zoden aan de dijk gaat zetten

Lotte

  • Gast
Re: Fitness
« Reactie #17 Gepost op: 6 mei 2012, 22:07 »
*schopje*

Ik heb helaas met fysio een stap terug moeten zetten, mijn knieën werden ineens zo instabiel dat ze met medical taping gestabiliseerd moeten worden wil ik normaal blijven functioneren. Ik ben er niet blij mee maar is nu even niet anders... Hopelijk herstelt het weer, maak me er soms wel een beetje ongerust over...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:06 »
Vrijdag intake bij de sportschool! Heb er zin in

Iemand trouwens ervaring met Spinning? Ik zou graag een halve les (30) minuten willen gaan spinnen.. Op revalidatie zeiden ze wel dat dit voor gezonde mensen al erg belastend is dus dat ik niet mag gaan staan/ zitten/ staan/zitten etc. maar wie weet met wat aanpassingen
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2012, 20:08 door Rachel »

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #19 Gepost op: 23 oktober 2012, 21:12 »
Ik vond het eerst stom om met spinning mee te doen, maar het fijne is dat je zelf je niveau kunt bepalen, als ik meedoe met de spinningles dan blijf ik gewoon zitten. Maar de muziek werkt heel motiverend vind ik, daarnaast vind ik het ook gewoon hartstikke gezellig! ;)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:19 »
Ik heb een paar jaar geleden een paar keer geprobeerd mee te doen met een spinning les maar het afwisselen van staan en zitten lukte me inderdaad niet en ik kreeg elke keer na een minuut of 10 enorme kramp in m'n voeten die er heel moeilijk uit ging waardoor ik vervolgens de rest van de les aan de kant zat te proberen de kramp uit m'n voeten te krijgen haha.
Het zou me dus niet verbazen als het te zwaar voor je zou zijn maar als je het graag wilt doen zou ik het gewoon proberen, je weet maar nooit!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2012, 22:27 »
Ik zou het fietsen eerst opbouwen op een hometrainer, hoewel spinnen bij mij wel gemakkelijker gaat dan fietsen op een hometrainer. Maar dan zijn je spieren tenminste al een beetje in conditie. Zelf doe ik mee met de spinninglessen op de sportschool en ik vind het erg leuk. Wel blijf ik altijd zitten, want staan gaat niet. En sinds ik aan spinning doe, subluxeren mijn enkels soms. Dus tja... uitproberen en goed naar je lichaam luisteren zou ik zeggen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:56 »
Ik heb het fietsen op de hometrainer al opgebouwd... Ik heb namelijk bij fysio altijd op de hometrainer gefietst en tijdens revalidatie elke dag op de hometrainer gezeten...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #23 Gepost op: 24 oktober 2012, 22:00 »
Dan zou ik zeggen "gewoon proberen!". Mij is het meegevallen, hoewel ik er wel last van mijn gewrichten van krijg. Maar als dat snel genoeg wegtrekt (binnen twee dagen) vind ik het kunnen, maar dat is een persoonlijke maatstaf die voor iedereen een andere lengte heeft. Mocht je gaan spinnen, laat je dan weten hoe het gegaan is?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2012, 13:44 »
Morgen de intake op de sportschool zal het er gelijk even over hebben.. Mijn fysio zei gewoon proberen gaat het niet dan weet je dat je het hebt geprobeerd alleen niet over bepaalde grenzen heen gaan. Ik mag er natuurlijk best even last van hebben want ja het is toch weer wat nieuws.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #25 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:44 »
Dat klopt. En soms trekken de klachten weg als je het vaker hebt gedaan. Ik zal voor je duimen dat het goed gaat!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #26 Gepost op: 29 oktober 2012, 16:36 »
Had het vandaag bij revalidatie met mijn fysio nog even over spinning.. Ze vond het super dat ik het ging proberen alleen toen ik zei een half uur keek ze een beetje raar en zei, "je zou natuurlijk ook met één of twee oefeningen kunnen beginnen" .. Ik ga vrijdag pilates proberen samen met mijn zus ;D En wil zondag gaan spinnen! Vrijdag ging de fitness in elk geval goed :D

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #27 Gepost op: 4 november 2012, 12:17 »
Spinning ging best goed! Ik heb tussendoor even een aantal keer de weerstand laag gezet en even rustig aan gedaan maar op die manier heb ik de hele les meegedaan! En niet al het staan/zit/staan/zit etc. mee gedaan maar wel delen ;D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fitness
« Reactie #28 Gepost op: 4 november 2012, 16:29 »
Super!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Fitness
« Reactie #29 Gepost op: 5 november 2012, 19:17 »
soms zit ik te denken om ook te gaan fitnissen alleen hmzz ik twijfel of ik dan wel braaf iedere week zal gaan.
nu met tennis doe ik dat al niet en met zo sport ben ik bang helemaal niet.
maar ik moet mijn boven lichaam gaan trainen anders word ik nooit zelf standig :P

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal