Zittend ziekenvervoer
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zittend ziekenvervoer  (gelezen 6456 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Zittend ziekenvervoer
« Gepost op: 10 juli 2012, 15:18 »
Ik heb een vraag over zittend ziekenvervoer. Tot nu toe was het bij mij zo dat ik belde en aangaf hoe laat ik de afspraak had en dat hun dan (met een kleine marge) berekende hoe laat ze bij mij waren en op tijd kwamen. Nu is dus per 1 juli een nieuwe aanbesteding van de verzekeraar geweest met als gevolg een nieuwe taxivervoerder. Deze (vrij onbeschofte mevrouw) begon ineens over kwartier te vroeg en te laat komen etc. Ik ken dat wel van de regiotaxi maar ben ik zo "verwend" met de vorige taxivervoerder of mag dat allemaal bij ziekenvervoer?

Martinuzje

  • Gast
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2012, 16:41 »
Een taxi-bedrijf hoort zich gewoon aan de afspraak te houden. Kun je geen contact opnemen met je verzekeraar en een klacht over het bedrijf indienen..?

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2012, 17:44 »
Bij mij is dit bij het zittend ziekenvervoer ook, min of meer dezelfde regels als bij de regiotaxi. Kwartier te vroeg, kwartier te laat (heb er zelfs eens een aan de lijn gehad die zei dat ze op de terugweg een half uur te laat mochten komen :o) en ze mogen combineren.

*edit*
Op de site van cz (daar ben ik verzekerd ;)) staat oa dit:
- U hoeft niet langer dan vijftien minuten op een taxi te wachten. Uitgangspunt is dat u altijd op tijd op uw afspraak komt!
- De vervoerder mag u samen met een andere klant (gecombineerd) vervoeren. Hij houdt hierbij altijd rekening met uw persoonlijke situatie;
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2012, 17:50 door Linn »

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2012, 18:10 »
Ik heb het inmiddels uitgezocht en op de site van mijn verzekeraar staat dat ik niet te laat mag komen op de afspraak en niet meer dan 30 minuten te vroeg.. Dat is dus niet zoals die vrouw aan de telefoon zei. Was sowieso geen helder licht want ik was nog bezig had net de heenrit wilde ze al ophangen toen ik nog net kon zeggen dat ik ook graag weer terug wilde (a)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2012, 18:14 »
geen last van
ik zeg altijd gewoon ik wil om zolaat opgehaald worden en zolaat moet ik er zijn.
wel mogen ze combineren.
laats had ik dat dus ook met school vervoer moest ik naar nijmegen en ging ie nog 2 mensen ophalen ik zij dat het niet mocht omdat school vervoer volle mep betaald.
dus hebben ze de prijs minder gemaakt alleen tja wat had ik hier aan :S niet veel ik hoef het niet te betalen.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2012, 18:41 »
Ja klopt ik had de vorige de terugweg een combi rit. Wel een hele onlogische van een andere stad die ook naar een andere plaats moest,  maar dan hoef je niet meer op tijd of de afspraak te zijn.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2012, 19:58 »
klopt al vind ik combi ritten niet erg maar ze moeten niet over ieder dorp gaan zoals regio taxi nogal graag doet.
vaak moeten we mensen mee nemen bij radbout :P mijn school is er naast namelijk.
dus denken ze bij de taxi ow lekker makkelijk.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2015, 12:44 »
Ik ben nu ook bezig om zittend ziekenvervoer te regelen. Zodat ik niet meer steeds mijn opa hoef te vragen overal heen te rijden (die wordt ook een dagje ouder, en zijn auto is zo slecht haha, dat helpt ook niet mee).
Hebben jullie iets van een eigen bijdrage moeten betalen? Het is wel goedkoper uiteindelijk. 97 euro voor een jaar. Als ik opa zijn kosten moet vergoeden ben ik natuurlijk veel duurder uit!
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2015, 12:48 door Zwaantje »

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2015, 18:57 »
Die eigen bijdrage is wettelijk vastgesteld. Het enige wat wel mag is dat de aanvullende verzekering net vergoed, dat heb ik gelukkig

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2015, 22:10 »
Ik krijg per gemaakte kilometer €0,31 vergoed. Fijn, kwam er laatst achter, kan over de laatste 1,5 jaar ruim €1300,- terugkrijgen, daar gaat inderdaad wel die 97 euro eigen bijdrage vanaf en ook het eigen risico. (Maargoed die was voor 2013 en 2014 toch al verbruikt) Weet eigenlijk niet of mijn AV die 97 euro vergoed, moet ik nog even uitzoeken.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2015, 18:26 »
lekker bedragje is dat annemieke.
had ik toen ook met me revalidatie ging vaak met de bus en dat was goed koper met de auto (speciaal tarief enzo)
kreeg ik ook een flink bedrag terug. maar het is wel zo dat ze onderhoud van de auto en zo ook mee rekenen.

En op begin toen we heel veel naar het AMC moesten gingen we ook met eigen vervoer. Gas auto hadden we toen. Lekker voordelig rijden en extra geld terug krijgen  :AA:

Offline Jamie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
  • ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets
    • Bekijk profiel
Re: Zittend ziekenvervoer
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2015, 16:00 »
Ik krijg per gemaakte kilometer €0,31 vergoed. Fijn, kwam er laatst achter, kan over de laatste 1,5 jaar ruim €1300,- terugkrijgen, daar gaat inderdaad wel die 97 euro eigen bijdrage vanaf en ook het eigen risico. (Maargoed die was voor 2013 en 2014 toch al verbruikt) Weet eigenlijk niet of mijn AV die 97 euro vergoed, moet ik nog even uitzoeken.

volgens mijn polis word de 97 euro vergoed uit de av.
ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal