hand/vingerproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hand/vingerproblemen  (gelezen 68370 keer)

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #105 Gepost op: 2 augustus 2012, 10:38 »
ik gebruik vaak zo'n siliconenmatje om potten te openen,want soms is een gaatje prikken niet zo handig.BV. met appelmoes of iets anders wat je niet direct helemaal opmaakt.Het bederft sneller als het niet goed afgesloten kan worden.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #106 Gepost op: 2 augustus 2012, 10:43 »
Voor potten moet je echt de jar-key kopen hoor! Ideaal!

Ja, die heb ik ook. Erg fijn!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #107 Gepost op: 2 augustus 2012, 12:46 »
Oe dat ziet er handig uit Loes! Als je ze ergens vind wil je dat dan aangeven hier? Linkje posten? Ik ben zeker geïnteresseerd en ik denk wel meer mensen hier. Had deze nog nooit gezien.

edit:
http://keyosk.co.uk/pr_key-accessories-other-key-accessories-cheekeys-cheek1.shtml
Deze is verglijkbaar, maar met wat minder functies.

http://onestop-key-rings.co.uk/cheekey-the-easy-way-to-open-cans-and-bottles-p-349.html
Gefunden!

Alleen nergens een nederlandse dealer. Waar heb je hem ooit vandaan gehaald Loes als ik vragen mag?
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2012, 13:12 door Wendela »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #108 Gepost op: 2 augustus 2012, 13:27 »
Ha gaaf! Wat goed zeg  :)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #109 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:16 »
Als mijn pols ge(sub)luxeerd is, heb ik altijd een dag daarna een raar bultje op mijn pols, aan de buitenkant. Iets van een centimeter in doorsnee, halve centimeter hoog. Is niet extreem gevoelig als ik erop druk, en ook niet hard, ik kan het gewoon aan de kant duwen.
Het lijkt mij vocht of zo, maar dan vraag ik me direct af waar het vandaan komt, en waarom het altijd op dezelfde plek zit...
Iemand die dit herkent of weet wat het is?

Aline

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #110 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:48 »
Het kan ook een cyste zijn. Komt best wel veel voor. Volgens de chirurg heb ik ook 1 in mijn linkerpols. Ik heb m nog nooit gevoeld en ik kan m ook niet ontdekken op de röntgenfoto.

Myrthe

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #111 Gepost op: 17 oktober 2012, 21:04 »
die cheekey ziet er handig uit zeg! Die wil ik ook wel!!

Aline

  • Gast
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #112 Gepost op: 17 oktober 2012, 22:20 »
De chirurg zei dat hij 1 zag. Ik kan redelijk goed afwijkingen op röntgen zien, en ik zie het echt niet. Volgens mij zit het er ook niet haha

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #113 Gepost op: 17 oktober 2012, 23:56 »
Ik heb een cyste in m'n linkerpols en twee in m'n rechter, ze zijn idd niet op de röntgenfoto's te zien. Hoewel je links wel een kleine afwijking in de stand van m'n handwortelbeentjes ziet waar de (vrij grote) cyste ze uit elkaar duwt. Op de ct zijn ze wel te zien.
Als ik m'n polsen buig komen ze een stukje naar buiten zetten en zie je dus een bobbeltje en een van de twee in m'n rechterpols wordt groter als ik overbelast en neemt dan na een paar dagen rust weer wat af. Misschien dat het bij jou ook zoiets is pino? Een cyste die na een (sub)lux duidelijker aanwezig is en daarna met rust weer wat afneemt?

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #114 Gepost op: 18 oktober 2012, 09:32 »
cyste kun je wel op rontgen foto's.
maar beste is met een echo of mri scan.

heb zelf last van vocht in mijn pols gewricht en krijg dan zo af en toe een spuit om het eruit te krijgen in me pols.
maar dat doen we pas als het op de zenuw van mijn duim gaat duwen.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #115 Gepost op: 18 oktober 2012, 12:50 »
Zou kunnen Linn, dat het bij mij ook zoiets is! Ik voel het ook alleen als ik de pols overbelast heb of geluxt, heb ook het idee dat hij dan inderdaad wat groter is.
Maar ik heb er niet bizar veel last van, dus ik laat het lekker zo. Beter zo, dan dat ze iets willen gaan opereren of zo, dank je feestelijk ;)

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #116 Gepost op: 22 oktober 2012, 08:26 »
Ik heb een probleem, nu het weer kouder wordt, en ik even buiten ben beginnen mijn handen helemaal rood en later blauwig te worden. hiervoor hoef ik niet eens lang buiten te zijn. Ook als ik een glas koud drinken beet pak krijg ik hele koude handen die bijna niet meer warm worden.

Bij typen met tien vingers en een stuk langer dan een half a4 heb ik het ook.

En als ik buiten ben geweest dan doen mijn handen ook heel erg pijn en worden ze eerst knal rood en duurt lang voor het weer over gaat.

Oops te vroeg op enter gedrukt, nu de aanvulling nog even:

weten jullie misschien wat dit kan zijn? Ik heb er al een paar jaar last van maar het lijkt steeds erger te worden.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #117 Gepost op: 22 oktober 2012, 09:51 »
Ik heb dat ook gehad, ik had wintertenen en datzelfde fenomeen dus ook aan mijn vingers. Mijn moeder heeft mijn voeten en handen destijds behandeld met een bepaald product en nu heb ik er nooit meer last van. Als ik het een klein beetje op voel komen dan smeer ik m'n handen en voeten weer in en dan heb ik er de hele winter geen last meer van.

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #118 Gepost op: 22 oktober 2012, 15:43 »
Ik trek ook nu al buiten handschoenen aan en als nog iets kouder wordt doe ik twee paar handschoenen aan. Dat helpt alleen niet altijd want het gebeurd te vaak dat ik de voordeur niet open krijg omdat mijn vingers te koud zijn om de sleutel vast te houden  :S
Het gebeurd inderdaad ook tijdens het typen, dat ze zo koud en stijf zijn dat ze niet meer willen buigen, terwijl het in de kamer helemaal niet koud is. En mijn tenen krijgen onder de douche of in het zwembad vaak een mooi blauw kleurtje  ;D
Volgens mij is dat een EDS/HMS dingetje toch?

Weet je trouwens nog hoe die zalf heet Annemarieke?

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: hand/vingerproblemen
« Reactie #119 Gepost op: 22 oktober 2012, 18:21 »
Mijn dikke handschoenen hebben twee lagen: de binnenkant is van een soort nepbont achtig spul en de buitenkant is ehm.. Groen? In iedergeval iets waterafstotends  ;) Daar onder doe ik dan nog van die dunne stoffen handschoenen. Het is even proppen om aan te krijgen maar het is wel lekker warm (totdat het gaat vriezen).

Ik ben ook opzoek naar leren handschoenen, maar ik heb nog geen betaalbare gevonden. Denk dat gevoerde leren handschoenen het beste zijn. Ik zal het je laten weten als ik ze een keer tegen kom in onze stad ;)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal