Gevoelige onderwerpen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Gevoelige onderwerpen  (gelezen 13394 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Gevoelige onderwerpen
« Gepost op: 11 november 2013, 11:39 »
Als lotgenoten groep bespreken we dingen die erg pijnlijk, confronterend of zelfs kwetsend kunnen zijn voor mensen. Daarom hebben we een aantal richtlijnen voor het praten over onderwerpen waarvan bekend is dat een of meerdere leden er moeite mee hebben.

Topics over onderwerpen die gevoelig liggen moeten het onderwerp duidelijk in de titel hebben staan. Ook behoren deze topics zo veel mogelijk in de daarvoor bedoelde fora geplaatst te worden. Een speciaal aandachtspunt is hier zwangerschap en kinderen. Als gevoelige onderwerpen toch buiten deze topics terecht komen moet je hiervoor een speciale 'tag' gebruiken, de verberg tag. Hiermee wordt aangegeven dat het om een gevoelig onderwerp gaat en welk onderwerp. Zo kunnen mensen er zelf voor kiezen om wel of niet te lezen.

Het werkt als volgt:
[verberg=reden]verborgen tekst[/verberg]
Dat ziet er dan zo uit:
[verberg=reden]verborgen tekst[/verberg]

Als je de mobiele versie van het forum gebruikt zal er wel aangegeven worden dat het om een mogelijke trigger gaat, maar de tekst zal niet verborgen zijn.

De onderwerpen waar het over gaat (gebruik hierin je gezonde verstand!):
  • Zwangerschap, vruchtbaarheidsproblemen en kinderen
  • Mogelijk schokkende foto's (denk aan bloed, dislocaties, littekens, stoma's)
  • (Gedachten aan) zelfdoding of euthanasie
  • Mishandeling en (seksueel) trauma
  • Afvallen

Helaas kunnen we nooit alles afdekken, maar we kunnen altijd ons best doen rekening met elkaar te houden. Mocht er een onderwerp zijn waar je erg mee zit en wat je graag aan de lijst toegevoegd zou zien, neem dan even contact op met een moderator of beheerder.

Bedankt voor jullie meewerking.

Groet,
Het moderator & beheerder team.
Collective madness is called sanity

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 11 november 2013, 11:48 »
Ik denk dat dit wel een redelijke oplossing is, hoewel je toch nooit alles kunt voorkomen. Maar aan de ene kant vind ik het ook wel een beetje ver gaan. Natuurlijk is het goed om rekening met elkaar te houden, maar de kracht van het forum vind ik juist dat je van alles kunt bespreken. Ik ben bang dat het op een gegeven moment zo ver komt dat je bijna niks meer kunt bespreken, omdat iets altijd wel gevoelig ligt bij iemand.

 Gaat het kinderwens persoonlijk topic nu ook weer open of moeten we dit met die verbergknop in onze eigen topics gaan bespreken?
« Laatst bewerkt op: 11 november 2013, 11:53 door Maaike »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #2 Gepost op: 11 november 2013, 11:55 »
Daar zijn we nog niet helemaal over uit. Maar zodra we het weten zullen we er ook even een mededeling over plaatsen.
Collective madness is called sanity

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2013, 12:28 »
Kut, ik had echt een superlange reactie en toen lag het forum eruit. Ik moet zo weg dus ik hoop dat ik mijn punt nog een beetje duidelijk kan maken.

Ik vind deze tag eigenlijk behoorlijke onzin. Nouja ik val eigenlijk meer over het woordje ‘moeten’ in als het buiten deze topics over gevoelige onderwerpen gaat dan moet je de verberg-tag gebruiken. Komop zeg, vallen we nu niet een beetje te hard in de betuttelcultuur?

Stel Maaike wil in haar topic vertellen dat ze zwanger is, vanzelfsprekend is zij dan heel blij. Heel erg openlijk kan ze dat daar in haar topic niet kwijt, dat moet via de verberg-tag. Dan wordt er van mij dus eigenlijk ook verwacht dat ik haar via de verberg-tag ga feliciteren? Volgens mij gaat dat echt rare situaties opleveren of ik zie beren op de weg die er niet zijn.

Er zijn altijd dingen die naar zijn om te lezen/horen, maar die zijn er in het echte leven ook daar doe je nu eenmaal niets aan. Als ik zwanger ben dan zullen er in het echt leven ook mensen zijn die er moeite mee hebben om dat te horen, vriendinnen die geen kinderen kunnen krijgen, maar dat zal voor mij geen reden zijn om mijn mond te houden. Iedereen heeft onderwerpen die voor hem/haar gevoelig liggen, niemand uitgesloten en that’s life, daar moet je nu eenmaal mee dealen. Ik vind het echt een vergaande vorm van betutteling om bij elk onderwerp wat eventueel confronterend zou kunnen zijn de verberg-tag te gebruiken. In het echte leven heb je ook geen verberg-tag en daarbij deze lijst, die ik al vrij lang vind, zou je dan tot in den treuren uit kunnen breiden, dat is toch ook de bedoeling niet? Ik vind het ook kut dat ik niet meer kan tennissen, maar wat mij betreft blijft Marianne gewoon posten hoe leuk de toernooien wel niet zijn, ook al denk ik soms: ‘He, kut, jammer dat het tennissen mij niet meer lukt.’ Maarja dat zijn dan dingen waar ik me gewoon overheen moet zetten.

Nouja, ik moet dus zo weg en vind het jammer dat ik mijn punt niet echt heel duidelijk kan maken maar ik vind deze verberg-tag echt onzin. In het echte leven is er ook geen verberg-tag, dan zul je ook dingen meemaken/ervaren die minder leuk zijn, ja dat is rot en ja dat is vervelend maar zo is het leven nou eenmaal en we moeten van het forum niet een of andere ideaalomgeving willen maken want dat lijkt me onmogelijk.

Aline

  • Gast
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2013, 15:09 »
Ik kan Annemarieke haar post volledig overnemen, behalve dat ik nu niet weg moet.


Maar wat ik echt niet begrijp is het volgende.

In het openbare gedeelte mag wel een zwangerschapsdraadje, en in het gesloten gedeelte mag het niet meer want het is -oh oh wat schokkend- een zwangerschapsdraadje? Het enig verschil is dat leden in het gesloten gedeelte openlijker dingen kunnen vertellen, en elkaar meer kunnen steunen en begrijpen -wat volgens mij ook de bedoeling is van een lotgenotenforum-.


Echt ik snap heus dat er zo'n spoiler moet komen voor dingen zoals ranzige plaatjes met bloedende necrotiserende wonden etc, maar er kan ook wat van teveel dingen gespoilerd worden.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2013, 15:13 »
Ik heb er nog even over nagedacht en wil nog even mijn reactie uitbreiden.

Ik ben het echt met Annemarieke eens. In gesprekken buiten het forum om of tijdens je dagelijkse leven komen ook wel eens gesprekken ten sprake waar je misschien moeite mee hebt. Voor mijn gevoel beperkt deze tag de post-vrijheid. Ik heb er persoonlijk geen zin in om elk berichtje dat ik schrijf tien keer te moeten lezen om zeker te weten dat alle dingen die misschien aanstootgevend zijn te verbergen. Ik ben er helemaal voor om rekening met elkaar te houden, maar ik vind dat, zeker in je eigen persoonlijke draadje, je de vrijheid moet hebben om te kunnen zeggen wat je wil. Net wat Annemarieke zegt, wat als ik wil vertellen dat ik zwanger ben? Moet ik zoiets belangrijks in mijn eigen leven afschermen binnen mijn eigen draadje? En hoe zit het met reageren?

Die tag kan best handig zijn, voor echt schokkende foto's of berichten, zoals Aline ook zegt. Maar waar gaan jullie de grens trekken? Er zijn zoveel dingen waar mensen aanstoot aan kunnen nemen. Ik ben echt bang dat het uiteindelijk zo ver gaat dat je bijvoorbeeld niet eens meer in het leuke dingen topic kunt zeggen dat je bijvoorbeeld afgestudeerd bent, omdat er mensen zijn die niet kunnen studeren en er aanstoot aan nemen. Of dat je  niet mag zeggen dat je veel hebt kunnen lopen, omdat andere mensen verdrietig zijn omdat zij dat niet kunnen? Waar houdt het dan op?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2013, 00:42 »
Ik vind het een beetje dubbel. Zal het proberen te verwoorden.

Het is het heel goed en eigen vanzelfsprekend om rekening met elkaar te houden en ik kan me voorstellen dat bepaalde dingen in een apart draadje besproken worden. Zo kunnen mensen die dit niet willen lezen gewoon overslaan.

Anderzijds waar trek je, zoals eerder aangegeven, de grens met de verberg tags. Ik kan me voorstellen dat als iemand ergens heel erg mee zit of heel erg blij mee is dit in haar eigen draadje wil bespreken en hier ook op gereageerd wordt door andere. Moet je dat dan allemaal verbergen? Bij echt aanstootgevende dingen kan zo'n tag een uitkomst zijn. Maar het is, naar mijn mening, soms lastig te definiëren wat aanstootgevend of als kwetsend kan worden ervaren.

Maar ik neem aan dat het team hier niet voor niks mee komt. Misschien interpreteer ik het wel veel "zwart/witter"(weet even niet hoe het anders uit te drukken) dan het daadwerkelijk in de praktijk zal zijn.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #7 Gepost op: 12 november 2013, 01:41 »
Even snel snel, het gaat hierbij niet om hele topics te verbergen. Het gaat voooral om mogelijk aanstootgevende uitspraken die niet binnen het topic vallen of erg extreem zijn oid. (Sorry als t wat warrig is, heb al flink wat meds op. Maar ik wil dit vast helpen te sussen voor ik morgen helemaal van de wereld ben)

Het is vooral de bedoeling dat je je eigen verstand gebruikt als je iets post. Ja in de buitenwereld kom je ook van alles tegen, maar wij hebben het hier al moeilijk genoeg. Dus kunnen we best lief zijn voor elkaar en wat rekening houden met elkander. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde foto's, maar ook aan de afloop van een serie die nog niet iedereen heeft gezien  ;D dat je zwanger bent zal je echt wel van de daken mogen schreeuwen, maar als er in het offtopic ineens wordt gepraat over babykleertjes dan kan dat voor sommigen erg confronterend en onverwacht zijn. Zo geld dat voor alle onderwerpen. In de topics die daar voor bedoeld zijn mag je vrij uit praten, maar daarbuiten is het fijn als we wat rekening houden met elkaar. Want daar is het niet zo makkelijk om het "gewoon niet te lezen".

Het is helemaal niet moeilijk om een stukje tekst te verbergen, dus laten we het eerst allemaal even uitproberen. We gaan het over een tijdje natuurlijk sowieso herbekijken en evalueren met jullie etc. Kijken of deze manier bevalt ja of nee.


Ps. Dit was een post vanuit mijzelf, wendela. Niet vanuit t modteam.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #8 Gepost op: 12 november 2013, 02:06 »
Ik sluit me aan bij Wendela. Naam veranderd door moderator Marianne

Daar wil ik aan toevoegen dat ik echt niet vind dat er gekke dingen in de lijst staan. Zeker zwangerschap is een erg moeilijk onderwerp voor veel mensen omdat EDS daar nu eenmaal problemen mee op kan leveren.

Overigens heeft niemand gezegd dat het draadje op persoonlijk niet mag Aline. Alleen dat we er nog niet uit zijn.

Het is weinig moeite om (zeker in kletsen) zo'n onderwerp even binnen een verberg tag te zetten en het scheelt een hoop ellende.

En jullie hoeven niet bang te zijn dat dingen als tennissen, of groene konijntjes hun weg op die lijst gaan vinden. Zoals ook al aangegeven in het bericht is het niet het doel om alles af te dekken. Dat is niet te doen en moeten we ook niet willen. Ik vind het gros van het forum moeilijk om te lezen, maar ik zou dat niet aan de lijst toegevoegd willen hebben. We gaan hier voor een balans.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2013, 04:38 door Marianne »
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2013, 08:27 »
Ik sluit me aan bij Nih en Wendela. Het is heus niet zo dat we de posts willen gaan dicteren. Maar omdat er steeds vaker posts over gevoelige onderwerpen buiten de daarvoor bestaande plaatsen belanden en er leden verdrietig van werden (of zo je wilt aanstoot aan nemen) zijn we gaan bekijken of er een passende oplossing kan worden geboden. Blijkbaar zijn desbetreffende subfora en draadjes niet afdoende om het verhaal in kwijt te kunnen, maar wil men dat ook elders. Dat is prima, maar het is echt niet meer dan logisch dat er wel van eenieder wat begrip wordt gevraagd voor mensen die helemaal niet op bepaalde berichten en onderwerpen zitten te wachten. En wat is het voor moeite om de tekst te verbergen, zodat niet iedereen ongevraagd met een gevoelig onderwerp wordt geconfronteerd, mocht je iets buiten de daarvoor bestemde topics willen neerzetten omdat deze blijkbaar niet voldoen? Het is een kleine moeite en je doet je medemens die iets vervelend vind een enorm plezier door er even rekening mee te houden.

En de lijst met gevoelige onderwerpen bestaat niet opeens, die is er echt al een tijdje en we hebben daar uitgebreid bij stilgestaan en begrip gevraagd en zelfs aparte subfora gemaakt zodat eenieder de keuze had om al dan wel of niet ergens over te lezen. Je hoeft echt niet bang te zijn dat er niks meer gezegd mag worden. Het is meer dat we iedereen een fijn gevoel op het forum willen geven. En als je eerlijk kijkt naar jezelf als lid, dan wil je toch ook dat jij gehoord wordt?! Dat is in deze situatie niet anders.

Rest mij verder nog te zeggen dat we gewoon een balans willen vinden tussen alles. En dat ik denk dat het best het uitproberen waard is om de onderwerpen op deze manier bespreekbaar te houden...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #10 Gepost op: 12 november 2013, 09:01 »
Nog even een aanvulling over het dagelijks leven en ik zal het vanuit mijn persoon belichten.(daar waar je ik leest, kun je ook een ander lid invullen en daar waar je zwangerschap leest kun je elk onderwerp uit de lijst op invullen. Het is een voorbeeld en ik heb geen zin om daar verder over in discussie te gaan).

 Nee, in het dagelijks leven is er geen verberg-tag. Klopt helemaal. Maar in het dagelijks leven heb je wel degelijk de keuze of je het wel of niet over bepaalde onderwerpen heb. Als een vriendin van mij bijv. zwanger is ben ik superblij voor dr en ik leef enorm mee en ben vereerd dat ze het me vertelt. Ik zal alleen wel zelf aangeven wanneer ik het even niet over baby's en gerelateerde dingen wil hebben. Daar heb ik de keuze in en mijn vriendin vraagt van mij dat ik blij ben dat ze zwanger is (terecht) en dat ze erover kan spreken. Ik op mijn beurt vraag (even terecht) van mijn vriendin het respect als ik aangeef er even geen behoefte aan te hebben om het ook op dat moment niet te bespreken. In het dagelijks leven heb IK de keuze en regie over de onderwerpen waar ik wel of niet mee geconfronteerd wordt. En mocht ik per ongeluk toch ongewild geconfronteerd worden, dan kan ik openlijk duidelijk maken dat ik t ff niet wil horen...

Op het forum echter is dit een heel ander verhaal. Er zijn veel leden. Heel veel leden. En al die leden hebben dingen die ze willen bespreken. Ook dingen waar bijv. ik totaal niet op zit te wachten. Het is veel moeilijker om de onderwerpen te vermijden en daarom hebben we ook subfora gemaakt zodat je niet opeens gedwongen wordt tot het lezen van dingen waarop je niet zit te wachten. Echter, steeds vaker, komen opeens onderwerpen ook op andere plaatsen terecht, waardoor dingen vermijden echt niet altijd lukt. En dan ben je dus niet meer de "baas" en heb je geen keuze meer. Wat ik eerder al zei: iedereen moet zich hier zoveel mogelijk op zijn gemak voelen. En dat vergt wat aanpassing van anderen, ook al ben je het er misschien niet altijd over eens.

Dat men niet snapt dat er in het subforum Zwangerschap en Kinderen openlijk gepraat mag worden over deze onderwerpen en dat het draadje in Persoonlijk op dit moment een draadje dicht is omdat er een andere vorm wordt gezocht die EN persoonlijke verhalen toestaan EN de mensen die er moeite mee hebben tegemoet komen. De titel van het subforum zegt eigenlijk voldoende. Dat kunnen mensen die moeite hebben met dit onderwerp minder snel vermijden. Ja, je kunt het hele draadje vermijden, maar dat is niet de oplossing. Er wordt momenteel gezocht naar een vorm en dat komt allemaal goed, er wordt alleen even rekening gehouden met andere dames...En dat zou je zelf ook op prijs stellen als een van de onderwerpen van het lijstje iets zou zijn waar JIJ moeite mee zou hebben.

Laten we eerst deze oplossing met zijn allen uitproberen dus, voor we het op voorhand verwerpen.


Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #11 Gepost op: 12 november 2013, 10:54 »
Ik wil sowieso nog even terug komen op Annemariekes vraag. Hebben jullie erover nagedacht hoe we dan op de verborgen berichten moeten reageren? Krijg je dan geen ketting van verborgen delen? En hoe zit het in de persoonlijke draadjes? Moet je in je eigen draadje dan ook de dingen verbergen? Nu we toch zwangerschap als voorbeeld gebruiken: Als ik zwanger zou zijn, zou dat iets zijn waar ik waarschijnlijk veel over wil vertellen in mijn eigen draadje. Moet ik dan elk bericht daarover af gaan schermen? Of mag ik daar dan alleen nog over praten in een draadje dat over zwangerschap gaat? Dit is voor mij gewoon even om het duidelijk te krijgen, want ik snap het niet.

Ik had het persoonlijk fijn gevonden als jullie eerder hiermee waren gekomen en ons mee hadden laten denken over een goede oplossing.  Kinderwens persoonlijk werd opeens gesloten zonder een duidelijke reden, alleen dat jullie op zoek waren naar een betere oplossing. Ik denk dat het bij zulke dingen belangrijk is om de leden te betrekken. We hebben samen dit forum opgebouwd en ik denk dat het ook gezamenlijk moet blijven. Ik waardeer de mods enorm en vind het fijn dat ze er voor het forum zijn, maar bij zulke grote veranderingen moet je de leden ook betrekken (dit is mijn persoonlijke mening, misschien is de rest het niet met me eens en dan zal ik me daar ook rustig bij neer leggen).

Zoals ik al eerder zei, ik vind het totaal geen probleem om rekening met anderen te houden. Maar ik denk echt dat je op deze manier uiteindelijk een onwerkbare situatie gaat krijgen. Het zwangerschapstopic op persoonlijk geeft in de topic titel duidelijk aan waar het over gaat. Als je van jezelf weet dat je moeite hebt met dit onderwerp, dan ga je dat toch gewoon niet lezen? In hoeverre moet je mensen dan gaan beschermen? Er zijn op het forum wel meer onderwerpen die ik niet wil lezen of dingen waar ik moeite mee heb, maar die topics lees ik dan niet en als ik eens een bericht tegen kom waar ik moeite mee heb, stap ik daar over heen.

Tuurlijk kun je in het echte leven tegen je vriendin zeggen dat je het nu even niet over zwangerschap wil hebben. Maar je zult altijd met dat onderwerp (of welk onderwerp dan ook) geconfronteerd worden. Je kan gesprekken opvangen in de trein, je buurvrouw kan zwanger zijn, zodat je dat elke dag ziet, ga zo maar door. In de trein vraag je dan toch ook niet of die mensen willen ophouden?


Aline

  • Gast
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #12 Gepost op: 12 november 2013, 11:05 »
Of vragen of buurvrouw haar buik even wil inhouden  :AA:


Ik ga er niet meer op in, want het zal wel weer een welles-nietus discussie worden waarbij volgens de regels het modteam altijd gelijk zal krijgen. Dus het heeft voor mij geen zin meer.

Wel wil ik dan zeggen dat het subforum werk en uitkering dan ook de kliko in mag  :) genoeg mensen die niet werken/kunnen krijgen door handicap, maar ook geen recht op een uitkering hebben.


Ohja, wat ik ook nog kwijt wil: guys, het forum wordt er zo echt niet leuker op hoor.


En ik snap echt heuuuuus dat gevoelige onderwerpen etc gespoilerd worden. Maar dan kun je echt zoveel topics weggooien, want de een kan niet eten, de ander kan niet werken, weer een ander kan geen rolstoel krijgen. Soms moet je gewoon even je verstand gebruiken.

Ik had het ook begrepen als het zwangerschapsdraadje dicht ging mét een duidelijke uitleg. Maar blijkbaar krijgen de leden niks meer te horen. Het was echt van een op ander moment, pats boem dicht met dat ding.

En echt, ik werk niet averechts met de regels, want bepaalde dingen spoileren ben ik het beslist mee eens.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #13 Gepost op: 12 november 2013, 12:10 »
Ik ben het met Maaike eens dat het denk ik goed zou zijn als de leden inderdaad meer betrokken zouden worden bij grotere veranderingen zoals deze. Vooral bij de invoering van een nieuwe forumregel zoals nu het geval is dan lijkt het me goed om via een poll te checken hoe het forum hierin staat. Het is inderdaad iets wat we met zijn allen opgebouwd hebben en forumregels zijn dingen die alle leden aangaan dus dan lijkt het me ook wel zo fair om bij een verandering alle leden daarin te betrekken of minimaal via een poll/topic naar hun mening te vragen.

Natuurlijk is het belangrijk dat we rekening houden met elkaar, maar wat ik in mijn vorige reactie ook al aangaf ik heb het idee door te schieten in een betuttelcultuur en dat er met regels als deze geprobeerd wordt van het forum een ideaalomgeving te maken, maar dat gaat nu eenmaal niet met zoveel leden. Ik heb soms ook moeite met bepaalde onderwerpen, maar het zou niet eens in me opkomen om dan maar te verlangen van andere mensen dat ze dat in een verberg-tag zetten. Soms kom ik inderdaad een berichtje tegen waar ik moeite mee heb en dan zet ik me daar overheen, net zoals ik me eroverheen zet als ik mensen in mijn omgeving hoor praten over dingen waar ik moeite mee heb.

Natuurlijk is het lastiger als een berichtje over zwangerschap of afvallen in het leuke dingen topic terecht komt, maar ik denk niet dat je dat tegen kunt houden. Ik bedoelde met mijn tennisvoorbeeld van Marianne in mijn vorige post ook helemaal niet dat het juist wél of niet op de lijst met onderwerpen moet komen, ik wil alleen maar aangeven dat juist in zo'n topic berichtjes staan die voor een ander lastig kunnen zijn. Daar zet ik me dan gewoon overheen. Het zwangerschapstopic in persoonlijk geeft in de titel al aan waar het over gaat, heb je daar moeite mee? Dan kijk je er niet, maak het jezelf niet te moeilijk, ook hier kan gezegd worden: gebruik je gezonde verstand. En inderdaad wat hiervoor ook gezegd werd, het zou goed zijn om de leden even te informeren wáárom iets dicht gaat. Zoals het zwangerschapstopic in persoonlijk, het was er ineens en het was ook ineens dicht. Betrek de leden er gewoon wat meer bij, dat zal waarschijnlijk ook voor meer begrip zorgen.

Het is nu inderdaad ook niet duidelijk of je in je eigen draadje in persoonlijk ook de verberg-tag moet gebruiken. En hoe daar dan op gereageerd moet worden. Ook middels de verberg-tag? Dat wordt volgens mij heel omslachtig.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #14 Gepost op: 12 november 2013, 14:08 »
Dames neem het nu toch eens allemaal niet zo serieus en kijk eens niet zozwart wit. Het is echt niet zo dat er zometeen hordes lappen teksten verborgen moeten worden. En dus ook niet die ketting reacties waar jullie het over hebben. Als er zo veel commentaar op iets komt wat verborgen is (en dus niet in het bijbehorende topic staat) dan zal er iets mis zijn gegaan met de plaatsing van het originele bericht. Want zoals meerdre keren duidelijk is uitgelegd: het gaat om berichten die "los" op het forum komen.

En Aline, als je goed had gelezen dan blijven de topics waar jij het over hebt juist wel bestaan. En als je geen zin hebt in een discussie dan raad ik je aan om ook geen statements te maken hier, maar gewoon rustig af te wachten hoe het loopt. Dit geld ook voor de anderen.


We hebben er met het hele team over na gedacht en zijn van mening dat dit echt een goede oplossing kan zijn. En nee, daar hoeven we niet per se elk lid bij te betrekken, daar is een team juist voor.

Wat betreft persoonlijk moeten we daar met zijn allen een goede weg in vinden. Echt aanstootgevende dingen verberg he bijvoorbeeld (zoals een foto van mijn buik oid)  Dat je zwanger bent hoort natuurlijk ook gewoon in je eigen draadje. Gebruik gewoon je verstand en denk even aan de andere leden als je iets post. Daar komt het op neer.

Ik trek me als mod nu terug uit deze discussie en ga me richten op herstel. Graag wil ik jullie wel meegeven om even goed na te denken en ook onze kant van het verhaal GOED te lezen, ipv half en dan gelijk met tig argumenten komen die niet van toepassing zijn.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal