Dagbesteding
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Dagbesteding  (gelezen 9581 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Dagbesteding
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:35 »
Voor iedereen die naar een dagbesteding gaat of tips zoekt over activiteiten om haar dag te vullen.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2011, 14:55 door Maaike »

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Dagbesteding
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2011, 14:48 »
Kunnen we dit draadje een wat breder onderwerp geven? Niet iedereen die niet werkt/studeert gaat naar dagbesteding. Ik zou hier wel graag willen praten over wat ik doe om mijn tijd te vullen en wat anderen daarmee doen.
Collective madness is called sanity

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2011, 14:54 »
Ik ben voor. Ik zal het eerste bericht een beetje aanpassen.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2011, 21:00 »
Ja! Vraagje 1!
Zit nu natuurlijk een beetje in de periode tussen observatie en opname in het reva centrum in, en zit een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Veel achter de computer en veel naar vrienden (wat dan eigenlijk weer te vermoeiend is...) en ´s middags op bed. Vind het zo doelloos!! Maar ja, ik kan ook geen baantje zoeken voor in de tussentijd, omdat mijn uitkering net loopt. En sowieso, wie neemt iemand aan als diegene al zegt over drie maanden weer te willen stoppen...??
Iemand tips?

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2011, 21:08 »
Je zou iets van vrijwilligerswerk kunnen doen, zoals taallessen of via een buddynetwerk. Je kan ook een cursus gaan doen? Soms is het wel fijn om te gaan studeren en een korte cursus is dan een uitkomst.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2011, 21:43 »
Ik zou je ook een korte cursus aan willen raden! Er zijn veel cursussen die je vanuit huis kunt doen, maar je kunt natuurlijk ook een cursus volgen waarbij je 'les' krijgt.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Dagbesteding
« Reactie #6 Gepost op: 27 november 2011, 00:44 »
Ik heb zelf maar een week tussen observatie en behandeling in gehad, en die week liep ik ook behoorlijk met mijn ziel onder mijn arm. Maarja, een week is door te komen.

Waar ik mee bezig ben voor als ik naar huis ga is een weekschema. Hobby's, zorgmomenten, therapieën, en loze momenten staan er in. En een lijstje aan dingen die ik kan doen in die loze momenten. Het klinkt misschien heel kinderlijk maar ik heb het echt nodig om mijn tijd door te komen. Misschien dat het je kan helpen wat overzicht te krijgen?
Collective madness is called sanity

angeliquev

  • Gast
Re: Dagbesteding
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2011, 06:24 »
Ik zoek in deelgemeente Prins Alexander Polder dagbesteding,maar tot nu toe hebben ze alleen maar cursussen en daar krijg ik het op mijn zenuwen van. Ik wil gewoon doen waar ik zin in heb. Heb ik zin om te schilderen dan ga ikschilderen (wat ik wil dus niet dat iemand mij commandeerd)

Dus kort gezegd het houd op voor mij. Geen vrienden geen dagbesteding,ik leef als een kasplantje voor het raam !

Ik ben lekker bezig met opgeven,ik ga er niet meer achteraan,het is toch hopeloos !

@Angelique: ik heb je opmerking over hoe je je voelt op het forum hier weggehaald, maar dat wil niet zeggen dat het niet aan is gekomen. Jammer dat je niet het gevoel hebt dat je hier je verhaal kwijt kunt, dit gaan we in het moderatorteam verder bespreken en je krijgt hier vanuit het team binnenkort reactie op. Je problemen rond je dagbesteding passen prima in dit topic. - Marielle
« Laatst bewerkt op: 27 november 2011, 10:16 door Marielle »

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2011, 11:31 »
Hoi Angelique!

Ik weet niet zo heel veel van je situatie, dus ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je wat vragen ga stellen. Ik vroeg me eerst af hoe jij woont. Woon je zelfstandig of in een woongroep of nog bij je ouder? Zijn er bijvoorbeeld leuke buren waar je contact mee kunt zoeken? Je hoeft natuurlijk niet elke dag bij ze op de stoep te staan, maar je kan ze een keer uitnodigen voor een kopje thee ofzoiets. Wie weet komt er leuk contact uit en kun je uiteindelijk af en toe samen iets leuks gaan doen.

En wat zijn je hobby's? Wat lijkt je leuk om te doen als dagbesteding? Ik weet dat je de brandweer heel leuk vindt, maar wat vind je nog meer leuk? Hou je er bijvoorbeeld van om creatief bezig te zijn? Van een cursus krijg je de zenuwen, maar kun je bijvoorbeeld zelf iets zoeken wat je leuk lijkt en wat je desnoods thuis kunt doen?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Dagbesteding
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2011, 12:25 »
Wat naar dat het niet wil lukken Angelique...  :/ Ik leef met je mee, en ik herken je situatie ook wel. Het is verschrikkelijk moeilijk om niet geïsoleerd te raken op het moment dat je niet werkt of studeert, ik worstel er nog steeds mee. Enne, verveling is een monster.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar het gaat met mij wel wat beter nu. Het heeft veel tijd gekost. Ik hoop dat je wat rust vind in jezelf, als je concrete tips wil moet je het maar zeggen :)
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2011, 17:55 »
Wat vervelend Angelique! Ik snap misschien een beetje hoe je je voelt. Heb zelf ook zo'n periode gehad toen ik alleen maar thuis zat en veel vrienden kwijt geraakt. Voelde me echt een kastplantje. Heb je geen hobby's waar je bezig mee kan zijn? Ik ben namelijk begonnen met schilderen omdat ik dat altijd al wel leuk vond om te doen, maar net als jij alleen als ik er zin in had.
Nu heb ik gelukkig ook mijn handbik dus kan er altijd even uit, dat vind ik wel een opluchting. ALs ik alleen maar thuis zit word ik altijd een beetje somber en eenzaam. Er af en toe uit gaan is ook wel lekker.
Je kan bijvoorbeeld ook een cursus op papier aanschaffen, dan kan je er aan beginnen en weer verder gaan wanneer jij dat wilt. En dat hoeven geen serieuze dingen te zijn, denk bijvoorbeeld aan een boekje muffins bakken ofzo.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #11 Gepost op: 27 november 2011, 20:48 »
Zelf kom ik bij Reakt. Daar kan je in de hobbyruimte allerlei hobby's doen. Materiaal is aanwezig. Vaak is het ook wel gezellig om er alleen maar heen te gaan om contacten op te doen. Even lekker met elkaar praten en een bakkie koffie doen. ;)

@Angelique: Weet niet waar je precies woont, maar zou zo iets niet wat voor je zijn. Je kan dan binnen lopen wanneer jij daar behoefte aan hebt. Je bent niks verplicht om te doen. Ook kan alles in eigen tempo. Anders kan je kijken op http://reakt.nl/locaties/rijnmond/vredehof. Dat is dan wel in Kralingen. Maar misschien nog wel haalbaar. ;)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #12 Gepost op: 28 november 2011, 18:51 »
Ben inmiddels druk aan het zoeken naar een leuke cursus van 2 maanden... is nog lastig te vinden! Nou is 3 maanden ook niet erg, dan ben ik in Zeist nog 1 weekje bezig, maar veel langer moet het niet zijn... Dacht zelf eigenlijk aan Duits voor gevorderden.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2012, 13:39 »
Ik heb mijn nieuwe indicatie van het CIZ weer binnen. Ze hebben nu een indicatie afgeven tot 16-02-2027. Lekker lang dus. Zijn ook meer jaren dan dat er aangevraagd zijn. Nu maar hopen dat dit in mijn voordeel is als het UWV bedenkt dat ik nog herkeurd moet worden.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Dagbesteding
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2012, 13:42 »
Wat fijn, zo'n lange indicatie. Zit je tenminste voorlopig onder de pannen!

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal