Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]  (gelezen 4587 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Gepost op: 12 december 2012, 19:26 »
Typen is voor mij erg belastend en ik ben daarom altijd op zoek naar goede alternatieven. Ik heb veel geprobeerd, van scherm typen tot spraak herkenning tot aan een projectietoetsenbord aan toe maar niks werkt zo goed als gewoon zelf typen op een normaal toetsenbord.

Even voor de duidelijkheid, mijn typen betekent 2 vinger typen met af en toe een 3e er bij. Ik heb verschillende 10-vinger typ cursussen gedaan maar ik kan het echt niet. Mijn proprioceptie is te slecht, ik ga finaal de verkeerden kant uit als ik vingers ander dan mijn wijsvingers moet gebruiken.

Via een vriend kwam ik op deze website uit: http://asetniop.com/

asetniop is een toetsenvolgorde, net als qwerty. Alleen heb je er geen speciaal toetsenbord voor nodig. Het idee is dat je je handen in de basishouding van tien-vinger typen zet en je vingers niet meer van die toetsen af haalt. De letters die je zo niet kan bereiken kan je vormen door twee toetsen tegelijk in te drukken. Akkoord typen dus.

De software is helaas nog niet uit, maar ik werd zo enthousiast van de demo op de website dat ik contact opgenomen heb met de ontwikkelaar. De versie voor ipad komt waarschijnlijk januari uit, versies voor normale pc rond maart. De prijs zal rond de 5 dollar liggen.

Op het moment hebben ze hard testers nodig. Ze willen graag weten hoe snel mensen het aanleren, hoe snel ze er mee kunnen typen en wat er nog anders aan moet.

Hier kan je de basics aanleren: http://asetniop.com/keyboardTutorial.html

Als je daar mee klaar bent en je wilt serieus aan de slag kan je mij een berichtje sturen, ik heb de stopwatch versie wat aangepast zodat hij statistieken bijhoudt en dat er meer zinnen in zitten.

De feedback kan je gewoon mailen, de report knop in de test versie werkt helaas nog niet.

Het verschil is voor mij enorm. Ik kan rustig de halve middag typen met het asetniop systeem, terwijl dit berichtje op de normale manier direct klachten oplevert. Ik kan niet wachten tot de uiteindelijke versie uit komt :)
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2012, 21:56 »
Wat een uitkomst voor je!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2012, 23:33 »
Ik kon natuurlijk weer niet wachten... Dus ik heb zelf mijn laptop omgebouwd. Als er mensen met een mac zijn die het ook willen proberen...
Collective madness is called sanity

Martinuzje

  • Gast
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2012, 05:29 »
Wat een uitkomst! Het duurt denk ik even voordat je alle akkoorden door hebt, maar als je ze eenmaal hebt, lijkt het me een handig systeem. Nu heb ik geen probleem met typen en kan ik heel snel blind typen, maar voor sommige mensen zal dit een uitkomst zijn! Lijkt naar mijn idee een beetje op een steno-typemachine

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2012, 11:55 »
Ja inderdaad, of braille typen.

De akkoorden zijn redelijk intuitief, dus die had ik er snel in. Maar snelheid dat duurt een poosje, dus nu is het een kwestie van discipline.
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2012, 12:56 »
Ik wil het wel proberen!

Ik moet nu eerst naar de uni, maar ga me er later verder in verdiepen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2012, 17:42 »
Ik heb het op mn computer staan en ik ga t nu proberen via die site om de akkoorden te leren kennen. Heel ertg bedankt Nih! Ik ben benieuwd hoe snel ik het door heb  :D


edit: 3 uur later >>>

Dit heb ik getyped met het programma van Nihleath. Het valt me echt super mee met hoeveel fouten ik maak en de akkoorden zijn niet moeilijk om te leren. Ik spiegel nog wel bepaalde vingerposities, maar dat komt met wat oefening wel goed! *is trots op zichzelf*
« Laatst bewerkt op: 14 december 2012, 20:13 door Wendela »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #7 Gepost op: 15 december 2012, 02:06 »
Ik typ ook alleen nog maar met dit systeem. Verbazingwekkend genoeg maak ik de meeste fouten met de letters die geen akkoorden zijn. Ik weet prima waar ze zitten maar gebruik idd de verkeerde hand of de verkeerde vinger.
Collective madness is called sanity

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Typen zonder je vingers te verplaatsen [testers gezocht]
« Reactie #8 Gepost op: 15 december 2012, 11:21 »
Het lijkt mij ook wel wat om te proberen, klinkt heel goed! Maar ik zal helaas nog even moeten wachten tot m'n pols/duim uit het gips is.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal