Biologisch eten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Biologisch eten  (gelezen 3703 keer)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Biologisch eten
« Gepost op: 18 april 2012, 16:04 »
Ik heb weer eens wat bedacht: ik ga mijn eten omgooien. Ik ga gezond eten, écht gezond! Dus een groot deel van de kunstmatige zooi er uit en erop letten dat ik mijn lijf niet telkens een suikerboost geef. Ik wil mijn eten, voor zover dat betaalbaar is, dus ook biologisch inkopen. Eet een van jullie biologisch? Hebben jullie nog tips m.b.t. welke merken bijvoorbeeld goedkoop zijn en welke producten lekker?

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Biologisch eten
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2012, 16:45 »
Ik mijn vlees... of biologisch of 2 sterren vlees. O.a omdat ik gewone kip bijvoorbeeld veel antibiotica zit en in meerdere soorten vlees.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Biologisch eten
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2012, 16:55 »
Ik ben vandaag bij Ekoland geweest!

Ga je je fysiek beter voelen of voelt het tussen je oren goed dat je biologisch eten koopt?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Biologisch eten
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2012, 17:24 »
Dat is dus de reden dat ik biologisch wil gaan eten. Ben van plan dat 4 maanden te doen en dan te evalueren.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Biologisch eten
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2012, 01:32 »
Ik kan het niet betalen helaas, maar ik weet er wel het een en ander vanaf. Het zijn vooral bepaalde producten die biologisch erg duur zijn, hoe bewerkelijker het is hoe duurder. Dus bijvoorbeeld lijnzaadolie is ontiegelijk duur, snoep kost over het algemeen ook erg veel. Maar de basis producten vallen dan vaak wel weer mee, dus als je gewoon groenten, brood, dat soort dingen haalt is het al weer een stuk beter te doen.

Enne, Albert heijn heeft veel goed betaalbare biologische producten. Je kan er niet volledig biologisch boodschappen doen maar je komt redelijk ver.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Biologisch eten
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2012, 15:32 »
Vandaag ben ik voor het eerst bij een biologische slager geweest om kipfilet te kopen (zit naast de bio-supermarkt). Wat is dat belachelijk duur zeg! Zo wordt het niet gemakkelijk om biologisch te eten. Heb de helft gelijk ingevroren, dat wordt dus een kleinere portie vlees. En ik denk dat ik een paar dagen in de week vegetarisch ga eten of zo, om de extra kosten te compenseren. Heb al een lekker vegetarisch gerecht gevonden dat ik dit weekend ga maken :). Vanavond een uitprobeersel met paksoi. Had de boel al gekocht, toen ik op internet op zoek ging naar recepten. Lekker handig, overal wordt gember aangeraden en ik had 'gegokt' op kerrie en een beetje kokos. We zien (proeven) wel of het wat wordt!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Biologisch eten
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2012, 15:43 »
Biologische kip is 3 sterren je zou ook kunnen gaan voor 2 sterren kip. Sommige slagers en supermarkten verkopen deze sommige. Scheelt al weer behoorlijk in prijs en deze kippen krijgen geen antibiotica en lopen ook gewoon lekker los rond

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal