Gevoelige onderwerpen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Gevoelige onderwerpen  (gelezen 13404 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #15 Gepost op: 12 november 2013, 14:39 »
Als ik eerlijk ben, schiet jouw laatste zin me enorm in het verkeerde keelgat, Wendela. Allereerst, in het eerste bericht staat echt niet zo duidelijk wat jullie plannen zijn.
Citaat
Topics over onderwerpen die gevoelig liggen moeten het onderwerp duidelijk in de titel hebben staan. Ook behoren deze topics zo veel mogelijk in de daarvoor bedoelde fora geplaatst te worden. Een speciaal aandachtspunt is hier zwangerschap en kinderen. Als gevoelige onderwerpen toch buiten deze topics terecht komen moet je hiervoor een speciale 'tag' gebruiken, de verberg tag. Hiermee wordt aangegeven dat het om een gevoelig onderwerp gaat en welk onderwerp. Zo kunnen mensen er zelf voor kiezen om wel of niet te lezen.

Hier staat duidelijk dat bij onderwerpen die buiten de de daarvoorbestemde topics vallen, zoals bijvoorbeeld zwangerschap of later in het lijstje, afvallen, de verberg-tag gebruikt MOET worden. Dan lijkt het me niet zo gek dat wij daar vragen over hebben, want hoe kunnen we het toepassen als we jullie niet begrijpen? Om dan te zeggen dat wij niet met argumenten moeten komen die niet van toepassing zijn, vind ik niet echt netjes. Dat kan aan mij liggen, maar ik denk dat jij het ook niet zou waarderen als wij dat tegen jou zouden zeggen.

Het moet niet vergeten worden dat ook de leden, net als de mods, het beste voor hebben met het forum. Ik vind het jammer dat we eigenlijk zo afgekapt worden als wij vragen gaan stellen. Als het blijkt dat het goed werkt, dan wil ik echt wel toegeven dat jullie een goede oplossing hebben bedacht en dan wil ik mij daar ook bij neerleggen. Maar ik vind ook dat het geaccepteerd moeten worden dat wij onze twijfels uiten bij wijzigingen.

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #16 Gepost op: 12 november 2013, 15:19 »
Ik heb het even meegelezen dit onderwerp, maar ik vind het eigenlijk nogal bizar om dingen op die manier te regelen. Kom op mensen het leven bestaat uit dingen die we wel en niet willen en wel of niet willen horen of zien. Grow -up!!! Moeten we dat gaan verbergen omdat een klein groepje zich gekwetst voelt door bepaalde onderwerpen?
Lees er over heen als je er niks mee wil, je hoeft en moet niet overal op reageren. Er is al een besloten deel hier waar iemand die daar niet is toegelaten niet kan lezen. Moeten daarbinnen ook nog dingen afgeschermd gaan worden??

Persoonlijk vind ik het een hele rare manier van beheren als ik het eerlijk mag zeggen en het vraagt denk ik ook heel veel modereer werk, op de vinger tikken van leden. Censuur kun je het niet noemen, maar ik vind zelf dat je ook niet met iedereen rekening kan houden. Kwetsen is hier niet aan de orde namelijk, wel met gevoeligheden. Maar die heeft iedereen, en je kan niet met iedereen rekening gaan houden.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2013, 16:30 »
Ik schrik best wel van deze reacties mensen. Het gaat hier om een paar onderwerpen waarvan bekend is dat een groot deel van de leden problemen mee heeft. En dan nog alleen als ze buiten de daarvoor bedoelde topics terecht komen.

Het gaat hier niet om 'het vervelend vinden iets te lezen', nee het gaat hier om geconfronteerd worden met een onderwerp wat uiterst pijnlijk kan zijn. Is het te veel gevraagd een paar lettertjes extra te typen om het wat leesbaarder te houden voor deze mensen?

Ik zou zeggen, probeer het gewoon een tijdje. Als het echt niet werkt dan gaan we wat anders verzinnen.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #18 Gepost op: 12 november 2013, 16:48 »
Ik heb zo veel mogelijk gelezen maar niet alles, ben niet zo helder momenteel dus verbeter me maar als ik iets fout zeg.

Ik snap deze reacties niet echt.. Ja in het dagelijks leven hoor je ook wel eens stomme dingen maar het forum hoeft toch niet hetzelfde als het dagelijks leven te zijn?

En zo ver ik het begrijp gaat het dus alleen als je soort van off-topic praat. Dus in je eigen draadje mag je alles kwijt? Toch? En in zwangerschap draadje mag je alles over zwangerschap kwijt. Maar in het leuke dingen topic / off topic - topic moet je zwangerschap dingen verbergen.

Goed, k snap beide wel. Ik snap de moderators/beheerders. Ik snap de andere reacties ook wel, maar vind het wel een beetje fel of zo. Kunnen we dit niet een week proberen en dan kijken hoe het gaat? Of een maand..
En je hoeft dan heus niet  alle kleine dingetjes die iemand misschien wel lastig zou kunnen vinden te verbergen. Het gaat lijkt mij meer om de iets grotere dingen zoals foto's zwangerschap enz. ? En als je dan iets kwijt wil over studie kan dat toch in het studie topic? Hetzelfde geld voor zwangerschap ?
Zoals eerder aangegeven, gezond verstand gebruiken en dan merk je vanzelf wel wanneer iets aanstootgevend kan zijn. En als je verongeluk iets vergeet te verbergen zal je ook niet meteen gestraft worden lijkt me?

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #19 Gepost op: 12 november 2013, 16:54 »
Het is voor mij nog steeds niet echt helder of je in je eigen topic op persoonlijk nou wel of niet iets over een eventuele zwangerschap of iets anders van de lijst kwijt mag zonder verberg-tag. Zoals het nu overkomt mag het in je eigen topic wel zonder? Maar van de week zag ik in het persoonlijke topic van Nih een bericht in een verberg-tag staan. (Dit is niet aanvallend bedoeld hoor, ik gebruik het gewoon als voorbeeld) Is dat dan een eigen keuze omdat je daarmee rekening wilt houden met anderen of is dat omdat er verwacht wordt dat in persoonlijke draadjes de verberg-tag ook gebruikt wordt als het om deze onderwerpen gaat?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #20 Gepost op: 12 november 2013, 17:04 »
Ik he. Het zelf ook niet helemaal duidelijk, ik denk dat we dat echt aan jullie eigen oordeel pver gaan laten.

Ik heb die verberd tag neergezet omdat het niet om iets heel belangrijks ging voor mij. En ik het dus ook niet nodig vond dat mensen daar last van zouden krijgen. Als ik zelf zwanger zou zijn, dan zou ik die tag niet neergezet hebben omdat ik er vanuit ga dat de mensen die mijn draadje lezen betrokken genoeg zijn bij mij om dat te willen lezen.
Collective madness is called sanity

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #21 Gepost op: 12 november 2013, 17:07 »
We moeten er met zijn allen een weg in vinden. Ik stel voor om alle felle reacties even achterwege te laten, een diepe teug adem te nemen en met zijn ALLEN een oplossing te vinden. Jullie geven aan het forum niet leuker te vinden worden, dat zou andersom gelden voor de dames die met dingen moeite hebben. Ik vind het wel een beetje jammer dat er zo fel gereageerd wordt. Alsof rekening met iemand anders houden de grootste moeite kost. Het is een kleine moeite en je doet mensen een plezier. Je wilt je zelf ook prettig voelen, een ander net zo goed.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #22 Gepost op: 12 november 2013, 17:16 »
Dat maakt het al een stuk duidelijker. Ik denk dat het grootste probleem is/was dat er gewoon niet genoeg duidelijkheid is. De openingstekst gaf aan dat berichten dat buiten een subforum vallen over gevoelige onderwerpen verborgen moeten worden. Zoals ik eerder al schreef, dan is het niet gek dat er vragen komen. Jullie hebben bijvoorbeeld persoonlijk zelf ook al niet helemaal duidelijk, dus dan kan je verwachten dat wij helemaal niet weten wat we moeten doen.

Ik wil het persoonlijk best een tijdje proberen, als het merendeel van de leden dat wil. Ik vind het zelf nog steeds niet de perfecte oplossing en vind het nog steeds jammer dat we door vragen te stellen verwijten naar ons hoofd geslingerd krijgen. We hebben allemaal vanaf het begin af aan aangegeven dat we best rekening willen houden met mensen en nu wordt er gedaan alsof we dat niet willen en het ons te veel moeite kost. Dat hebben we nooit gezegd. Wij hebben alleen onze twijfels geuit omdat we het niet helemaal eens waren met deze gang van zaken. Dat moet toch kunnen op een forum waar we als volwassenen met elkaar omgaan?

Wat meer duidelijkheid en antwoord op onze vragen had waarschijnlijk al een hele discussie gescheeld..

Edit: Maar oke, als de rest het er ook mee eens is, wil ik het best proberen. Misschien is het mogelijk om het over een tijdje te evalueren, zodat er ook iets van een richtlijn voor persoonlijk en reacties op berichten komt? Dan hoef je deze hele discussie niet weer door te lopen met nieuwe leden bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 12 november 2013, 17:48 door Maaike »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #23 Gepost op: 12 november 2013, 18:11 »
In mijn hoofd stond het er duidelijk, dus dat is dan een misverstand geweest. Ik had niet door dat het voor anderen verwarrend was.

Ik doelde overigens niet op jou met mijn reactie.
Collective madness is called sanity

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2013, 18:15 »
Mijn persoonlijke mening: ik zie wel degelijk meerwaarde van een verberg-tag en zie het niet als een inperking van vrijheden maar juist als een uitbreiding. Voor bepaalde situaties is het heel duidelijk dat het niet handig is om ze open en bloot op het forum te zetten (schokkende foto's, maar ook spoilers over hoe een film of serie afloopt), daar is zo'n tag als deze een mooie technische oplossing voor.

Als het gaat om onderwerpen die anderen kunnen kwetsen of triggeren, kom je al gauw in een grijs gebied, want wat voor de één totaal geen probleem is, kan voor een ander heel gevoelig liggen. Dus dan is het een kwestie van rekening houden met elkaar, zonder daarin door te schieten en alles achter een tag te verbergen omdat íemand er misschien last van zou kunnen hebben. Ook hier denk ik dat we met gezond verstand een heel eind komen - in een euthanasietopic kun je nou eenmaal verhalen over de dood verwachten - maar als iemand in het leuke dingen topic gaat posten dat een euthanasieverklaring gelukt is, is het een heel ander verhaal.

Maar oke, als de rest het er ook mee eens is, wil ik het best proberen. Misschien is het mogelijk om het over een tijdje te evalueren, zodat er ook iets van een richtlijn voor persoonlijk en reacties op berichten komt? Dan hoef je deze hele discussie niet weer door te lopen met nieuwe leden bijvoorbeeld.

Fijn dat je het een kans wil geven, we zullen inderdaad over een tijdje moeten kijken of de gekozen oplossing inderdaad werkt en finetunen hoe we dit het beste kunnen formuleren (dat geldt trouwens voor iedere beleidswijziging). Ik schat in dat we binnen een week of 4 wel genoeg ervaring hiermee hebben om hier iets zinnigs over te kunnen roepen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #25 Gepost op: 22 november 2013, 19:12 »
Hoe moet je het onderwerp aangeven? Ik heb vandaag voor het eerst zo'n triggerding gebruikt maar ik wist niet hoe ik het onderwerp erbij moest aangeven waarom het een trigger was.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #26 Gepost op: 22 november 2013, 20:31 »
Hoe moet je het onderwerp aangeven? Ik heb vandaag voor het eerst zo'n triggerding gebruikt maar ik wist niet hoe ik het onderwerp erbij moest aangeven waarom het een trigger was.

[verberg=reden]verborgen tekst[/verberg]geeft:

[verberg=reden]verborgen tekst[/verberg]

[verberg=ander onderwerp]verborgen tekst[/verberg][verberg=ander onderwerp]verborgen tekst[/verberg]

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Gevoelige onderwerpen
« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2013, 21:39 »
Op de plaats van "reden". Achter de =

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal