'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: 'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen  (gelezen 3889 keer)

Offline Kneusje

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen
« Gepost op: 20 maart 2012, 15:32 »
Hoi allemaal,

Ik weet niet of er al een topic over bestaat, maar ik kon het niet vinden... ik heb in een aantal gewrichten flink last van 'klikken', dit is niet zoals het knakken bij je vingers, maar het gevoel dat mijn gewricht echt scheef schiet ofzo. Op zich niet eens pijnlijk, maar wel vervelend (soms moet ik eerst draaien om het voor mijn gevoel weer goed te krijgen). Dit komt vooral voor in mijn kaak, schouder, SI gewricht en heup. Ik neem aan dat dit erbij hoort, maar ben nog helemaal nieuw in het induiken in dit verhaal. Iemand hier ervaring mee? Echte luxaties heb ik overigens nog nooit gehad, kunnen dit sub-luxaties zijn?

Dan nog wat, iemand ervaring met 'aanvallen' van ontstekingen? Ik krijg vaak in het vroege voorjaar/najaar (vochtig weer, kou) echte pijnaanvallen, die alleen reageren op ontstekingremmers (slik momenteel Arcoxia hiertegen en tramadol om 's nachts te kunnen slapen), duren meestal een week of 2/3, maar zijn heftig pijnlijk. Daarna kan het maar zo weer een hele tijd goed gaan. Ben benieuwd!

Txs voor jullie reakties!

Offline jeannette112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: 'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2012, 15:45 »
Ik ben hier ook nog niet zo lang en heb mijn diagnose ook nog maar net, maar wil je wel antwoorden... het klikken in je gewrichten herken ik wel en dan ook in kaak, schouders, heup, knieen en enkels en nu ook in nek... ik denk (zegt fysio ook) hoort bij deze ziekte... ik heb soms ook subluxaties... het lijkt er dus wel op zoals jij het omschrijft... Vervelend he? Ik zeg vaak dat ik mijn lichaam hoor bewegen, de hele dag en af en toe schiet het door...

Wat betreft ontstekingen.... waar heb jij die dan? Ik heb weleens slijmbeursontstekingen of irritaties en bij vochtig weer heb ik vooral heel veel last van mijn gewrichten (pols, knieen en vingers), maar weet niet of dit ontstekingen zijn, maar voelt wel zo...

Hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen... ik wacht ook nog op de reacties van andere, maar is wel erg herkenbaar voor mij...

Offline anoesjka

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 271
    • Bekijk profiel
Re: 'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2012, 15:54 »
bedoel je met klikken dat je het voelt schuiven? Dat heb ik wel, in m'n enkels, schouders, pols, knie, heup, onderrug wat het precies is weet ik eigenlijk niet, fysio zegt dat hoort erbij. Ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Offline Kneusje

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: 'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2012, 15:58 »
Bedankt voor je reaktie!

Ik had al zo'n vermoeden dat dat klikken niet normaal is (behalve dan voor ons kneuzen hiero), voelt ook heel apart, ook mijn lijf maakt de hele dag geluid, als ik mijn oefeningen doe klikt het maar raak. Vervelende is dat ik bang ben schade aan te richten, maar wel moet trainen, ik ga dus maar gewoon door...

Wat betreft de aanvallen, ik heb in deze periodes echt overal pijn (behalve in mijn hoofd ;-)), enkels, knieƫn, heupen, schouders, ellebogen, polsen en vingers. De ha en de reumatoloog denken dat het ontstekingen zijn (vooral omdat ik het overgaat na het slikken van ontstekingremmers) in het bindweefsel. Het is een fikse pijn (ook ik ben niet zo'n zeurpiet en wel wat gewend), die brandt. Het staat ook los van de 'normale' overbelastingspijn en voelt anders (heb indd ook de nodige peesontstekingen etc. achter de rug), je wordt toch een soort van deskundige op je eigen pijn na verloop van tijd :/

@Anousjka, ik heb indd het gevoel dat het een beetje verschuift, gepaard gaand met herrie...

Offline jeannette112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: 'Klikkende' gewrichten en pijnaanvallen
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2012, 16:07 »
Ik heb vooral de brandende pijn in mijn heupen en in mijn knie... ik heb net een vraag gestel over mijn heupen in een andere tropic... het lijkt idd ook op ontstekingen, omdat warmte het alleen erger maakt, maar ze weten het allemaal niet...

Die verschuivingen zijn wel herkenbaar en die herrie die erbij hoort, helaas...

Sterkte :knuf:

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal