Braces voor de bovenste extremiteiten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Braces voor de bovenste extremiteiten  (gelezen 28586 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #15 Gepost op: 7 december 2011, 11:32 »
Ik hoop op de juiste brace voor je!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2012, 10:19 »
Vanmorgen m'n polsbrace gepast ermoest hier en daar een randje af. Dat hebben ze gelijk gedaan en weer gepast. Nu zit ie goed. Nu gaan ze hem afwerken en dan mag ik hem maandag over twee weken ophalen:-D

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2012, 16:42 »
Vandaag ben ik gegipst voor nieuwe polsspalken. Ik krijg nu geen standaard braces en ook geen spalken van leer, maar van kunststof! Ze moeten dicht met vier gespen. Heeft iemand anders ook kunststof braces?
Helaas zijn ze alleen in het grijs leverbaar... Maar ja, dat moet dan maar. Denk dat ze in de zomer heel vies gaan zweten, maar het voordeel is wel weer dat je ze zo af kunt wassen als je er iets overheen knoeit.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2012, 23:02 »
Vandaag ben ik gegipst voor nieuwe polsspalken. Ik krijg nu geen standaard braces en ook geen spalken van leer, maar van kunststof! Ze moeten dicht met vier gespen. Heeft iemand anders ook kunststof braces?
Helaas zijn ze alleen in het grijs leverbaar... Maar ja, dat moet dan maar. Denk dat ze in de zomer heel vies gaan zweten, maar het voordeel is wel weer dat je ze zo af kunt wassen als je er iets overheen knoeit.
Krijg je siliconen of hard kunststof? Ik krijg volgende week mijn siliconen polsbraces, dus heb nog geen idee hoe dat gaat zijn.

Ik heb vandaag mijn 2 splintjes opgehaald :)

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2012, 06:50 »
Poeh, dat is een goede vraag. Het is niet heel erg hard. De vrouw die ze aangemeten heeft adviseerde mij braces met nog een beetje bewegingsvrijheid, omdat anders de druk zo erg op de andere gewrichten gelegd wordt. Dus het zouden best wel eens siliconen braces kunnen zijn.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2012, 11:41 »
Ah oke. Wel raar dat je geen kleur mocht kiezen! In de hoogstraat kunnen ze alle kleuren maken die je maar wilt, ze boden mij zelfs glitters aan :P (dat was een grapje... denk ik)

Ik zal sowieso rapporteren als ik mijn siliconen braces heb, hopelijk worden dan wat van je vragen beantwoord. Mij is wel verteld dat het zweterig is, maar dat je huid er op den duur wel aan zal wennen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2012, 14:35 »
Ik hoop dat je huid eraan gaat wennen wendela..Anders kan een kousje eronder ook helpen geloof ik..
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012, 12:17 door Wendela »

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2012, 14:40 »
ja een kousje kan helpen, maar kan er ook voor zorgen dat de huid week wordt geloof ik. zoiets zei de OIM iig

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2012, 15:22 »
Ze zeiden dat ze ze vroeger wel in alle kleuren leverden, maar dat ze gemerkt hebben dat de kwaliteit van het materiaal daar onder te lijden heeft. En die dingen moeten wel twee jaar mee kunnen...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #24 Gepost op: 16 februari 2012, 21:54 »
nou hier dan even een post over mn nieuwe polsbraces (ortheses officieel). zie de bijlage voor een foto.

wat ik tot nu toe merk is dat het zweten best wel meevalt! het is wel beter om talkpoeder te gebruiken zodat het aan en uittrekken wat soepeler gaat. ze hebben ze voor mij wat dunner gemaakt zodat ze niet zo zwaar zijn, maar dat heeft wel tot gevolg dat ik iets speling heb. daardoor krijg ik wel wat last bij het rijden van mijn schouders (subs en spierpijn). verder kan ik mijn armen gelukkig nog wel draaien, maar bij mijn linkerpols knakt mijn ellepijp bij de pols dan. dat doet nu na een tijdje best zeer. er ontstaat een drukplekje daar, maar het is dus ook elke keer een klein subje. dat was niet de bedoeling van deze braces! bij de rechterkant heb ik dat probleem niet. ik ontwikkel ook langzaam drukplekjes bij de randen van de brace bij mn duimen en in de handboog. er zit een dun lapje siliconen die onder de brace schuift waar ik hm vastmaak zeg maar, dat zorgt ook voor wat irritatie. maar goed, al met al vallen de klachten best mee en ik denk dat het grootste deel met wat gewenning en eeltvorming wel overgaat. ik rol nu puur door de braces op de hoepels te duwn zeg maar, ik pak de hoepels niet vast. het is best een leerproces :P tot nu toe ben ik een stuk langzamer op deze manier! typen op mn mobieltje is ook nog lastig.

de positieve dingen: ik kan mezelf nog de bus inheissen! ik was best bang dat dat niet meer zou kunnen. ik kan ook nog gewoon met de roltrap enzo. mijn rechterbrace voelt heerlijk comfortabel (wat er mis is met de linker staat hierboven) en daar kan ik al redelijk mee overweg.
ik heb mijn ergonomische toetsenbord en muis weer uit de kast gepakt en met de braces aan kan ik prima typen. het is natuurlijk nog even wennen, maar het gaat veel beter dan verwacht!

er zitten nu nog hoge duimstukken aan, maar ik denk dat ik die laat wegsnijden tot onder het 2e gewricht. het zorgt toch voor te veel beperking denk ik. maar voordaqt ik dat definitief beslis moet ik ze eerst een tijdje zo uitproberen.

zo dat was de lange update met wat me tot nu toe is opgevallen. ik hoop dat iemand er wat aan heeft! marianne, weet jij al of je ook siliconen krijgt of wordt het toch wat anders?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #25 Gepost op: 17 februari 2012, 09:41 »
Ze zien er wel tamelijk warm uit. Ik hoop dat de rechter zo comfi blijft en dat links aangepast kan worden. Ik hoop dat je er straks gewoon veel profijt van gaat hebben

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2012, 13:38 »
Oei, die linker pols klinkt niet goed, maar fijn dat het rechts een stuk beter voelt! Ik ben blij dat je veel dingen nog gewoon kunt met de braces. Rollen met die dingen lijkt me erg onhandig. Mocht je er niet handiger in worden, dan zou een ander type hoepel wellicht kunnen helpen. Maar hopelijk is het gewoon een kwestie van wennen ;).

Ik denk dat ik de zelfde braces krijg als jij, het paar dat ik zag liggen bij de passing zag er het zelfde uit. Behalve dan dat ik grijze braces krijg, omdat ze ze bij ons niet in andere kleuren maken. (Saai...)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2012, 00:02 »
flauw zeg dat ze alleen grijs doen! maar misschien kan je aan de slag met permanent markers? :P

ik heb trouwens al hoepelhoezen hoor, ik weet niet wat voor iets jij in gedachten had? Ik merk trouwens wel dat de siliconen echt supersnel slijten door het hoepelen, ik probeer nu met tape dat tegen te gaan. Dus elke keer als de tape versleten is nieuwe tape erop zodat de siliconen niet slijten. nu vind ik dat zelf niet echt een super-oplossing, heeft iemand anders nog een beter idee?

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2012, 14:43 »
Bij ons maken ze daar een soort "rubber" materiaal op je orhtese, op de plek waar je rolt ofzo.. misschien dat dat iets is.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Braces voor de bovenste extremiteiten
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2012, 15:06 »
Bij ons maken ze daar een soort "rubber" materiaal op je orhtese, op de plek waar je rolt ofzo.. misschien dat dat iets is.
Hmm, dat lijkt me idd wel een optie. Ik ga dat eens vragen als ik weer bij de OTH kom. Dank je Roos!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal