Redcord
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Redcord  (gelezen 4725 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Redcord
« Gepost op: 7 februari 2012, 12:55 »
Wie heeft er ervaring met Redcord training? Ik heb het al enkele keren bij de fysiotherapeut gedaan en het voelt wel echt heel fijn. Mijn fysio gaat nu kijken of er in Zwolle ook iemand is die het aanbiedt, dan ga ik dat doen in plaats van pilates.

Hierbij even een linkje voor de mensen die het niet kennen: http://www.redcord.com/Portal.aspx?m=546

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Redcord
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2012, 13:25 »
Nog nooit gedaan, ziet er bijzonder uit eigenlijk...ik ben echt benieuwd of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben.... Wat voor oefeningen heb jij er al mee gedaan Maaike?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Redcord
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2012, 13:45 »
Ik train er nu mijn heupspieren mee. Dan hang ik in twee banden eigenlijk, eentje onder mijn heup en een onder mijn benen. Ik lig dan op mijn zij in die banden met mijn bovenlichaam nog aan de bank. En dan moet je je lichaam recht trekken. Ik heb er vroeger ook al in getraind, heb mijn nekspieren getraind en mijn rug.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Redcord
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2012, 15:38 »
Poeh klinkt me wel heel zwaar in de oren hoor, maar misschien hebben veel mensen er toch baat bij. Het is denk ik wel het proberen waard...

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Redcord
« Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2012, 16:12 »
Ik denk dat ik helemaal de weg kwijt zou raken in die banden. Te weinig oriƫntatiepunten voor waar mijn lichaam uithangt, doordat je dan geen grond voelt. Of valt dat wel mee?
Fijn dat jij er zo goed mee kunt trainen. Hopelijk werken ze er ook mee in Zwolle!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Redcord
« Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2012, 10:08 »
Wat jij zegt Marianne..herkenbaar....

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Redcord
« Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2012, 12:34 »
Het is juist veel lichter dan trainen op een gewone bank. Je lichaam kan namelijk geen kant op, omdat je vast hangt in die banden. Die oefening die ik nu heb gedaan deed ik bijvoorbeeld ook bij pilates, maar dan heb je nogal de kans dat je scheef gaat hangen. Door die banden hang je altijd in de perfecte positie. Je lichaam kan bijvoorbeeld niet gaan kantelen. Je hangt ook super stabiel, dus het wankelt niet. En je hoeft je eigen gewicht niet te dragen, dat maakt een oefening al veel lichter.

http://www.youtube.com/watch?v=PFfqqZrUmmY Hier zijn wat voorbeelden. Dat wat die vrouw op 0,45 doet, lijkt een beetje op wat ik doe. Ik lig alleen niet zo hoog met mijn benen, echt maar een cm of 3 boven de bank.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal