Rug- en nekklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Rug- en nekklachten  (gelezen 88096 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #165 Gepost op: 19 september 2012, 07:44 »
zou het je SI gewricht bij het bekken kunnen zijn? (gewricht tussen bekken en wervel)

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #166 Gepost op: 19 september 2012, 11:13 »
Volgens mij zit het wel ongeveer op die hoogte. Maar dat zit toch meer aan de zijkanten? Ik had het gevoel dat het echt in het midden zat, daar zat de blauwe plek ook (op die dikke ader na dan). Maar ik weet niet zo veel van ruggen dus misschien heb je gelijk ;)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #167 Gepost op: 19 september 2012, 11:42 »
Ik herken het 'klikken' van wervels wel. Ik heb heel lang gehad dat er nadat ik een minuut of 10 gelopen had bij elke stap een wervel 'klikte'. Eerst was het zo dat dat een periode wel gebeurde en dan was het opeens weer een tijdje weg maar op een gegeven moment bleef het. In de loop van de tijd (maanden) werd het toen steeds erger en ging steeds meer zeer doen tot ik er op sommige momenten bijna geen stap meer door kon verzetten. Dat bleek naderhand een zeer instabiele wervel te zijn die bij elke stap een stukje heen en weer ging, ik kon het ook tegenhouden als ik op een bepaalde plek er heel hard tegen aan duwde, alleen was dat niet echt een praktische manier om te lopen ;).
Uiteindelijk is die wervel waarschijnlijk geluxeerd (ze zijn nog steeds niet helemaal zeker) wat een heleboel narigheid heeft veroorzaakt, onder anderen (wel samen met andere problemen) dat ik nu nog maar heel weinig kan lopen :(.
Nu klikt het niet meer maar dat komt wrs omdat ik niet ver genoeg meer kan lopen om het op te wekken, die wervel is nog net zo instabiel namelijk.

Heb je misschien een fysio of manueel therapeut die er naar kan kijken?

Offline Lisa

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #168 Gepost op: 19 september 2012, 14:23 »
Jemig wat naar allemaal Linn :( Kun je er nog wat aan doen door je spieren sterker te maken of iets?

Ik ga morgen toevallig naar mijn nieuwe fysio dus dan vraag ik het even.

Offline Dineke

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 310
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #169 Gepost op: 19 september 2012, 17:40 »
Ik herken dit 'klikken' ook! Vooral met bepaalde bewegingen. Ik zou er inderdaad even naar vragen Lisa. Kan nooit geen kwaad!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #170 Gepost op: 16 oktober 2012, 08:07 »
Ik heb weer eens plat gelegen door pijn in m'n rug zaterdag niets aan het handje om zondagochtend wakker te worden van de pijn. Zondagavond was de pijn zo erg (ik had al 300 tramadol op en 4x1000 paracetamol) en nog was ik niet in staat om naar de wc te lopen .ik heb half gekropen toen dat niet meer ging heeft Eric me getild. Als ik dan eenmaal op de wc zit kan ik eigenlijk niet goed plassen omdat ik geen druk kan zetten de plas loopt er wel uit als ik m'n bekkenbodem ontspan maar met een heel zielig straaltje goed uitplassen lukt dan ook niet. Herkennen jullie dit?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #171 Gepost op: 16 oktober 2012, 08:29 »
Ik herken het niet zo. Maar ik denk wel dat dit toch beter is als je hiermee naar je ha gaat. Klinkt absoluut niet goed.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #172 Gepost op: 16 oktober 2012, 10:43 »
misschien toch iets verschoven in je rug?
als ik veel druk op mijn rug heb kan ik ook moeilijk plassen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #173 Gepost op: 16 oktober 2012, 11:23 »
@Nigelle, in het verleden had ik dit vaker ben toen zelfs een keer met de ambulance thuis weg gehaald in het ziekenhuis gelegen, MRI, lumbaal punctie en noem het maar op gehad ze konden niks vinden. Als ik dit het duurt het een dag of 3 en dan is het weer weg.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #174 Gepost op: 16 oktober 2012, 11:52 »
Het klinkt alsof er iets verschoven is in je rug of bekken. Als mijn rug of bekken scheef staat, kan ik ook niet goed plassen. Maar die extreme pijn herken ik niet. Ik zou toch opnieuw naar de dokter gaan. Wie weet kunnen ze nu wel iets vinden.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #175 Gepost op: 16 oktober 2012, 12:34 »
Als het nog weer gebeurd zal ik dan toch maar dok bellen. Nu is het alweer zo goed als weg . Kan alleen nog niet bukken of tillen

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #176 Gepost op: 16 oktober 2012, 18:21 »
Dat lijkt mij een erg goed plan. Hopelijk komt het niet meer terug. Het slechte uitplassen kan wel bij een verschoven wervel passen. Wel uitkijken dat je door het slechte uitplassen geen blaasontsteking krijgt.  ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #177 Gepost op: 16 oktober 2012, 18:35 »
@Nigelle, die blaasontsteking heb ik bijna standaard na een paar van die dagen. Id ook niet zo gek als er steeds een bodempje achter blijft. Gelukkig heb ik altijd een kuurtje in huis omdat ik vaak blaasontsteking he  en die bij mij niet aan te tonen is met zo'n teststrip nadat het meerdere malen gebeurd is dat ik door de weekendarts weg werd gestuurd zinderende kuur heb ik van mn ha een reserve kuur gekregen om achter de hand te hebben.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #178 Gepost op: 19 november 2012, 19:09 »
Hoe krijgen jullie je nek goed als 'ie verkeerd zit?
Ik heb steeds vaker dat het voelt alsof er iets moet 'klikken' in mijn nek. Geen extreme tintelingen in mijn vingers of zo (voeten voel ik niet dus dat weet ik niet), maar de bewegingen doen pijn en gaan minder ver dan normaal. Vaak moet ik dan maar een beetje wachten tot ik met een toevallige beweging een knak hoor en dan is het weer over. Maar ik zou er graag een 'maniertje' voor weten, als dat er is. Ik vind het zo vervelend om op dat toevallige moment te zitten wachten namelijk...

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Rug- en nekklachten
« Reactie #179 Gepost op: 19 november 2012, 19:17 »
Ik wou dat ik het zelf kon :p

Een vriendin van me kan het wel, maakt een verschrikkelijk geluid. Maar ik heb van haar wel begrepen dat het eigenlijk best gevaarlijk is wat zij doet.

Ik moet wachten tot mijn fysio tijd voor me heeft. En ook hem lukt het vaak niet.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal