Splints - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Splints - GESLOTEN  (gelezen 93254 keer)

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Splints
« Reactie #225 Gepost op: 23 maart 2012, 08:46 »
Daar heb ik ook last van Marianne. Vaak hebben mensen dat aan het eind van de dag. Ik heb dit aan het begin. Ik wacht dan ook even met het omdoen van mn splints tot de vingers weer iets dunner zijn.

Offline Zwaantje

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: 23 maart 2012, 09:35 »
Ik heb dat inderdaad wel eens aan het einde van de dag of als ik het erg warm heb. Ik doe mijn splints dan even af..

Amanda

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: 23 maart 2012, 12:28 »
Ik had 6 jaar geleden mijn eerste setje splints (de swannecks) al gekregen, dus ik wist 100% zeker dat de nieuwe swannecks ook zou gaan bevallen.

Mijn vingers zwellen in de zomer wel gigantisch op, dus dan heb ik weer een splintprobleem. Destijds was de bedoeling dat ik een winterset (mijn oude) en een zomerset (nieuwe) zou krijgen. Maar helaas wilde niemand mij nieuwe splints voorschrijven in 2008. Dus zit ik nu weer met 1 set omdat mijn oude echt heel erg te klein zijn geworden.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: 23 maart 2012, 15:22 »
Ik heb dus ook in de zomer en winter een compleet andere ringmaat. Ik heb nu in de winter een stuk tape om de achterkant zodat ze in de winter passen. En met mooi weer dus als mijn vingers dikker zijn heb ik ze eraf.

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #229 Gepost op: 23 maart 2012, 16:21 »
Ik heb bij mezelf niet echt een heel duidelijk patroon kunnen ontdekken in het dikker en minder dik zijn van mijn handen. Het hangt samen met polsluxaties maar ook niet helemaal.

Ik draag mijn swan necks daarom lang niet altijd, ze gaan dan echt pijn doen en ik krijg er drukplekken van. Van mijn knucklebenders ook wel maar die heb ik echt nodig om te kunnen functioneren.
Collective madness is called sanity

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: 3 mei 2012, 18:42 »
Mijn duimsplint, een swanneck, verbuigt steeds. Geen idee hoe. Ik vermoed dat hij om mijn duim draait, wanneer mijn duim dun is (koud of zo). Vervolgens buig ik mijn duim en buig ik de splint blijkbaar mee. Ik weet geen betere theorie. Heb het ding nu al een paar keer teruggeboven in de oorspronkelijke stand, maar je ziet nog een heel klein knikje. Dat gaat natuurlijk nooit twee jaar lang goed. Herkent een van jullie dit probleem?

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: 3 mei 2012, 18:46 »
Ja ik! Ik wilde net gaan vragen of iemand dat ook had. Mijne is nu al voor de tweede keer gebroken daardoor.

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: 3 mei 2012, 19:02 »
Misschien icm het hoepelen? Dat het dan sneller verbuigt

Offline Lientje

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
« Reactie #233 Gepost op: 3 mei 2012, 19:53 »
het kan door het hoepelen komen ik heb een andere voor mijn duim en die zit regelmatig dubbel.
heb al een nieuwe gekregen en dat binnen een jaar.
kapot is kapot zij de revalidatie arts....
dus schreef mij een nieuwe voor toen.
nu met een extra versteviging onder mijn duim en dit lijtk beter te gaan nu.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: 3 mei 2012, 20:27 »
Ik doe momenteel mijn splints nog af met hoepelen, omdat ik het "tikken" verschrikkelijk irritant vind. Als ik straks nieuwe hoepels koop (ze zijn kapot, ik rij nu met mijn reservewielen) ga ik hoepels met kunststof coating nemen. Twee voordelen: meer grip, dus minder kracht nodig én geen getik van mijn splints, zodat ik ze niet elke keer af hoef te doen.

Ik ben dus niet de enige, ben ergens blij dat ik niet super onhandig ben of zo in tegenstelling tot jullie!

Linda, zou je een foto kunnen maken van de extra versteviging?

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: 3 mei 2012, 20:35 »
Ik heb ook extra versteviging in (één van m'n) duimsplints voor hetzelfde probleem. Er zijn aan de zijkanten stukjes tussen gezet zodat hij niet meer om kan buigen (hij kan daardoor alleen ook niet meer in een andere positie gebogen worden mocht dat nodig zijn). Bij m'n andere duimsplint moet het eigenlijk ook gebeuren want die verbuigt ook steeds.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2012, 20:36 door Linn »

Offline Linn

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: 3 mei 2012, 20:44 »
Zo ziet die van mij er uit:

Niet de meest duidelijke foto (webcam ;)) maar je kan wel de 2 'staafjes' aan de zijkanten zien. Is het bij jou ook zo gedaan Linda of anders?

Offline Lientje

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
« Reactie #237 Gepost op: 3 mei 2012, 20:54 »
@marianne ik heb zo duim splint

Offline Tanja22

• Newbie
    • Bekijk profiel
« Reactie #238 Gepost op: 30 mei 2012, 12:56 »
Hoi meiden,

Ik had een vraagje, ik ga deze zomer op vakantie naar zuid-spanje. Ik heb aan mijn rechter hand 3 splints. Kan ik daar problemen mee krijgen op het vliegveld? (mensen zeggen namelijk dat het lijkt op een boxbeugel) Moet ik het in een medisch paspoort laten zetten?

groetjes tanja
Tanja22

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #239 Gepost op: 13 juni 2012, 11:38 »
Ik denk dat het handig is om het in je medisch paspoort te laten zetten. Beter dat je erop voorbereid bent dan dat je voor een verrassing komt te staan

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter