Fysiotherapie
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Fysiotherapie  (gelezen 70688 keer)

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #90 Gepost op: 3 oktober 2012, 16:48 »
Fijn voor je

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #91 Gepost op: 3 oktober 2012, 21:13 »
Fijn hoor!

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #92 Gepost op: 3 oktober 2012, 23:47 »
Ja rare grens heb je. Je zit tussen kinder arts en gewone arts in dan.

Fijn dat er al een klik is met fysio.

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #93 Gepost op: 8 oktober 2012, 07:39 »
Ik heb een vraag mbt fysio, vanwege stage ben ik helaas voor tijdelijk op zoek moeten gaan naar een andere fysio.. heb er nu in 2 maand tijd al zo'n 8 verschillende gezien  :/ Een na ander geeft aan ervaring te hebben en uiteindelijk zeggen ze dat ik hun doelen nooit zal behalen (al lijkt me toch dat je doelen stelt voor ieder persoonlijk?!:o) of dat ze het zelf niet meer aandurven.. schiet dus nog niet heel erg op zo  :(

Nu zit ik sinds een paar weken bij een fysio die mij vooral stabiliteit wil laten trainen dmv kleine oefeningen, nu zijn die oefeningen zelf op zich goed te doen. Het nadeel ervan is alleen dat ik me er eigenlijk alleen maar beroerder door ga voelen naderhand en eigenlijk alleen maar meer pijn heb. Hij geeft aan dat die stabiliteit dus zo slecht is dat klachten daarvan komen en dat ik dan maar pijnstillers moet nemen om toch maar die oefeningen te doen, op termijn zou het dan wel moeten verbeteren.

Nu heb ik hier zelf zo mijn twijfels bij en mijn fysio waar ik anders heen ging die zei altijd zodra je er minder van wordt moet je de oefening aanpassen tot je het weer aankan...nu weet ik niet goed wat wijsheid is... hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe doen jullie dat zelf bij fysiotherapie? Hoor het graag!
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #94 Gepost op: 8 oktober 2012, 08:13 »
Ik hoef nooit pijnstillers te slikken van mijn fysio om de oefeningen vol te kunnen houden. Wel is het zo dat sommige oefeningen (veel) pijn doen. Maar daar ga ik niet van achteruit. Het doet op het moment zelf pijn en soms ook nog even daarna, maar niet dagenlang of zo.
Als jij zo moeilijk te trainen bent, zou het ook zinvol kunnen zijn om naar een mensendieck therapeut te gaan ipv een fysio, wanneer je mocht besluiten om weer op zoek te gaan naar een ander. Die switch heb ik een paar jaar geleden ook gemaakt, toen alle oefeningen van de fysio te zwaar bleken te zijn.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #95 Gepost op: 8 oktober 2012, 16:19 »
Ik kijk altijd hoe lang de extra pijn aanhoud... Als ik 's avonds extra pijn heb, wel binnen een bepaalde grens natuurlijk laat ik het zo. Wanneer het teveel pijn doet is die oefening dus op dat moment teveel gevraagd in mijn ogen

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #96 Gepost op: 8 oktober 2012, 16:44 »
Ik bekijk het altijd zo: na de oefening mag ik een dag pijn houden, houdt het langer aan, dat is het echt te zwaar. Het is niet gek als je lichaam pijn doet, want je spant je natuurlijk extra in. Maar als het te veel pijn doet of het houdt te lang aan, dan moet je echt lichtere oefeningen doen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #97 Gepost op: 8 oktober 2012, 16:56 »
Ik bedoelde inderdaad ook dat het niet te lang aanhoudt..

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #98 Gepost op: 10 oktober 2012, 09:29 »
Mijn fysio,s (mijn huidige en ook die van het Roessingh waar ik 25 jaar geleden revalideerde) zeiden hetzelfde als Maaike zegt.Je mag een dag napijn hebben en dan moet het beter gaan.Vergelijk het met spierpijn na het sporten,dat is de volgende dag het ergst en daarna wordt het elke dag minder.Houdt de pijn langer aan dan is het een teken van overbelasting of zelfs een blessure,dus dan zijn de oefeningen te zwaar.Ik heb het idee dat je fysio niet helemaal bekend is met EDS/HMS.Hij benaderd het als een lokaal laks kapsel,zoals bv.iemand die een ruim schouderkapsel heeft waardoor diegene wel eens een lux heeft,zonder dat daar een andere lichamelijke oorzaak aan ten grondslag ligt.Dan kun je met evt. een pijnstiller wel door je pijngrens heen trainen om stabiliteit terug te krijgen.Voor edssers is dit een heel onverstandig,zelfs gevaarlijk advies en kan blijvende schade veroorzaken.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Fysiotherapie
« Reactie #99 Gepost op: 10 oktober 2012, 10:24 »
helaas zijn er maar weinig fysio's en artsen die weten, wat maaike en edith zonet verteld hebbben.

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #100 Gepost op: 10 oktober 2012, 10:29 »
Als dit zo lees ben  ik toch wel heel blij met mijn fysio.

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #101 Gepost op: 4 november 2012, 08:03 »
Ook al zijn de oefeningen op het moment goed te doen en zijn ze klein, je mag er niet langer dan 24 uur last van blijven houden. Is dat wel zo dan is het een achteruitgang en kost het daarna weer meer tijd om op te kunnen bouwen.
Bij twijfel kun je beter ook stoppen. Je gevoel heeft het vaak goed (in mijn geval althans). Het probleem is vaak dat je meer wilt en niet wilt teuten (ook dat geld voor mij) ;)
Succes Jazz

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #102 Gepost op: 4 november 2012, 08:34 »
Hoe gaat het nu Jazz?

Ik sluit me bij de anderen aan, als je lang last houdt van je oefeningen zit je te zwaar en kun je beter een stapje terug doen.

Ik heb zelf een hele goede fysio gehad die alle oefeningen aanpaste zodat ik lichter kon beginnen en heel voorzichtig was met opbouwen. En toch was ook dat te zwaar en te snel, waardoor ik flinke stappen terug heb moeten doen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #103 Gepost op: 4 november 2012, 13:57 »
Ik heb met mijn fysio even een aantal punten doorlopen omdat ik nu zelf ga sporten waar ik dan op moet letten maar dit is ook toepasbaar bij de fysio zelf natuurlijk

Bij nieuwe mag de pijn 2/3 dagen aanhouden maar daarna moet het wel echt afnemen. Het moet niet altijd zo blijven natuurlijk. Daarnaast ook letten om roodheid, warmte en dikheid van en rondom gewrichten en aanhechtingen! Heb je nu al een oplossing gevonden jazz?

Offline Jazz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Fysiotherapie
« Reactie #104 Gepost op: 4 november 2012, 16:43 »
Ben inmiddels terug bij mijn oude fysio, heb namelijk wegens omstandigheden helaas mijn stage moeten afbreken. Ook haar visie is van max. 2 dagen meer klachten mag, maar moet daarna toch wel echt afnemen. En pijnstillers gebruiken om maar iets te kunnen doen is in haar ogen uit den boze. Pijnstillers prima, maar niet om dan maar over je grenzen te gaan.

Op dit moment zijn extra klachten in vooral mijn nek helaas nog steeds flink aanwezig, heb intussen hierover ook overleg gehad met de huisarts. Blijkt nu dat ik me eigenlijk nooit had mogen laten behandelen aan mijn nek, maar zijn we nu pas achter door een forse fout in mijn dossier. Heb nu direct doorverwijzing gekregen voor neuroloog en hoop dat ik daar snel terecht kan. Tot die tijd moet ik in ieder geval maar kalm aan doen en bij fysio behandeling van mijn nek achterwege laten tenzij het echt nodig is.

Maar ben in ieder geval blij terug te zijn bij een vertrouwde fysio  :)
"Today may not be what I asked for, but that doesn’t mean I shouldn’t enjoy it anyway.”   :zwaai2:

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal