Stelling #8: invloed op omgeving
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Stelling #8: invloed op omgeving  (gelezen 4189 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Stelling #8: invloed op omgeving
« Gepost op: 24 mei 2012, 07:44 »
Stelling #8: Een gehandicapt persoon heeft een beperkende invloed op zijn/haar directe omgeving.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #8: invloed op omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2012, 06:40 »
Afhankelijk van de handicap is dat soms wel zo ja. Stel je hebt vrienden die een feest geven. Jij kunt er niet naartoe, want je hebt er de energie niet voor of het is op de 10de verdieping zonder lift of zo. Je partner is ook bevriend met de mensen die het feest geven. Nu kan hij óf in zijn eentje gaan óf hij blijft thuis. In beide gevallen wordt hij beperkt. Want zelfs als hij gaat, gaat hij zonder zijn partner, terwijl hij liever met partner was gegaan.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #8: invloed op omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2012, 15:07 »
Ik ben het eens met Marianne. je beperkt je omgeving niet volledig, want er zijn altijd wel oplossingen, maar het gaat toch vaak anders dan je het zou willen.

Offline Be happy

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Stelling #8: invloed op omgeving
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2014, 23:26 »
Ben het met Marianne eens,gelukkig zijn dat uitzonderingen. Een avondje dansen zit er voor mij niet in. Ik blijf lekker thuis wat drinken met vriendinnen of naar de bios. Zie dat niet als een beperking voor hun. Het doel is samen tijd door te brengen en dan maakt het niet uit wat je doet.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Stelling #8: invloed op omgeving
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2014, 16:59 »
Ik denk dat een  beperkte persoon in een bepaald opzicht inderdaad een beperkende invloed heeft op zijn of haar directe omgeving. Het hoeft niet per definitie te betekenen dat dat negatief is of als dusdanig gezien of ervaren moet worden. Feit blijft dat een beperking nu eenmaal invloed heeft op je omgeving. En soms ook een beperkende. Ik denk dat wel allemaal wel iets kunnen benoemen waarin we mensen om ons heen beperken. Maar het is niet meteen negatief in mijn ogen
. Het is een gegeven eigenlijk. Net zoiets als heel misselijk worden van bijv. spruitjeslucht. Dan beperk je ook je omgeving, want als jij er bent kan niemand spruitjes eten want de lucht maakt je misselijk. Voor mensen die stiekem niet van spruitjes houden ook nog eens positief! En vaak is je directe omgeving meegaand en liefdevol genoeg om oplossingen te bedenken zodat men ondanks de beperking die met jou meekomt toch nog plezier te maken.

Maar ik zie het voor anderen wel degelijk als een beperking als ik ergens niet mee naar toe kan, of Niels moet ergens alleen heen. Natuurlijk beperk je dan personen. Het is alleen hoe je er met zijn allen mee omgaat. Positiviteit helpt gewoon een hoop! En samen blijven praten ook
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2014, 17:02 door rozemarijn »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal