Aspartaam en hoofdpijn...
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Aspartaam en hoofdpijn...  (gelezen 4803 keer)

Martinuzje

  • Gast
Aspartaam en hoofdpijn...
« Gepost op: 30 juni 2012, 12:54 »
De laatste tijd als ik light-producten eet/drink, krijg ik eigenlijk bijna direct daarna giga hoofdpijn....  Ik heb er eens op gelet, en het is elke keer weer hetzelfde liedje. Ik denk dak overgevoelig ben voor aspartaam...
Iemand anders die hier last van heeft?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2012, 12:58 »
Ik kan ook niet goed tegen synthwetische zoetstoffen (hoofdpijn, last van m'n darmen). Wel is het een bekend iets dat je van aspartaam hoofdpijn kunt krijgen. Google maar eens.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2012, 18:34 »
Sowieso zijn kunstmatige zoetstoffen rotzooi. Dus als je goed voor je lijf wilt zorgen, kun je het maar beter laten staan. Wel vervelend voor je dat je er hoofdpijn van krijgt. Maar ik zou in dat geval maar goed naar je lichaam luisteren en het niet meer drinken.

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2012, 20:11 »
Ik reageer er heel erg op. Last van mijn darmen, migraine etc. Dus ik blijf er af. Van alle zoetstoffen die calorie arm zijn. Alleen Stevia gaat goed bij mij.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2012, 20:19 »
Volgens mij is Stevia ook de enige natuurlijke zoetstof, of niet? (Tenminste, de enige die ik ken...)

Martinuzje

  • Gast
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #5 Gepost op: 30 juni 2012, 22:45 »
Volgens mij is Stevia ook de enige natuurlijke zoetstof, of niet? (Tenminste, de enige die ik ken...)

Voor zover ik weet is stevia inderdaad de enige natuurlijke zoetstof... Ik heb het ook wel in huis, maar wordt er beroerd van... :/ Dus het enige waar ik echt een beetje tegen kan is gewone suiker... Maar daar wil ik juist een beetje in minderen...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2012, 06:24 »
Ik ben zelf geminderd in suiker en gebruik geen zoetstof. Ik gebruik alleen wat Stevia als ik koekjes bak. Verder voeg ik helemaal nergens suiker aan toe. In het begin miste ik het een beetje, maar binnen twee weken was ik volledig afgekickt. Dat is denk ik het beste: gewoon niet meer eten/drinken die rommel. Geloof mij: het missen van de zoete smaak verdwijnt heel snel!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2012, 10:35 »
Naast stevig is er geloof ik nog honingkruidextract ( of is dat stevia?). Ik drink geen light en eet geen light dingen aangezien ik de aspartaam kan proeven en dat is goor.

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2012, 10:55 »
stevia is idd. honingkruidextract.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2012, 18:31 »
Ik gebruik wel stevia maar vind het in de koffie bijvoorbeeld niet lekker iets dropachtigs hebben. In thee vind ik het wel weer lekker

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2012, 22:11 »
Stevia komt toch van de steviaplant?

Lotte

  • Gast
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2012, 22:46 »
@marianne, ik heb het even opgezocht en stevia is de latijnse naam voor de plant wat hier in nl. honingkruid wordt genoemd.
Dat is dus hetzelfde.
Overigens wordt stevia/honingkruid al sinds 1977 in japan gebruikt als zoetstof/smaakversterker in voedingsmiddelen, zo nieuw is het dus niet... maar geef het een nieuwe (latijnse) naam en we gaan het masaal gebruiken en zijn zelfs bereid er meer voor te betalen...
Rare mensen zijn er toch in dit land... ;)

Offline darkangel

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
    • @pump_upp - best crypto pumps on telegram !
Re: Aspartaam en hoofdpijn...
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2012, 13:46 »
Lotte dat is de reden niet.. Stevia mag hier pas sinds november verkocht worden en is goedgekeurd als voedsel toevoeging en als consumptie produkt. Dat het veilig is wisten een hoop mensen al langer, en onder de toonbank werd het wel verkocht als wrijfmiddel voor uitwendig gebruik. Maar niet als zoetmiddel. dat het dus nu op de markt komt hier en dus meer wordt gebruikt is logisch.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal