Studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie  (gelezen 51113 keer)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #45 Gepost op: 14 augustus 2013, 15:52 »
Pfffff, ik zie er gewoon tegen op om 27 augustus weer te beginnen!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #46 Gepost op: 14 augustus 2013, 17:16 »
Allebei succes!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #47 Gepost op: 14 augustus 2013, 17:58 »
Succes gewenst met schrijven, Maaike. Ik hoop voor je dat de lap tekst er straks als vanzelf uit komt rollen in sneltreinvaart!
En Ilona: sterkte gewenst met de start! Hoeveel weken is het tot de herfstvakantie? (a)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2013, 19:26 »
Ilona wat studeer je? Zie je tegen het harde werken op of tegen de studie zelf? dat laatste zou wat minder zijn! :/

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #49 Gepost op: 28 augustus 2014, 22:54 »
Even een draadje naar boven getoverd!

Momenteel een jaar met mijn studie bezig en door omstandigheden (de eds en dsps) veel minder gedaan dan gepland. Nu redelijk wat modules gepland voor het komende studiejaar!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #50 Gepost op: 29 augustus 2014, 07:07 »
Oh, ik lees hier het antwoord  op m'n vraag al. ;)

Ik baal een beetje van de nieuwe regeling op de OU. Ik volgde losse (master)vakken van Onderwijswetenschap, en dat ging prima en met mooie resultaten. Maar per 1 september zijn de ingangseisen aangescherpt, waardoor ik die vakken niet meer mag volgen. Dan moet ik eerst n bachelordiploma hebben, en die heb ik niet.
Dus zit nu in een dilemma: toch maar eerst hele bachelor Psychologie volgen en dan de mastervakken? Maar dan ben ik heel lang bezig en behoorlijk veel geld kwijt, terwijl de opleiding Psychologie maar beperkt relevant is voor m'n werk. Lastig.  :/

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #51 Gepost op: 29 augustus 2014, 10:54 »
Dat lijkt me inderdaad lastig. Momenteel heb ik een energiedip en het concentratievermogen van een demente goudvis dus studeren is momenteel helemaal niks...Wat ik jammer vind, want ik vind het wel fijn mn hersenen een beetje te blijven stimuleren.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #52 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:34 »
Omdat ik gestopt ben met Rechten (kan geen colleges meer volgen + druk was te hoog) heb ik mijn studie Psychologie waar ik eerder mee was begonnen, bij de OU weer opgepakt. :-) Ik heb weer een redelijk goed studieritme te pakken. Fijn

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #53 Gepost op: 29 augustus 2014, 11:51 »
Leonoor, er is inderdaad een harder knip ingevoerd, maar ik dacht dat dit niet gelde voor mensen die al mastervakken volgde? Zelf volg in momenteel een bachelor aan de ou dus voor mij maakt het niet heel veel uit behalve dat ik beter moet plannen. Ik word nog wel toegelaten in de oude master dus geen vast stramien van twee jaar.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #54 Gepost op: 29 augustus 2014, 13:07 »
Klopt, Rachel. Vakken uit de oude master mag ik nu nog volgen, maar die worden allemaal uitgefaseerd. Dus dat is echt tijdelijk.

Hoe doen jullie het trouwens met lange tentamens bij de OU? Meerkeuze gaat prima, dan ben ik in een half uur klaar maar 3 uur zitten voor een open tentamen is eigenlijk echt te lang.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #55 Gepost op: 29 augustus 2014, 17:54 »
Ik heb tot nu toe allemaal mc tentamens gehad. Maar je kunt aanvragen de tt in twee keer te doen ivm een functiebeperking. Momenteel lukt 1.5 uur ook niet, maar ik hoop na mijn revalidatie dat dat weer gaat.

En voor die tijd bestellen? Ik hoor een hoop mensen die voor 1 september nog een hoop bestellen, zelf ook nog 3 modules(dan heb ik er nu nog 8) besteld.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #56 Gepost op: 29 augustus 2014, 18:04 »
Wat zijn jullie goed bezig!
Ik studeer niet, dat vind ik altijd nog een beetje jammer. Het lukte niet vanwege mijn aanvallen, maar ik durf nu ook zowat niet meer te beginnen omdat ik echt enorm vergeetachtig ben en het concentratievermogen van een goudvis heb. Maar goed, momenteel ben ik toch druk met het opleiden van Snow tot hulphond, dat is ook een soort van studie  ::) hihihi. Mocht Snow (hopelijk dit jaar nog) de titel hulphond krijgen, en ik niet meer zo veel hoef te trainen, wil ik denk ik wel weer wat op pakken.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #57 Gepost op: 31 augustus 2014, 14:19 »
Het is ook lastig in jouw geval Zwaantje.  Vooral de vergeetachtigheid en concentratie,  maar ik ken iemand die dat ook heeft en die volgt thuis een hbo gerelateerde opleiding en traint zichzelf daar heel erg in. Maar in hoeverre dat gaat lukken weet je natuurlijk niet van te voren.  Je hebt toch nog een cursus in huis? Weet de naam niet iets met neuro of zo?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Studie
« Reactie #58 Gepost op: 31 augustus 2014, 15:02 »
Ik vind het maar dapper van jullie hoor, al die studies... Ik zou ook wel willen, maar zit met weinig energie, en vooral ook weinig geld. Misschien over twee jaar, als mijn zusje samen komt wonen hier. Dan zou ik het wat ruimer moeten krijgen.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #59 Gepost op: 31 augustus 2014, 15:26 »
Ja klopt dat is neuropsychologie. Maar aangezien dat HBO en in het engels is, is dat nu waarschijnlijk te hoog gegrepen. Ik zou dan even opfrissen door met iets makkelijkers te beginnen.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal