Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 73871 keer)

Myrthe

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #255 Gepost op: 25 november 2012, 13:43 »
Super zeg anne!

en die link is echt enorm handig!!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #256 Gepost op: 30 november 2012, 21:21 »
Ik had vandaag de herkansing van een super stom vak. Had weer niet goed geleerd, omdat het zo stom is dat ik me er niet toe kon zetten. Maar ik heb het gehaald!! :dance:

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #257 Gepost op: 1 december 2012, 08:32 »
Haha, dan ben je inmiddels dus wel geniaal. :D Lekker!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #258 Gepost op: 1 december 2012, 08:55 »
Gefeliciteerd!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #259 Gepost op: 21 januari 2013, 10:02 »
Ik heb niet echt een vraag / adviesvraag / discussie oid dus weet niet of dit het goede topic is ;), maar wilde het toch even laten weten: ik ga overstappen naar de Open Universiteit. Lang nagedacht en gepraat met de mensen om me heen en besloten dat dit voor nu in ieder geval de beste oplossing is.
Misschien dat ik later nog weer terugga naar de UU (dat kan altijd, al overlegd ;)) maar nu is het zo denk ik het beste.

Wel heerlijk blijven studeren  :), maar ook weer meer energie voor andere dingen! Behalve voor mezelf vind ik dat voor de mensen om me heen ook wel heel belangrijk. Nu ga ik gewoon even kijken hoe het loopt, maar ben blij dat ik de keuze heb kunnen maken!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #260 Gepost op: 21 januari 2013, 10:40 »
Welke studie doe je ook al weer?
Ik studeer zelf Psychologie aan de OU. De contacten met medestudenten via Studienet lopen niet zo vlot, maar we hebben een actieve Facebookgroep, waardoor ik echt het idee heb niet alleen te studeren, al studeer ik natuurlijk wel vrij alleen. Misschien heeft jouw studie ook zo'n groep?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #261 Gepost op: 21 januari 2013, 10:47 »
Welke studie doe je ook al weer?
Ik studeer zelf Psychologie aan de OU. De contacten met medestudenten via Studienet lopen niet zo vlot, maar we hebben een actieve Facebookgroep, waardoor ik echt het idee heb niet alleen te studeren, al studeer ik natuurlijk wel vrij alleen. Misschien heeft jouw studie ook zo'n groep?

Ik studeer nu Onderwijskunde, maar die hebben ze bij de OU helaas alleen als master.
Ga nu eerst wat losse vakken volgen, die ik dan event. weer in een bacherlorprogramma kan passen. Wil nu eerst vakken volgen die in de richting van Onderwijskunde blijven (mag wel alle mastervakken los volgen, maar niet uiteindelijk het papiertje masterdiploma omdat ik nog geen bachelor heb.) Maar binnen psychologie heb je ook wel gerelateerde vakken, dus die ga ik nu eerst doen. En als ik dan besluit de hele bachelor psychologie via de OU te gaan doen, kan ik ze gewoon meenemen! :)

Binnen Onderwijskunde gaan heel veel mensen ook als ZZPer aan de slag overigens, dus dan is een diploma ook minder belangrijk als je maar goed werk levert. Als je in loondienst wil heb je daar veel  meer eisen aan gemiddeld. Maar hoop dat ik wat tijd kan maken om vrijwilligersklussen op te pakken om ervaring op te doen!

Vind het contact met studiegenootjes ook wel het minst leuk dat ik dat ga missen. En de actievere werkvormen die je natuurlijk wel mist. Maar ben wel heel blij dat er zulke goede mogelijkheden zijn in NL om op afstand te studeren! :)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #262 Gepost op: 21 januari 2013, 18:14 »
Succes ik hoop dat het je wat gaat opleveren :)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #263 Gepost op: 24 januari 2013, 17:00 »
Wat knap dat je deze keuze hebt kunnen maken Leonoor!
Wat was ook al weer de reden dat je niet meer aan de UU wil studeren?

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #264 Gepost op: 25 januari 2013, 07:44 »
Wat knap dat je deze keuze hebt kunnen maken Leonoor!
Wat was ook al weer de reden dat je niet meer aan de UU wil studeren?

Het is een uitgebreid verhaal, maar houd het hier maar even kort omdat dit openbaar zichtbaar gedeelte is. Belangrijkste is dat ik heel graag wil stabiliseren en van daaruit weer dingen wil kunnen opbouwen. Daarvoor is het denk ik nodig dat ik op een niveau start dat ik aankan, terwijl het nu eigenlijk precies teveel is. Dat terwijl ik eigenlijk meer op de UU zou moeten zijn om niet extreme studievertraging op te lopen.
Daarnaast heb ik nagedacht over de dingen die ik écht belangrijk vind. Dan is het er kunnen zijn voor de mensen om je heen voor mij toch veel belangrijker dan op de universiteit kunnen studeren; zeker omdat de OU ook genoeg uitdaging biedt! :) Zit hem dus in een combi van verstandige keuzes voor m'n lijf proberen te maken en prioriteiten stellen in het leven als je maar beperkt dingen kunt doen.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2013, 08:34 door Leonoor »

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #265 Gepost op: 25 januari 2013, 08:06 »
Leonoor, echt respect dat je deze keuze kunt maken. Ik vind dat echt heel knap.


Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #266 Gepost op: 25 januari 2013, 08:34 »
Dankjewel, wat lief van jullie. :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #267 Gepost op: 25 januari 2013, 11:44 »
Een heel knap genomen keuze. Respect daarvoor.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #268 Gepost op: 25 januari 2013, 22:24 »
Wat knap dat je die keuze maakt zeg!

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #269 Gepost op: 31 januari 2013, 12:05 »
Ik ben er eindelijk uit. Ik ga voor mijn PhD en ik ga (als het goedgekeurd wordt) me focussen op Disability and femininity. Er is veel geschreven over masculinity, maar ik denk zelf dat vrouwzijn als iemand met een handicap op een andere manier wordt vormgegeven dan zonder handicap, omdat de omgeving andere eisen stelt. Daar kon ik nog geen research over vinden en ik denk dat het best wel wat kan toevoegen aan de huidige Gender Studies. Dus ik ben nu druk mijn proposal aan het schrijven en hopelijk mag ik dan in september beginnen!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal