Warmte hulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Warmte hulpmiddelen  (gelezen 18703 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Warmte hulpmiddelen
« Gepost op: 25 april 2012, 14:54 »
Vinden jullie het ook zo fijn om af en toe een warm voorwerp op je pijnlijke gewrichten te leggen?

Er zijn:

-Warmte dekens, door middel van electriciteit. Voor op je matras of echt als deken.

-Sloffen met pitjes, deze kunnen in de magnetron.

-Electrische sloffen, voor in het stopcontact.

-Pitten zakken in verschillende vormen en maten, voor in de magnetron.

-Kruiken, met heet water.

-Een warme douche of bad.

Wat hebben jullie in huis en wat vind je zelf het fijnste?

Aline

  • Gast
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2012, 14:57 »
Ik vind een warme douche heel prettig, en ik ben ook blij dat ik over 1,5 maand een bad heb.

Verder gebruik ik vaak een kersenpittenkussen, tarwezak, waterkruik, warmtepleisters en warmtezalf (midalgan)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2012, 14:58 »
Ik heb vandaag zelf een pittenzak bij de tuinen gekocht. Mijn moeder heeft er een met kersenpitten en die gebruik ik vaak als ik daar ben. Nu zag ik een heel schap vol bij de tuinen en heb nu dus voor mezelf ook een pittenzak! In plaats van een zak met kersenpitten heb ik er een met vlaszaad. Deze zaadjes zijn veel kleiner en zijn daarom niet zo hard en stekend in je huid. Wel blijft de zak iets minder lang warm, maar daar heb ik Jeroen voor die om de haverklap naar de magnetron mag lopen  :P

Ik heb een lange zak gekocht van wel 70x20 cm! Dat was de grootste die ze hadden. Ze hadden ook zakken in en U-vorm (voor in je nek), vierkante zakken en nog een of andere vage vorm voor in de nek. Ook hadden ze ze met verschillende geurtjes enzo. Ik heb dus gewoon de grootste uitgekozen en deze heeft dus vlaszaad en is toevallig ook 100% ECO  :) Ik ben er nu al heel blij mee!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2012, 14:59 »
Ik vind warmte ook heerlijk als m'n gewrichten pijn doen. :)

Ik gebruik een electrische deken, pittenzak of kruik; en warme douche is ook altijd lekker. :D

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2012, 15:02 »
Verder gebruik ik vaak een kersenpittenkussen, tarwezak, waterkruik, warmtepleisters en warmtezalf (midalgan)

Wat houdt warmtezalf in? Zitten daar ook weer stoffen in die minder goed zijn voor je lijf of kan je dat prima gebruiken?
(Ga volgende week kamperen, en ben heel hard op zoek naar van alles om het iets comfortabeler te kunnen maken als ik last krijg. :P)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2012, 15:13 »
ik wil in de toekomst warmte zolen gaan aanschaffen.
voor koude voeten.

Aline

  • Gast
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2012, 15:13 »
Geen idee welke stoffen erin zitten.

Ik gebruik de extra warm zalf. Mijn huid wordt wel knalrood ervan, maar dat staat ook op de verpakking. Het wordt heerlijk zacht. Het is wel iets plakkerig en het stinkt naar lavendel.





Klinkt super, wendela! Ik heb een kersenpittenkussen in U-vorm, want dat bedekt precies de pijnlijke plekken van mijn buik met de baarmoeder, eierstokken etc. ;D
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:51 door Wendela »

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2012, 15:15 »
Ik heb zelf een elektrisch deken en gebruik ook vaak een kruik. Ik wil eigenlijk ook weer een pittenzak die had ik vroeger ook altijd. Ook heb ik eerder voor mijn nek altijd zo'n speciale warme lamp gehad. Dat vond ik ook altijd erg prettig. Oow ik gebruik ook wel eens tijgerbalsum dat wordt ook lekker warm.

Martinuzje

  • Gast
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2012, 15:28 »
Pittenzak, elektrische deken, douche en hot/cold-pack!!

Offline ManekiNeko

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2012, 15:49 »
Magnetronsloffen, kersenpittenzak en een warm bad/douche.
Heb van een kennis gehoord van een modderkussen, dat schijnt 12 uur warm te blijven. Lijkt me ook wel wat :-)

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2012, 16:01 »
Ik heb echt mijn warme douche nodig 's ochtends, voor mijn rug en nek. Ik douche heel erg heet. Daarnaast gebruik ik pittenzakken (tarwe met lavendel) en heb ik magnetron sloffen (lijnzaad). Ook heb ik een elektrische deken maar die gebruik ik niet zo vaak, helpt toch minder goed dan de rest.
Collective madness is called sanity

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2012, 16:09 »
Ik douche trouwens ook best heet maar hebben jullie dan ook dat jullie onder de rode vlekken van de warmte zit en krijg soms ook jeuk van de hitte maar het weegt niet op tegen de voordelen.

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #12 Gepost op: 25 april 2012, 18:25 »
die rode vlekke komen omdat je zo warm doucht en dan krijg je jeuk vanwege warmte verschillen.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #13 Gepost op: 25 april 2012, 19:57 »
Ik douche trouwens ook best heet maar hebben jullie dan ook dat jullie onder de rode vlekken van de warmte zit en krijg soms ook jeuk van de hitte maar het weegt niet op tegen de voordelen.

Yep heb ik ook. Mijn huid op mijn buik en zij is erg dun vanwege extreme striae daar heb ik er het meest last van.

Qua warmte dingen gebruik ik: kersenpitten en tarwekruiken, gelkruik, elektrisch warmtekussentje, elektrische deken etc. Voor buiten in de winter heb ik van die kleine zakjes voor in je handschoenen of schoenen die als je ze aan de lucht blootstelt warmte afgeven voor langere tijd. Ik slaap overigens altijd (zelfs in de zomer) met een kruik bij mijn voeten anders kan ik niet slapen (en soms dus nog meerdere kruiken op andere plekken)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Warmte hulpmiddelen
« Reactie #14 Gepost op: 25 april 2012, 19:58 »
Waar koop je van die magnetron sloffen?

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal