Bevriezen of wegbranden?
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Bevriezen of wegbranden?  (gelezen 8605 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Bevriezen of wegbranden?
« Gepost op: 26 juli 2012, 18:44 »
Even jullie advies/ervaringen vragen. Ik ben laatst bij mijn huisarts geweest ivm een bultje op mijn ooglid, op een irritante plek. Het is op zich onschuldig, maar moet wel weg omdat ik er last van heb. Hij kan het bevriezen met vloeibare stikstof of wegbranden. Huisarts geeft zelf de voorkeur aan bevriezen, omdat er dan geen verdoving nodig is. Ik wil graag kiezen voor de methode met de minste risico's, het is een plek waar je geen littekens wilt hebben. Wat zijn jullie ervaringen?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2012, 19:04 »
Bevriezen heb ik goede verhalen over gehoord, het is net als een wratje op je hand. Maar hoe het op je oog is, weet i natuurlijk niet.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2012, 20:06 »
Ik heb jaren geleden een keer een wratje laten wegvriezen daar geen littekens van maar dat was aan de onderkant van mijn voet dus voor hetzelfde geldt zit er eelt overheen oid

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2012, 21:32 »
ik heb wel ooit moedervlekken laten weg branden sommige plekjes zijn nu spier wit.
bevriezen geen ervaring mee.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2012, 22:01 »
Op je ooglid lijkt mij wegbranden met een verdoving toch prettiger dan bevriezen. Ik had hele hard nekkig wratjes die heb ik weg laten stippen tot dat ze zolang aan moesten stippen dat ik onderuit ging. Toen hebben ze besloten weg te halen door middel van wat snij werk

Lotte

  • Gast
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2012, 22:26 »
Ik zou ook kiezen voor verdoving!
Branden heb ik ook eens laten doen en manlief vorig jaar ook, gaat erg goed en mooi en bijna geen lidteken, wel pigmentbeschadiging wat je ziet...

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #6 Gepost op: 27 juli 2012, 09:38 »
Marijke heeft eens een grote wrat onder haar voet laten bevriezen.Het was erg pijnlijk,ze moest 2x terugkomen en weer behandeld worden en ze heeft daarna nog een hele poos met een soort gescheurde zwarte wrat gelopen,voordat hij verdween.Dus met dit als ervaring zou ik voor oogleden niet zo gauw kiezen voor bevriezing.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #7 Gepost op: 27 juli 2012, 10:06 »
Bij mij hebben ze ook een plekje op mijn oog weggevroren. En dat deed bij mij in ieder geval geen pijn en je ziet er totaal niks van.
Wegbranden met verdoving vind ik juist best riskant, aangezien plaatselijke verdovingen bij EDSsers niet of niet voldoende werken....

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2012, 10:47 »
Bij mij ging bevriezing prima, maar dat is heel persoonlijk denk ik. Krijg je dan een verdoving dmv een injectie op je oog? Dat zou ik nooit durven hahaha! Ik ben heel panisch als het om m'n ogen gaat, veel te bang dat het misgaat. Dat kan met bevriezing natuurlijk ook, maar gevoelsmatig zou ik daar de voorkeur aan geven.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #9 Gepost op: 27 juli 2012, 14:16 »
Bedankt voor al jullie reacties! Dan wordt het dus bevriezen, volgende week maar even een afspraak maken. Het is echt een lelijk bultje/dingetje in mijn buitenooghoek, de huisarts noemde het een 'wratachtig vormseltje'... Dus die moet gewoon weg, ik vind het idee dat er iemand zo dicht bij mijn ogen met vloeibare stikstof aan de gang gaat alleen niet zo'n prettig idee.

Lotte

  • Gast
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #10 Gepost op: 27 juli 2012, 14:50 »
Waarom gaat het dan 'dus' bevriezen?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #11 Gepost op: 27 juli 2012, 14:56 »
Huisarts geeft zelf de voorkeur aan bevriezen omdat hij dan niet hoeft te verdoven en hier lees ik geen argumenten dat wegbranden beter zou zijn.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #12 Gepost op: 27 juli 2012, 16:26 »
Sterkte en succes gewenst ermee. Hopelijk gaat het snel en pijnloos en houd je er geen litteken aan over!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2012, 16:45 »
Alvast succes!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Bevriezen of wegbranden?
« Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2012, 21:31 »
Alvast heel veel succes!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal