Teruggave WTCG
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Teruggave WTCG  (gelezen 32294 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #60 Gepost op: 15 november 2012, 20:34 »
Ik heb vorige week de brief binnengekregen. De hoge toeslag!  :dance:

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #61 Gepost op: 15 november 2012, 20:36 »
Ik heb gebeld omdat ik ineens de lage toeslag zou krijgen terwijl ik altijd de hoge krijg en alleen maar op meer punten scoor voor de toeslag. Het is waarschijnlijk fout gegaan en ze sturen me nu een specificatie op zodat ik bezwaar kan maken. Als het goed is wordt het dan gefikst :)

Nu eerst een algemeen bezwaar maken en daarna met "het bewijs" komen....

Offline Yildiz

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #62 Gepost op: 16 november 2012, 09:35 »
je moet maar zo denken, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken (jaja ik weet een paard heeft een mond).
Maar alles wat je krijgt is luxe (ook als je het echt wel kunt gebruiken)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #63 Gepost op: 16 november 2012, 11:28 »
je moet maar zo denken, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken (jaja ik weet een paard heeft een mond).
Maar alles wat je krijgt is luxe (ook als je het echt wel kunt gebruiken)
Dit is geen gegeven paard, je hebt er recht op. En die 200 euro verschil is wel belangrijk als je echt veel uitgaven hebt door je aandoeningen. Alleen al het linnengoed wat er bij mij ontzettend snel doorheen gaat door al mijn sonde lekkage, veel meer was, schoenen die heel erg stevig moeten zijn (dus duur) en dan nog binnen 3 maanden stuk zijn etc etc. Het is wat mij betreft geen luxe. Het is een regeling en die moet dan wel goed uitgevoerd worden.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #64 Gepost op: 16 november 2012, 11:38 »
Zolang die regeling er nog is, hebben mensen recht op een goede uitvoering ervan.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #65 Gepost op: 16 november 2012, 13:14 »
Ik denk dat het zeker geen luxe is. Mijn jassen slijten bijv. extra snel door het rolstoel rollen, net als mouwen van truien.  Dus moet ik dat eerder vervangen.  Eigen bijdragen voor veel dingen stijgen ook enorm en ik kan me voorstellen dat als je het echt nodig hebt, het vreselijk vervelend is als het misschien wegvalt.


Aline

  • Gast
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #66 Gepost op: 16 november 2012, 13:20 »
2 paar orthopedische schoenen a eigen bijdrage van 139,- per paar. Dan zit je al bijna op 300,-. Dan nog alle reiskosten en parkeerkosten naar ziekenhuizen per jaar. Medicatie wat niet wordt vergoed etc. Voor mij is het meer dan welkom!

Marieke

  • Gast
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #67 Gepost op: 16 november 2012, 13:25 »
Maar alles wat er binnenkomt aan extra is mooi meegenomen.
Ze kunnen het ook helemaal afschaffen. In dit opzicht ben ik het met Yildiz eens.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #68 Gepost op: 16 november 2012, 13:36 »
Natuurlijk is het op zich al heel mooi dat je geld krijgt. Dat is, zeker vergeleken met vroeger en arme landen, helemaal niet vanzelfsprekend vind ik. Maar in een relatief rijk land kan je je dat wel veroorloven als overheid en vind ik het ook goed dat er zo een stukje solidariteit is. In hoeverre dat houdbaar is de komende jaren kun je je overigens wel afvragen.

De regeling op zich is niet vanzelfsprekend, maar als de regeling bestaat (en die bestaat dus) vind ik wel dat je recht hebt op een goede uitvoering ervan.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #69 Gepost op: 16 november 2012, 17:16 »
Ik vind het ook zeker niet vanzelfsprekend, dat heb ik ook nergens ontkent! Maar zolang de regeling er is en ik er recht op heb ga ik niet zomaar een lagere vergoeding nemen omdat er een foutje is gemaakt. Als je recht heb op huursubsidie of zorgtoeslag wil je toch ook dat je de juiste vergoeding krijgt? Als je een uitkering krijgt neem je ook geen genoegen met 200 euro minder. En ook die dingen zijn niet vanzelfsprekend.

Roos noemde idd nog een paar dingen naast wat ik al had genoemd. Kleding dat slijt, jassen, orthopedisch schoeisel, eigen bijdragen (ik slik massa's laxeermiddelen! magnesium moet ik bijvoorbeeld zelf betalen)

Ik zal hem volgend jaar waarschijnlijk ook niet meer krijgen, maar zolang de regeling er is moet het goed gebeuren.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #70 Gepost op: 16 november 2012, 17:36 »
Ik vind het ook zeker niet vanzelfsprekend, dat heb ik ook nergens ontkent! Maar zolang de regeling er is en ik er recht op heb ga ik niet zomaar een lagere vergoeding nemen omdat er een foutje is gemaakt. Als je recht heb op huursubsidie of zorgtoeslag wil je toch ook dat je de juiste vergoeding krijgt? Als je een uitkering krijgt neem je ook geen genoegen met 200 euro minder. En ook die dingen zijn niet vanzelfsprekend.

Roos noemde idd nog een paar dingen naast wat ik al had genoemd. Kleding dat slijt, jassen, orthopedisch schoeisel, eigen bijdragen (ik slik massa's laxeermiddelen! magnesium moet ik bijvoorbeeld zelf betalen)

Ik zal hem volgend jaar waarschijnlijk ook niet meer krijgen, maar zolang de regeling er is moet het goed gebeuren.

En zo is dat!

Ik heb trouwens nog steeds niks gehoord, ik denk dat ik maandag maar eens ga bellen. Word er niet goed van, wordt vast hetzelfde verhaal als vorig jaar. -.-

Aline

  • Gast
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #71 Gepost op: 16 november 2012, 18:10 »
Als je op 1 december nog niks hebt gekregen dan kon je bellen. Dat kreeg ik te horen toen ik gisteren belde.

Ik neem aan dat ik het ook gewoon krijg aangezien ik vorig jaar een toekenning nieuwe stoel heb gekregen en jaar daarvoor nog heb gerevalideerd tot februari.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #72 Gepost op: 16 november 2012, 19:16 »
Ik vind het ook zeker niet vanzelfsprekend, dat heb ik ook nergens ontkent! Maar zolang de regeling er is en ik er recht op heb ga ik niet zomaar een lagere vergoeding nemen omdat er een foutje is gemaakt. Als je recht heb op huursubsidie of zorgtoeslag wil je toch ook dat je de juiste vergoeding krijgt? Als je een uitkering krijgt neem je ook geen genoegen met 200 euro minder. En ook die dingen zijn niet vanzelfsprekend.

Ik weet niet of dit een reactie is op wat ik schreef, maar ik heb in ieder geval nergens bedoeld te zeggen dat mensen hier het (te) vanzelfsprekend vinden ofzo. Het was meer mijn visie op de WTCG, maar niet een persoonlijke of vervelend bedoelde reactie richting mensen hier. Dus als dat zo is overgekomen hoop ik dat het nu duidelijker is. ;)

Ik zei overigens ook dat ik vind dat nu de regeling bestaat iedereen recht heeft op een goede uitvoering, dus dat jij bezwaar maakt tegen de lage vergoeding vind ik niet meer dan logisch!

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #73 Gepost op: 16 november 2012, 19:23 »
Het was niet specifiek tegen jou hoor Leonoor ;) Meer omdat ik het gevoel had dat sommige anderen wel tussen de regels door zeiden dat ik het als vanzelfsprekend aannam. En doordat jij het woord noemde wist ik weer hoe het heette, had even last met woordvinding. Anyway, het was goed overgekomen op me hoor. No worries.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #74 Gepost op: 16 november 2012, 19:29 »
Mooi zo! :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal