Studie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie  (gelezen 51060 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Studie
« Gepost op: 13 februari 2013, 08:58 »
Hier een nieuw topic om te praten over onze studies
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2013, 16:12 door Wendela »

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie - gesloten
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2013, 10:41 »
Misschien moet de topic naam even gewijzigd worden? Nu lijkt het net alsof deze ook gesloten is.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie - gesloten
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2013, 16:12 »
He hoe kan dat nou? Vlaag van verstandsverbijstering zeker  :o

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 17:07 »
Weet iemand hoe het zit met studiefinanciering/wajong en studeren aan de ou? Want volgens mij heb je dan geen recht op stufi (weet ik niet zeker) maar zou je dan wel recht houden op de volledige wajong?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2013, 18:44 »
Bij de OU heb je inderdaad geen recht op stufi. Je bent ook niet ingeschreven in het register voor hoger onderwijs; dus ik neem aan dat je je volledige wajong gewoon houdt.
Maar ik weet het niet 100 procent zeker.. Heb je niet een adviseur oid waarbij je het kan navragen?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2013, 20:55 »
Ja, ik heb wel een AD maar dat is een lachertje. De vorige keer dat ik daar met vragen kwam wist ik er al meer over(na uitzoeken) dan hij. Oftewel hij moest zelf alles uitzoeken. Maar sowieso twijfel ik nog erg. Had het er met mijn moeder over en we vragen ons allebei af of ik lichamelijk wel aantal uren wel ga redden van een normale studie.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2013, 06:48 »
Ja, ik heb wel een AD maar dat is een lachertje. De vorige keer dat ik daar met vragen kwam wist ik er al meer over(na uitzoeken) dan hij. Oftewel hij moest zelf alles uitzoeken. Maar sowieso twijfel ik nog erg. Had het er met mijn moeder over en we vragen ons allebei af of ik lichamelijk wel aantal uren wel ga redden van een normale studie.

Ik snap niet helemaal wat je zegt als laatste.  :bloos: Bedoel je dat je twijfelt of je de OU aankunt of twijfel je of je toch een "gewone" studie gaat doen voor een aantal uur?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2013, 11:32 »
Ik twijfel of ik of ik lichamelijk het aantal uren van een normale studie ga redden.

Myrthe

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2013, 08:20 »
Heb net met de tranen in mn ogen toegegeven dat vandaag naar mn stage gewoon wederom niet gaat..
T voelt voor mij gewoon echt als falen als het gewoon niet gaat.. Daar baal ik echt van..
Hoe gaan jullie daar mee om?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2013, 12:42 »
Wat vervelend dat het niet gaat :knuf2:.
Ik denk dat het slikken blijft, maar dat je je er steeds meer in gaat berusten dat je soms een slechte dag hebt en niet kunt wat je van plan was te doen. Het blijft vervelend, maar ik denk dat het accepteren ervan gemakkelijker zal worden. Bij mij tenminste wel. Hopelijk bij jou ook. Wat ik wel altijd doe, is proberen te achterhalen waar het door komt dat ik een slechte dag heb, zodat ik het in de toekomst kan proberen te voorkomen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2013, 14:44 »
Ik denk dat balen heel erg logisch is op dit moment. Maar na een tijdje begin je te beseffen dat het echt niet anders kan en dan komt de berusting ook vanzelf. Je mag er ook best even verdrietig van zijn, dat mag je best toelaten.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2013, 10:35 »
Een aanrader voor mensen die wel willen studeren maar niet veel fysieke en financiele ruimte hebben: je hebt tegenwoordig steeds meer MOOC's. Dat zijn gratis cursussen via internet, gegeven door universiteiten van over de hele wereld. Krijg je dus ook geen studiepunten voor, maar is wel redelijk op niveau; vooral bedoeld voor je eigen ontwikkeling dus. In hoeverre het waarde heeft op de arbeidsmarkt weet ik nog niet..

Maar ik ben nu met de MOOC van de UvA bezig (heeft behoorlijk veel media-aandacht gehad). Gaat over communicatie en je studeert dan echt met mensen van over de hele wereld! Is erg leuk, ook het samen studeren en verder discussieren op het forum. Dacht dat er hier misschien wel meer waren die daar plezier aan kunnen hebben  :D, dus vandaar dat ik het even deel.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2013, 12:04 »
Klinkt in ieder geval echt fijn. Ik ga s kijken of dat wat is voor de momenten dat ik me echt mocht vervelen

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #13 Gepost op: 7 maart 2013, 15:51 »
Ik heb nog steeds niks gehoord over mijn PhD. Maandag sprak ik mijn docente/hoofd van de doctoral school aan en die vond het heel vreemd dat het zo lang duurt. Ze ging erachteraan en zij dat het niet te lang meer moest duren, maar dat ze heel veel aanvragen hadden gekregen en dat het daarom langer duurt. Maar nu heb ik nog niks gehoord...

Ik kreeg vandaag wel een mailtje over een congres over gender en disability van een docente die mijn voorstel heeft gelezen en dacht dat het erg interessant kon zijn. Dat lijkt me opzich positief toch?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2013, 09:58 »
Dat denk ik wel hoor Maaike..

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal