Tafeltennis
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Tafeltennis  (gelezen 4052 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Tafeltennis
« Gepost op: 27 november 2011, 22:49 »
Hier in huis hebben we de tafeltennistafel ontdekt. Gisteren eventjes gespeeld, en vanavond weer.

Ik ben echt een enorme kluns bij alle sporten waar een bal bij zit, maar vind het wel heel leuk om te doen zo. Alleen was staand spelen niet zo'n succes, en ik ben ietsje te ver over mijn grenzen gegaan (ach, was het wel waard, maar blijft toch confronterend). Vandaag heb ik dus maar mijn stoel er bij gepakt, en dat gaat nog best redelijk :).

Hoe zijn jullie ervaringen met rolstoeltafeltennis?

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Tafeltennis
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2011, 12:21 »
Bij mij op de vereniging zijn er meerdere die rolstoeltafeltennis spelen. Ik zou dat ook kunnen doen als ik dat zou willen. Heb het alleen nog nooit gedaan. Volgens mij moet je alleen niet een te lage stoel daar voor hebben, omdat je dan te veel uit de schouder zit te spelen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Tafeltennis
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2011, 13:08 »
Op de camping speelde ik jaarlijks tafeltennis vanuit de rolstoel en dat ging hartstikke goed. Natuurlijk is het even wennen en 'steggelde' ik door de tafel vast te pakken, wat eigenlijk niet mag. Maar het gaat eigenlijk prima, als je maar lang genoeg oefent!
Van een oud-topspeler (in de rolstoel) had ik begrepen dat hij altijd een beetje schuin achter de tafel staat, dus een beetje naar rechts gericht (hij is rechtshandig). Daarbij had hij zijn rechter wiel op de rem staan. Links hield hij vast aan de hoepel en daar mee kon hij zijn positie ten opzichte van de tafel veranderen, zonder dat de hele rolstoel aan de rol ging.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Tafeltennis
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2011, 14:06 »
rolstoel tafeltennis is erg grappig. Op vakantie ook een paar keer gedaan :P

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Tafeltennis
« Reactie #4 Gepost op: 9 december 2011, 19:51 »
Ik heb het in Altrecht veel gedaan (er stond een tafel op een verlaten afdeling) en ik ben van plan om er mee door te gaan. Ik vind het erg leuk en zolang ik niet te ver ga rekken/duiken gaat het prima.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal