Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.  (gelezen 5043 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Gepost op: 19 juni 2012, 20:14 »
Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2012, 09:01 »
Oneens, Pijn is een signaalfunctie van het lichaam en heeft daarom ook nut. Het is een teken dat er iets mis is in je lichaam. In het geval van EDS is het bijv een teken dat een gewricht niet goed zit, of overbelast is. Natuurlijk komt door overbelastingen het weleens voor dat pijn geen nut meer lijkt te hebben, maar dan nog vind ik het niet goed om pijn te negeren. Dat brengt alleen maar meer ellende met zich mee.

Offline fleur

  • Newbie
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2012, 08:50 »
Oneens!
Ik ben het met Rozemarijn eens. Pijn is een signaal en dat moet je niet negeren.

groetjes Fleur

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2012, 21:26 »
Omdat pijn een teken is dat er iets niet goed is moet je het niet negeren, maar soms moet je het denk ik wel eens negeren omdat om even voor mezelf te spreken, ik heb altijd we ergens pijn niet heel erg veel maar wel altijd. Mijn "normale" pijn om het maar even zo te noemen, dat negeer ik, pas als het erger wordt of op een plek waar ik normaal geen last van heb hou ik het in de gaten. Een balans vinden tussen negeren en er iets mee doen vi d ik best lastig

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2012, 07:10 »
Signaalpijn moet je naar mijn mening niet negeren, maar "basispijn" die altijd aanwezig is mag je wel negeren, zolang de pijn daardoor niet erger wordt. Als je namelijk op basis van een altijd aanwezige pijn, die niet verergert door activiteiten, hele dagen op bed gaat liggen, werk je lichamelijke achteruitgang in de hand en zul je steeds meer pijn krijgen. De mooie vicieuze cirkel...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2012, 10:30 »
Dat bedoelde ik. Basispijn is trouwens niet normaal natuurlijk. Maar aangezien die pijn geen duidelijke signaalfunctie meer heeft, is t negeren ook niet schadelijk

Offline christine-h

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 30
  • geniet van de mooie dingen!
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2012, 22:48 »
oneens. maar indd negeren van de bassispijn is wel zo handig anders worden we toch wel zeurdertjes hoor ;)

maar de overbelastingspijnen die meot je zeker niet negeren het is toch een teken van je lichaam van ho stop tot hier en niet verder anders word het alleen maar erger. je lichaamwaarschuwt niet voor niets.

Offline Be happy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #10: Pijn moet je zo lang mogelijk negeren.
« Reactie #7 Gepost op: 8 februari 2014, 23:36 »
Naar pijn moet je altijd luisteren maar als die pijn te vertelt dat het wel meevalt kan je het negeren en weer door gaan. Er is geen mens die je lichaam beter kent dan jijzelf, op de duur weet je wel wat je lichaam jou verteld.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal