Teruggave WTCG
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Teruggave WTCG  (gelezen 32302 keer)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #45 Gepost op: 4 november 2012, 16:02 »
Wat super lief van je ouders Maaike. En ik zou het zelfde doen!

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #46 Gepost op: 5 november 2012, 11:59 »
Als ik een rolstoelindicatie heb vanaf 2010.. dus nu nog steeds. Is die indicatie dan ook nog over 2011 geldig? of alleen in het jaar van verstrekking? (heb volgens mij wel uit pgb mijn dansstoel in 2011 ook nog dacht ik?)

VInd dat hele wtcg gedoe bar ingewikkeld.. elke keer weer 'bijna in gevecth met het cak'. Menzis die mijn gegevens niet goed verstrekt.. En dan krijg je kastje van en naar de muur: cak beoordeeld en evt. na opnieuw insturen een herbeoordeling.. maar.. (daar zit de qlue) ook al stuur je zelf gegevens in.. ze herbeoordelen over de oorspronkelijk verstrekte gegevens van menzis.. dan dnek je.. stuur die dan opnieuw menzis want jullie hebben het fout: nee.. ze mogen maar 1x verstrekken.. (wie ziet hier de logica;)) nu al 2x met tussenkomst van het ministerie (ja ik heb echt hoog getrapt en alles aangeschreven) is het toch herbeoordeeld in mijn voordeel.. maar ik heb er echt veel voor uit de kast moeten trekken (en het koste mega veel energie)
En dan slik je van alles ook nog.. waaronder een symbicort van een loco (goedkoper merk) dan mag het cak in hun lijstje met middelen de symbicort meetellen.. maar ja.. juist dat loco van de fabrikant die ik heb (kan ik niks aan doen dat doet mijn apotheek) die staat weer niet op hun lijstje.. en ook al is het het goede middel, het komt van de foute fabrikant die net niet ontdekt is door hun dat het bestaat.. dan val je alsnog buiten de boot.

Enige wat ze dus wel in een keer goed registreerden vorig jaar was mijn rolstoel om dat mijn gemeente het netjes doorgegeven had.. als dus dit jaar diezelfde indicatie nog geld.. pfffff ik gerust.. zo niet.. denk ik dat ik mijn strijdbijl maar vast weer ga opgraven en de mailadressen her en der maar weer ga verzamelen.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #47 Gepost op: 7 november 2012, 18:45 »
Nog geen brief gehad... Maar november is nog niet voorbij! :)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #48 Gepost op: 7 november 2012, 18:46 »
Nog geen brief gehad... Maar november is nog niet voorbij! :)

Gelukkig, want ik ook nog niet hahaha! Als ze de brieven op alfabet qua woonplaats sturen zou dat natuurlijk kunnen kloppen. :P

Aline

  • Gast
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #49 Gepost op: 7 november 2012, 18:49 »
Muuuh nee dan klopt het niet! Ik heb nog niks ontvangen, en ik woon niet in Zrachten  :AA:

Martinuzje

  • Gast
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #50 Gepost op: 7 november 2012, 18:51 »
Jeej! Heb brief ook binnen!  ;D

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #51 Gepost op: 7 november 2012, 19:24 »
Volgens mij zit er totaal geen logica in hoe ze het versturen. Misschien op BSN. Zou het niet weten verder.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #52 Gepost op: 8 november 2012, 10:04 »
Gisteren bericht gehad,Joepie de hoge vergoeding dit keer....Lang leve de kanker,sondevoeding en andere narigheid :/
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #53 Gepost op: 8 november 2012, 13:08 »
Jeej ik krijg ook de hoge.
Haha Edith, dat klinkt wel erg droog

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #54 Gepost op: 8 november 2012, 15:42 »
:knuf: voor jou Edith.....

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #55 Gepost op: 8 november 2012, 16:28 »
Gisteren bericht gehad,Joepie de hoge vergoeding dit keer....Lang leve de kanker,sondevoeding en andere narigheid :/

Zou mooi zijn als je nog heel lang mag leven ondanks de kanker, de sondevoeding en alle andere narigheid. ;)

Aline

  • Gast
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #56 Gepost op: 15 november 2012, 11:18 »
Nog geen brief binnen.....


Volgend jaar krijg ik niks meer van het CAK omdat mijn vriend nét teveel verdiend op jaarbasis! Ze maken het vanaf volgend jaar inkomensafhankelijk. Dus als je getrouwd bent, geregistreerd partnerschap of een samenlevingscontract hebt en je verdiend samen meer dan 35.100,- in het jaar dan ben je de klos. Ook als je alleen meer dan 22.000,- (weet niet precies uit mijn hoofd) verdiend op jaarbasis.

 Zo krijg ik ook al aftrek op mijn zorgtoeslag... Omdat hij teveel verdiend daarvoor. (S. krijgt geen zorgtoeslag en van mij wordt er afgesnoept omdat we nu ook elkaars toeslagenpartners zijn... Schijtzooi, want wie betaald nogsteeds haar eigen zorgverzekering? Juust... Diegene met 0,- inkomen!)

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #57 Gepost op: 15 november 2012, 11:22 »
Ik heb ook nog geen brief, gisteren een envelop van CAK, was het de 4wekelijkse factuur. Stelletje naaiers.

Volgend jaar zullen wij waarschijnlijk dan wel nog de toekenning krijgen (neem ik aan) aangezien wij dan nog geen 35.000,- verdienen (dat is wss pas in 2015 aan de orde :P ).

Ik neem aan dat S. jouw zorgpremie betaalt? Tenminste bij ons gaat alles op één grote hoop, van één rekening. Best wel rot dat je zorgtoeslag verlaagt wordt, maarja ook wel logisch als jullie samen meer dan 35.100,- verdienen. Aangezien dat de grens is.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #58 Gepost op: 15 november 2012, 11:25 »
Wat balen. :( Weet je ook hoe dat zit als je nog bij je ouders woont? (Zelf wel 18+).

Op zich is het principe wel logisch, maar wel rot dat ze het bij zoveel dingen doorvoeren. En helemaal voor mensen die maar net boven de inkomensgrens zitten.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Teruggave WTCG
« Reactie #59 Gepost op: 15 november 2012, 16:10 »
De discussie over de zorgtoeslag is verplaatst naar Besparen en andere financiele zaken.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal