Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 86119 keer)

Offline Ilona

• Forummeubilair
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #150 Gepost op: 19 juli 2012, 20:42 »
Nu kreeg ik vandaag een brief van de NHL met de introductie dag en met een brief voor een machtiging voor een verplicht kamp op ameland.

Pfff, moeilijk hoor, bij mijn vorige opleiding mocht ik noit ergens met mee omdat ze of de verantwoordelijkheid niet wouden hebben over mij of omdat het naar hun mening niet in het programma te passen was!

Weet een van jullie misschien hoe rolstoeltoegankelijk Ameland is?

Offline Annemarieke

• Forummeubilair
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: 19 juli 2012, 21:11 »
Die kampen zijn volgens mij helemaal niet verplicht, dat riepen ze bij mij op Windesheim ook en ik ben ook niet meegeweest en ik heb er niks meer van gehoord.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: 19 juli 2012, 21:45 »
Ze mogen het niet eens verplichten iets met de kosten die eraan hangen.. Ik ben zelf nooit op Ameland geweest wel op andere eilanden maar als je op één of andere camping komt of iets herbergsachtig. Als het goed is, is er altijd iemand van de administratie oid aanwezig misschien kun je overleggen?

Offline Ilona

• Forummeubilair
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
« Reactie #153 Gepost op: 19 juli 2012, 22:20 »
Ja ik mag ze wel mailen maar dat meot zo een school account en dat functioneert allemaal nog maar voor de helft, ik weet nog niet of ik aangenomen ben volgens studielink maar moet alwel betalen voor de studie en voor het kamp dan en heb al een boekenlijst gekregen. Ik snap dat niet hoor!

Offline Annemarieke

• Forummeubilair
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: 19 juli 2012, 22:48 »
Ik kreeg destijds trouwens wel een rekening voor de introductie maar heb ik nooit betaald en nooit wat van gehoord ook.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: 20 juli 2012, 20:50 »
Ik moet allemaal saaie Engelstalige artikelen lezen om te verwerken in een onderzoeksverslag. Kan me er echt niet toe zetten! Vind het maar droge stof en dan ook nog eens in het Engels, waardoor ik niet zo gemakkelijk de tekst kan 'scannen' (ben ik sowieso al geen meester in) maar alles moet lezen. Pff...

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: 20 juli 2012, 20:58 »
Abstract, inleiding en conclusie lezen Marianne! Heb je vaak al genoeg aan  :AA: Tenzij je iets moet zeggen over de methoden enzo. Succes!

Offline Lientje

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
« Reactie #157 Gepost op: 20 juli 2012, 21:42 »
je moet die kampen nog vaak zelf betalen ook.
ik ga met school naar de ardenne in september alleen iedereen zegt dat ik beter niet kan gaan.
en eigenlijk wil  ik wel maar ben ik bang dat ik daar toch geen kant op kan gaan.
maar vaak is zoiets wel heel erg gezellig.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: 20 juli 2012, 21:57 »
Bedankt voor de tip, Wendela! Kwam daar zelf al lezende gelukkig ook achter.

Wij moeten zelf een verslag schrijven van een experimenteel onderzoek. De vragenlijsten en zo zijn allemaal al aangeleverd vanuit de opleiding en veel data (ingevulde vragenlijsten) staan al in SPSS, je moet er zelf alleen nog wat respondenten bij zoeken, zodat je leert hoe je dat moet doen en wat te beschrijven hebt bij de methoden. En dan kun je geen resultaten stelen van medestudenten. En verder moet je dus ook de boel onderbouwen met literatuur. Een hele lading artikelen is vanuit de opleiding aangeleverd. Je mag zelf kiezen welke je gebruikt en of je zelf nog artikelen erbij zoekt. Wat een gedoe is dit zeg, dit is duidelijk de kant die ik NIET op wil. Maar het moet wel even gebeuren. Het grootste werk wordt straks nog het uitzoeken welke toetsen ik moet gebruiken met SPSS. De literatuur doorlezen lukt wel. En dan het maken van het verslag... Dat schijn je tien keer over te doen voor je tevreden bent. Hopelijk is de docent het dan ook!
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 11:39 door Wendela »

Offline Marielle

• Beheerder
  • Verslaafde
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: 20 juli 2012, 22:44 »
Klinkt wel heel interessant Mar... Statistiek wordt pas leuk als je er echt mee aan de slag gaat, heeft bij mij een paar jaar geduurd voor ik het echt ben gaan waarderen en nu mis ik het zelfs nu ik niet meer studeer (dus als je er niet uitkomt, stuur je data maar door ;-)  ).

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: 20 juli 2012, 22:46 »
Alvast bedankt voor het aanbod!
Het is niet dat het te ingewikkeld is om te kunnen begrijpen. Voor het eerste statistiekvak haalde ik een 8. Maar het is vooral zo niet leuk... Denk dat ik alleen aan zal lopen tegen welke analyse ik bij welke hypothese moet gebruiken. Maar dat staat allemaal in de readers, dus daar moet ik uit komen :). Maar ik post hier wel wat als je wilt meedenken :D!

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: 21 juli 2012, 12:13 »
Ik moet niet denken aan zulke stress! Gelukkig kan ik nu gebruik maken van vrij 'basic' testen, dus dat moet goed komen. Alleen het formuleren van de hypotheses.... Zucht. Er staat bijzonder vaag omschreven wat voor een hypothese ze verwachten dat wij gaan formuleren, maar het is zó vaag, dat je echt niet weet welke kant je op moet.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: 21 juli 2012, 15:51 »
Ik moet het even kwijt hoor: ik heb de inleiding van mijn onderzoeksverslag af!!!!!! Nou ja, de eerste versie dan. Maar ik ben heel blij en ook trots op mezelf dat ik vanmorgen en vanmiddag zo heb zitten bikkelen! Normaal kan ik nog geen half uur achter elkaar studeren, maar ik heb vandaag super veel gedaan. Ik had allerlei pauze-activiteiten bedacht en ben daar niet eens aan toegekomen, omdat ik zo goed bezig was. Whoehoe!!!!

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: 21 juli 2012, 17:21 »
Ik kan de hypothese altijd nog aanpassen naar aanleiding van de resultaten die uit de analyse komen ;).

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: 21 juli 2012, 21:01 »
Moet je H0 en H1 hypotheses gebruiken? Ik deed juist altijd eerst de resultaten berekenen en dat allemaal uitschrijven en daarna pas alles eromheen uitwerken (literatuurstudie, inleiding, abstract, conclusie etc). Toch grappig dat het bij de OU allemaal anders gaat. Wij moeten ook altijd al onze literatuur zelf zoeken -.- rotklusjes zijn dat. Nee ik heb ook een haat/liefde verhouding met SPSS. Bij ons zijn daar 3 (!!!!) vakken aan gewijd waarvan er 2 verplicht waren en de 3e hoort bij de vakken welke je per se moet volgen voor de master orthopedagogiek. Ik heb voor de 3 vakken gemiddeld een 8, waarmee ik de onderzoekmaster zou mogen doen. Maar dat ga ik niet, echt niet! SPSS en onderzoek ligt mij echt niet hahaha. Het snappen en er van houden zijn 2 hele verschillende dingen hahaha.

Welk niveau is het vak wat je nu doet Marianne? Moet je nog vaker SPSS vakken volgen? Als het kan doe ze dan allemaal achter elkaar, dan ga je er het snelst doorheen want je vergeet al die dingen heel snel! (Ik heb alles weer verdrongen! anova? manova? pearson, spearman en al die andere -.- was daa?? )

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter