Origami
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Origami  (gelezen 4347 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Origami
« Gepost op: 23 oktober 2012, 16:43 »
Ik ben al weer een tijdje op zoek naar bed-vriendelijke bezigheden, nu is origami niet direct iets wat dan naar voren komt maar het blijkt wel redelijk te gaan.

Ik ben begonnen met een makkelijke, harten boekenleggertjes. Een heel gedoe dat vouwen op je zij... Maar ik vind ze wel redelijk gelukt :)
Collective madness is called sanity

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Origami
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:48 »
Leuk! Ziet er mooi uit. :D

Ik vind Origami altijd lekker om te doen, niet te inspannend, wel leuk resultaat en afleiding! :D (Al zijn de moeilijke ontwerpen vaak wel een heel gepruts, maar dat is juist wel weer een uitdaging).


Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Origami
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2012, 17:33 »
Mijn handen en polsen werken ook niet zo goed mee, frustrerend want ik doe het liefst grote ingewikkelde ontwerpen. Maar zo'n simpel hartje lukt dan nog best goed :)

Ohja, en ik gebruik natuurlijk wel wat hulpmiddeltjes. Lepeltje om de vouwen te maken, schoot tafeltje, om een hellend vouw-vlak te krijgen. En ik moet nog een embossing tooltje regelen, die schijnen erg handig te zijn voor kleine hoekjes enzo.

Er zijn op youtube erg leuke ontwerpen te vinden :p vroeger had je hier dure boeken voor nodig maar nu is papier en internet genoeg hehe
Collective madness is called sanity

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Origami
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2012, 07:54 »
Ik ga hier in vanmiddag aan kinderen een workshop geven!  Dus ik hoop dat dit een succes gaat worden.

Ik vind het wel knap dat je dit liggend doet echt top!

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Origami
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2012, 08:39 »
Ik heb der geen concentratie voor recept dat je dit liggend kan doen!

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Origami
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2012, 11:28 »
Ik heb een periode gehad dat ik kraanvogels ging vouwen. Ik had ergens gelezen dat als je er in een week tijd 99 zou maken, dat dat geluk zou brengen. Helaas heeft het niet geholpen!

Wanneer ik in een restaurant zit en moet wachten op mijn eten, maak ik nog wel eens zo'n kraanvogel van het servet. De gezichten van de obers en andere klanten is dan altijd wel leuk om te zien. Zeker als je met kleine kinderen in een restaurant bent is het een mooi tijdverdrijf om ze bezig te houden!

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Origami
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:01 »
Respect hoor Nih, dat je dat in bed voor elkaar krijgt (maar ja, je hebt ook niet echt veel keus he?)! Ziet er goed uit hoor.

Kraanvogels... o ja, die heb ik ook ooit gevouwen. En dan steeds kleiner en kleiner, echt een gepriegel. Maar nu zou ik echt niet meer weten hoe ze ook alweer moeten.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal