Mooi bericht over combi ADHD en HMS
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Mooi bericht over combi ADHD en HMS  (gelezen 7242 keer)

Offline EmmyHuisman

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Gepost op: 12 juni 2012, 23:51 »
Hallo allemaal,

Vanuit een persoonlijk experiment was ik gestopt met methylfenidaat, welke ik slik voor mijn ADHD. Dit beviel op zich wel.
Afgelopen zondagavond kreeg ik heftige pijn aan mijn rechterbeen en voelde ik mijn lijf afglijden. Het verspreidde zich naar mijn onderrug, heup en knie. Ik hoopte dat het beter zou gaan na een goede nachtrust. Echter bleek het de volgende dag erger en de afgelopen dagen is het gaan verspreiden tot aan mijn handen, tenen, enkel, middenvoetsbeentjes, pols, elleboog, schouder, middenruggewervels en nek (nog nooit gehad) en ook de linkerkant begon het in mijn benen (links is mijn goede kant).
De afgelopen 2 dagen heb ik vele uren geslapen en op bed doorgebracht. Het is lang geleden dat het zo slecht met mij ging.
Nu opperde een vriend dat ik die methylfenidaat weer moest gaan slikken omdat het onder de amfetaminen valt en het daardoor ook zorgt voor spierspanning. Dat heb ik nu ruim een uur geleden weer gedaan en de probleemgebieden zijn zich aan het terugtrekken.
Waar het zondag begon (knie, heup en onderrug) is nog in alle hevigheid aanwezig, maar de rest is of verdwenen of begint te verdwijnen.
Hoe het morgen gaat weet ik niet, maar het is heel bijzonder om te ervaren en mogelijk heeft iemand anders er ook nog wat aan. Ik ga verder met het in de gaten houden en probeer jullie op de hoogte te houden.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2012, 00:07 »
Fijn in ieder geval dat het voor jou zo veel doet!  Het is niet de bedoeling dat je mij achterna gaat hoor :s
Collective madness is called sanity

Offline EmmyHuisman

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2012, 01:10 »
Dat is ook niet mijn bedoeling en ik wil kunnen langskomen. Misschien toch maar nadenken over die reservestoel ;-)
Update: ik ben nu, een kleine 3 uur na het slikken, weer terug op het niveau van zondagavond. Hoe bizar. Net gelopen zonder wandelstok en ik heb nu over: enkel, knie, heup en een beetje onderrug. Jippie!

Offline EmmyHuisman

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2012, 01:50 »
En dan ga je zoeken op het internet en wat blijkt...... ik ben niet de enige die dit geconstateerd heeft.

https://www.inspire.com/groups/ehlers-danlos-national-foundation/discussion/ritalin-and-my-experience/

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2012, 10:37 »
ik heb het stukje gelezen.
maar ritalin nemen zonder add of adhd kan nogal een stuiter reactie geven.
heb het zelf paar jaar geleden ooit gebruikt maar moest er vanaf omdat ik nogal last kreeg van me ogen.
maar hoor van sommige die het gebruiken dat het ook op peppend kan werken.
inpv rustig worden.
en met spieren ene banden nooit echt op gelet eigenlijk.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2012, 11:29 »
Wat bijzonder!

Offline EmmyHuisman

  • Newbie
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2012, 14:09 »
Update: Verbeteringen zijn blijvend, wel nog steeds problemen met mijn rechter been, maar alle verbeteringen die ik had zijn blijvend en nu kijken hoe snel mijn been zich hersteld.
Ritalin/methylfenidaat moet je idd niet zomaar gebruiken, maar ik was ook benieuwd of er anderen zijn die het kennen of ervan gehoord hebben.
Ik heb ook een bericht aan prof Grahame in London gestuurd met de vraag of hij iets gehoord had over de effecten.
Wel een mooie bijkomstigheid...... morgen mag ik mijn urgentieverklaring bij de huisarts laten ophalen voor een woning met de ingang op straatniveau. Eindelijk een klikobak :-) en ze gaat tramadol bij mij proberen daar een andere eds patient bij haar in de praktijk hier goed op schijnt te reageren zodat ik weer mijn huis uit kan. Maar vooral die urgentieverklaring ben ik heel blij mee en zo snel!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2012, 14:37 »
Als die spierspanning bij jou zo belangrijk is, zou ik uitkijken met tramadol. Een van de bijwerkingen is een spierverslappende werking. Ik slik het zelf in de vorm van zaldiar, daarbij is de dosis tramadol laag en zit er ook paracetamol bij. Ik heb met die dosis geen last van spierverslapping.

//sorry voor het offtopic posten, misschien beter even verder praten in het pijnstilling draadje?
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2012, 17:32 »
Ook off-topic: fijn dat je de urgentieverklaring krijgt!

Offline Lianneollie

  • Newbie
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2012, 08:12 »
Ik slik zelf ook ritalin en een tijdje geleden was ik er mee gestopt en toen ervaarde ik hetzelfde, mijn knieen, heupen en polsen luxeerde telkens en dat gaf ook de nodige pijn. In overleg met mijn arts toch weer begonnen met de ritalin en nu gaat het naar omstandigheden goed. Wel heb ik na uitwerking van de ritalin vaak het gevoel dat ik toch net iets teveel heeft gedaan omdat het me in mijn hoofd wel rust geeft maar ik toch schijnbaar teveel energie heb door mijn ADHD

Myrthe

  • Gast
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2012, 13:10 »
methylfenidaat, ik heb t ook geslikt, bij mij geen verschil.. Bahalve rust in mn kop..

Offline Anne

  • Newbie
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #11 Gepost op: 2 december 2013, 13:21 »
Ik zie dat dit topic al ruim een jaar oud is, maar toch reageer ik even..

Een paar jaar geleden is vastgesteld dat ik ADD heb.
Ik ben toen ritalin gaan gebruiken (3x per dag) en ik merkte meteen al dat dit niet alleen voor rust in mijn hoofd, maar ook voor veel rust in mijn lichaam zorgt.
Ik kan me (voor zover dat mogelijk is) beter ontspannen en merk dat mijn klachten anders zijn geworden, ik kan het beter hebben :)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Mooi bericht over combi ADHD en HMS
« Reactie #12 Gepost op: 2 december 2013, 13:28 »
Fijn dat je je wat beter kunt ontspannen zeg! Dat is wel prettig lijkt mij. Ik hoop dat je zo lekker ontspannen en rustig (voor zover dat mogelijk is) blijft! Dan kun je denk ik prima met ADD leven :)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal