Uitval
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Uitval  (gelezen 5200 keer)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Uitval
« Gepost op: 3 augustus 2012, 15:13 »
Ik heb al een tijdje problemen met mijn mond, gevoelloosheid in mijn lippen, kwijlen aan de rechter kant (ja heel erg charmant...), moeite met bepaalde klanken vormen (vooral als het iets frisser is), maar heb nu dus weer wat nieuws ontdekt. Als ik glimlach komt er een gat aan de rechterkant, ik kan mijn lippen daar dus gewoon echt niet goed op elkaar houden.

Ik wijt het aan mijn kaakklachten, mijn kaak zit vaker verkeerd dan goed en dat zal waarschijnlijk voor zenuwschade gezorgd hebben... Meer mensen met deze klachten? Tips?
Collective madness is called sanity

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Uitval
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2012, 15:47 »
Ik heb het gehad, maar dan aan de hele linkerkant van mijn gezicht. Oog ging hangen, mondhoek zat raar, kwijlen, moeite met praten, hoofdpijn. Ik heb allerlei scans gehad toen, omdat ik in die periode ook uitval in mijn benen had, maar er is niets uitgekomen.

Ik heb niet echt tips dus. Misschien toch na laten kijken, hoewel dat in jouw situatie vrij lastig is. Het kan zijn dat je een ontsteking in je aangezichtszenuw hebt, maar het kan ook, net als bij mij, gewoon 'niks' zijn.

Myrthe

  • Gast
Re: Uitval
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2012, 08:39 »
verschrikkelijk vervelend zeg.. Ik heb destijds uitval gehad in mijn benen vanwege een wervel die tegen zenuwen aandrukt, dat is na het rechtzetten van die wervel was dat gelukkig over, vanaf hier helaas dus ook geen tips

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Uitval
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2012, 15:37 »
Hoe gaat het op dit moment met de uitval, Nih?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Uitval
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2012, 22:36 »
De binnenkant van mijn lip is intussen behoorlijk stuk omdat ik er maar op blijf bijten wat ik dan vervolgens nauwelijks voel... Ik denk echt dat het mijn kaak is, die luxeert heel erg veel en is bijna niet terug te krijgen. Op het moment staat hij er al weer ongeveer 2 weken uit, lukt de fysio ook niet om hem op zijn plek te krijgen.

Heb het er nog niet met de huisarts over kunnen hebben, die heeft nog niet eens tijd om het over mijn nek te hebben met me, laat staan dit.
Collective madness is called sanity

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Uitval
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2012, 21:46 »
Het is intussen niet alleen mijn lip meer die ik stuk bijt. Mijn tong is ook behoorlijk gehavend, vooral rechts... Ik merk het niet op het moment dat ik hem stuk bijt, maar nu doet het pijn ><
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Uitval
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2012, 21:57 »
Ehm.. In het kader van altijd iets positiefs zoeken. Betekent dit dat je uitval steeds van beperkte duur is, omdat je soms blijkbaar wel iets voelt in je tong?
Maar wat verschrikkelijk onhandig zeg!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Uitval
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2012, 22:25 »
Het is niet constant. Er is altijd wel wat zwakte en verminderd gevoel maar er zijn ook momenten dat ik helemaal niet voel en moeite heb met praten etc.

Mijn theorie dat het vanuit m'n kaak komt kan nu ook de prullenbak in trouwens, de zenuwen in je tong gaan volgens mij niet via je kaakgewricht. Toch vanwege de atlas instabiliteit misschien?

Idd om even positief te doen, het is niet heel ernstig dit. Maar wel irritant, en een beetje zorgwekkend.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Uitval
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2012, 22:32 »
Ik vind zenuwuitval altijd zorgwekkend, zeker wanneer niet bekend is waar het vandaan komt. En als het vanwege de atlas instabiliteit is vind ik het eigenlijk doodeng!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Uitval
« Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2012, 22:36 »
Tsja, dat er iets engs gebeurt in mijn nek is voor mij geen nieuws... Dat is de reden dat ik al 4.5 maand plat lig.

Ik wou dat mijn huisarts me eens serieus ging nemen...
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal