Studie - gesloten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Studie - gesloten  (gelezen 73864 keer)

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #240 Gepost op: 21 november 2012, 18:09 »
"beeld het zich even in"  :lachen:

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #241 Gepost op: 21 november 2012, 18:17 »
Ehm.. waarom ook eigenlijk niet? Is misschien even wennen, zowel voor jou als voor je publiek, maar ik zie eigenlijk geen tegenargumenten en dan ben je wel van het statische af.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #242 Gepost op: 21 november 2012, 18:19 »
Als je een sprekend gezicht hebt en met je handen wat ondersteunende gebaren maakt (niet forceren, zoiets moet natuurlijk zijn), dan is het statische er wel af hoor! Beetje rondkijken... Dan beweegt er genoeg ;).

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #243 Gepost op: 21 november 2012, 18:23 »
Ik voel me dan wel heel gehandicapt, en dan ook nog met een hulpmiddel wat je aan iedereen 'moet' uitleggen.
Rolstoel is dan algemener geaccepteerd, in elk geval bekender.

Ik ga het wel eerst met tafel / kruk proberen en kan altijd nog overleggen met docenten als ze het te statisch vinden. Eerst maar kijken hoe het zo gaat. Krijg in elk geval altijd terug dat ik erg expressieve gezichtsuitdrukking heb en gebaren gaat ook redelijk vanzelf zeg maar.. ;)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #244 Gepost op: 21 november 2012, 23:38 »
Je kan denk ik beter op een tafel gaan zitten dan je loopfiets, dan heb je namelijk je handen aan je stuur. Of toch minstens 1 haha. En het leidt denk ik te veel af. Als je zit op een tafel heb je beide handen vrij en ben je denk ik interessant genoeg. Ik ga nog wel eens op het puntje van mijn rolstoel zitten (scheelt namelijk 13 cm in hoogte met de achterkant), of als ik nog hoger wil zijn ga ik ook gewoon op tafel zitten. Vooral als de tafels in rijen staan kan je de achterste rijen niet zien vanuit de rolstoel.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #245 Gepost op: 22 november 2012, 08:39 »
Die handen aan het stuur had ik nog niet zo bewust bedacht, maar dat maakt het wel lastig inderdaad.
Als je zit op een tafeltje ziet het er vanaf je heupen naar boven nog normaal uit als je presenteert, terwijl op een loopfiets alles aandacht vraagt en afleidend is omdat het zo anders is. Daarbij is het wel gewoon prettig om je handen vrij te hebben met presenteren.

Ik houd het dus denk ik gewoon bij de tafel, dank voor alle tips en het meedenken! :D

Myrthe

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #246 Gepost op: 22 november 2012, 08:42 »
Na behoorlijk wat gezeur met school (en dat opeens bleek dat het zorgteam niet eens een melding van mij had) ga ik woensdag eindelijk in gesprek met school hoe we ervoor kunnen zorgen dat ik niet achterloop!

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #247 Gepost op: 22 november 2012, 08:43 »
Wat vreemd dat ze dat niet eens gemeld hadden.  :/

Wat hoop je met het gesprek te bereiken? Zelf wel een beetje ideeën hoe je het haalbaar kan maken?

Myrthe

  • Gast
Re: Studie
« Reactie #248 Gepost op: 22 november 2012, 08:54 »
Ik hoop dat ik de mogelijkheid krijg zelf opdrachten thuis te maken (in de les zitten we voornamelijk opdrachten te maken) en daardoor mezelf een hoop energie bespaar (is toch n behoorlijk eindje heen-en-terug reizen waar je niet blij van word, doe er geloof ik 40 minuten over met de trein, is bijna 1,5 uur per dag.. Natuurlijk besef ik dat het geen thuisstudie is, maar op school kost alles ontiegelijk veel moeite, de deuren gaan heeeeel zwaar open, de stoelen zijn gewoon écht roofbouw op mn lijf, en de houding van andere studenten tegenover mij (voornamelijk over mn ziekte) is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik hoop dus dat we daarin een aantal compromissen kunnen bereiken.. (en dat het zorgteam er ook bij is, zodat die eens wat gaan doen..) :)

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #249 Gepost op: 22 november 2012, 08:58 »
Hoop dat ze daar een beetje in mee kunnen werken! Het klinkt wel redelijk dat je opdrachten thuis zou moeten kunnen maken in dit geval vind ik.. Waarschijnlijk gaan je resultaten er nog op vooruit ook als je niet zo moe bent als je de stof moet doornemen.

Ik had trouwens mijn studieadviseur dit linkje gegeven: http://www.handicap-studie.nl/Ik-studeer-of-ga-studeren/Functiebeperkingen/Aandoening-Hypermobiliteitssyndroom, dat werkte erg goed. Daar staan echt alle aanpassingen die je nodig hebt / kan hebben met HMS tijdens het studeren. Is toch vaak overtuigender dan wanneer je het zelf zegt. ;) Dus misschien heb je daar nog wat aan; ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk ze zijn natuurlijk.

Offline zonne

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
    • Star Counseling
Re: Studie
« Reactie #250 Gepost op: 23 november 2012, 19:16 »
Handig linkje Leonoor, ik ga dat eens even doorsluisen naar een aantal mensen die daar baat bij kunnen hebben!

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #251 Gepost op: 23 november 2012, 19:30 »
Jeeeej, ik heb een herkansing uit mijn 1e jaar (voor m'n propedeuse dus) gehaald met een 6,6. Nog drie herkansingen te gaan. Maar oh wat ben ik onwijs blij dat ik deze herkansing heb gehaald! :D

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Studie
« Reactie #252 Gepost op: 25 november 2012, 08:51 »
Heee wat goed!

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Studie
« Reactie #253 Gepost op: 25 november 2012, 09:30 »
Toppie joppie

Dat is echt lekker!

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Studie
« Reactie #254 Gepost op: 25 november 2012, 10:23 »
Wat een handige link! Die kan ik zeker gebruiken (hoewel de school mij wel al heel goed helpt in alles)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal