Concerten en festivals
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Concerten en festivals  (gelezen 2463 keer)

Offline butterfly

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Concerten en festivals
« Gepost op: 31 oktober 2012, 08:14 »
Ik wist niet echt waar dit thuishoorde en kon geen ander topic erover vinden.
Wat ik me afvroeg wat vinden jullie van de toegankelijkheid (zowel met als zonder rolstoel) van festivals en concerten.
Gaan jullie er nog naar toe en hebben jullie nog tips?

Ik ga persoonlijk regelmatig naar metalconcerten, meestal in zalen met alleen staanplaatsen (ik vermijd moshpits wel natuurlijk sowieso ;)).
Ik kan echter niet lang staan dus de dagen erna merk ik echt dat ik over mijn grenzen ben heen gegaan. Tijdens het concert kan ik stukken minder genieten dankzij pijn in mijn enkels, heupen en knieƫn en hou ik het meestal alleen vol door tegen mijn vriend te leunen.
Ik heb een zitstok die ik voor andere dingen regelmatig kan gebruiken bij concerten komt deze echter niet door de beveiliging.
013 in Tilburg is wel een hele fijne zaal, daar zijn trappen waar je op kunt gaan zitten.

Afgelopen zomer ben ik ook nog naar Wacken, een metalfestival in Duitsland, geweest. Normaal kan ik nog prima op de grond zitten, maar het had daar zo hard geregend dat er overal water stond (de brandweer was tijden het festival zelfs water aan het afpompen ).
Ik heb geprobeerd om met revalidatie-arts brief een zitstok of klapstoeltje het terrein op te krijgen maar dat werd allemaal geweigerd, ook nadat 5 keer de gehandicaptenambtenaar (die was er wel en vond het zelf prima) gebeld was omdat de beveiliging weigerde een uitzondering te maken (anders wilde iedereen het dadelijk).
Zelfs met een rolstoel moest je nog een bewijs hebben dat je deze daadwerkelijk nodig had. Bovendien mochten er geen scherpe onderdelen aan de rolstoel zittenanders mocht je ook niet het hoofdveld op en alleen op het gehandicaptenplatform wat helemaal achter het hoofdveld stond en waar je de muziek van twee podia door elkaar hoorde.
Ik heb dus uiteindelijk met moeite afgedwongen dat ik 1 dag op het gehandicaptenplatform mocht met een stoeltje (ik had geen duits behindertenausweis) de rest van de dagen hoorde je daar muziek van twee podia door elkaar en heb ik met heel veel pijn op het mainveld gestaan en was daarna de rest van de week kapot. Op dranghekken zitten mocht namelijk ook niet, ik werd keihard tegen mijn rug er vanaf geslagen.
Wacken is dus absoluut niet gehandicaptenvriendelijk
En ik kan (ondanks hele mooie line-up dit jaar) er dus niet meer naar toe of ik moet denk ik een rolstoel gaan huren zodat ik kan zitten.



Myrthe

  • Gast
Re: Concerten en festivals
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2012, 10:19 »
Op rock werchter is t echt top! Er is een gehandicaptencamping met hulp als je t nodig hebt, bij alle podia gehandicapten platform op redelijke afstand en je kunt tegen inlevering van 50 euro borg een rolstoel lenen, dan krijg je meteen een rolstoelpas zodat je niet met de gewone meute mee hoeft maar backstage kan (is wel n grindpad)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal