Auto's
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Auto's  (gelezen 17035 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #30 Gepost op: 2 december 2012, 14:37 »
Het ligt er ook heel erg aan wie er rijdt (in een schakelauto in ieder geval). Mijn moeder en ik kunnen honderd km meer rijden op een tank dan mijn vader en broer.  ;D

Mijn ouders hebben een Skoda Octavia of Fabia, een van beide. Daar past  ook makkelijk de rolstoel in zonder het uit elkaar te halen. Als ik een eigen auto ga kopen, wil ik ook een flinke stationwagen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #31 Gepost op: 2 december 2012, 18:18 »
Met mijn bijna 6 jaar oude Renault Twino kan ik met 35 liter 550-650 kilometer rijden, afhankelijk van of ik ook lange stukken op de snelweg rijd.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #32 Gepost op: 6 februari 2013, 11:53 »
Ik ben nu rustig begonnen met oriënteren voor een nieuwe auto. Voorlopig richt ik me eerst op de 14%-bijtelling auto's, maar een goedkope auto met 20% bijtelling is ook een optie. Mijn eerste lijstje om uit te zoeken:

Diesel:

Alfa Romeo Mi.To
Citroen C3
Citroen DS3
Ford Fiesta
Hyundai i20
Kia Rio
Opel Corsa
Peugeot 208
Renault Clio
Renault Twingo
Smart Fortwo
Volkswagen Polo

Benzine:

Fiat 500
Fiat Panda
Kia Picanto
Lancia Ypsilon
Nissan Micra
Seat Mii

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ben zelf erg benieuwd naar de DS3, vooral ook omdat het een semi-automaat is en dat toch een stuk makkelijker is dan handgeschakeld.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #33 Gepost op: 6 februari 2013, 12:02 »
Hyundai i20 vind ik zelf heel fijn en licht rijden. Volkswagen polo ken ik alleen een oudere versie zonder stuurbekrachting, vond ik zwaar rijden. De koppeling was ook wat zwaarder.
 

Aline

  • Gast
Re: Auto's
« Reactie #34 Gepost op: 6 februari 2013, 12:49 »
En de citroën c3 picasso? Die heeft echt een behoorlijke kofferruimte, zit flink hoog, makkelijk in en uitstap! En het is een citroën (L)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Auto's
« Reactie #35 Gepost op: 6 februari 2013, 16:09 »
citroen c3 zien leuk :D alleen de oude modelletjes die mijn ouders had. moest de bank plat anders kon de stoel niet mee.
hebben nog al een bollig achterkant. vind het net een schildpadje :)

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #36 Gepost op: 6 februari 2013, 16:29 »
Ik heb een citroen berlingo, is ook een handige auto, hoge instap lekker veel ruimte

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #37 Gepost op: 6 februari 2013, 17:18 »
Ik vind zelf dat de Volkswagen Polo behoorlijk stug rijdt. Daardoor heb je dus behoorlijke schokken bij drempels e.d. Weet niet hoe gevoelig je daar zelf voor bent, maar ik vind dat zelf niet zo comfortabel; zeker als ik moe ben kan dat wel het verschil zijn tussen wel of niet blijven zitten van m'n schouder.
Maar goed, dat zal van persoon tot persoon verschillen waarschijnlijk...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #38 Gepost op: 6 februari 2013, 18:38 »
Ik heb een Renault Twingo van het oude model. Ik heb standaard de achterbank plat liggen en dan kan mijn rolstoel er in zijn geheel in. Ik geloof dat dat bij het nieuwe model niet kan, dan moet je echt de wielen er af halen om hem fatsoenlijk in de auto te krijgen.
Ik vind de vering heel erg goed. Ik heb trouwens een semi-automaat. Hij rijdt dus als automaat, maar als je wilt kun je met de hand schakelen, zonder koppeling.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #39 Gepost op: 18 februari 2013, 12:56 »
Ik kreeg daarnet een superleuk telefoontje van het UWV: ik krijg een auto in bruikleen i.p.v. taxivergoeding!
Als het even meezit, zelfs volgende week de passing al. Ben benieuwd!

Ik krijg overigens nog maar 3 cent netto per kilometer, is dat bij jullie ook zo?

Myrthe

  • Gast
Re: Auto's
« Reactie #40 Gepost op: 18 februari 2013, 17:56 »
Spannend hoor Janelle! Fijn dat t zo snel gaat

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Auto's
« Reactie #41 Gepost op: 18 februari 2013, 23:03 »
Wat leuk. Ik ben blij voor je. 

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #42 Gepost op: 14 april 2013, 19:34 »
Even nog melden hoe het afgelopen is: ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Peugeot 208. De keus om handgeschakeld van mijn lijstje te schrappen was na wat dagen in de file niet meer zo moeilijk, en in deze prijsklasse zijn er niet zo gek veel 14%-bijtelling automaten. Ik heb proefgereden in de Citroën DS3, de Peugeot 208 en de Toyota Yaris. DS3 is leuk, maar heeft maar 3 deuren. De Yaris zat minder fijn, maar is ook een hele leuke auto.

Met een beetje geluk krijg ik hem deze week of begin volgende week en dan hoop ik er 4 jaar heel veel plezier van te gaan hebben.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Auto's
« Reactie #43 Gepost op: 8 april 2014, 07:44 »
Wij hebben gisteren een Dacia Logan MCV uit 2008 gekocht. We waren al een tijdje aan het zoeken naar een grotere auto, maar hadden niet zo'n enorm budget, dus dan kom je al snel op dit uit. Deze heeft 77000 gereden. De kofferbak is enorm, de verkoper vertelde dat hij vorige week een had verkocht aan een man die zijn scootmobiel er in mee nam. Het is een handgeschakelde. Zaterdag kunnen we hem halen!

zo'n model dus! Wij hebben een zilveren.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Auto's
« Reactie #44 Gepost op: 22 april 2014, 14:29 »
ooh cool Maaike!! Wat leuk!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal