Splints - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Splints - GESLOTEN  (gelezen 93225 keer)

Offline Marielle

• Beheerder
  • Verslaafde
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #165 Gepost op: 16 januari 2012, 15:39 »
Ai, dat is niet leuk om te horen, dat je polsen te instabiel zijn. Hopelijk lukt het ohm een goede balans te vinden tussen wat je gewrichten nodig hebben en wat ook nog een beetje praktisch is.

Ik heb mijn afspraak kunnen vervroegen, kan nu al om 9 uur terecht. Dan ben ik nog lekker op tijd in Grunn, heb een lunchafspraak met een oud-studiegenootje.

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: 1 februari 2012, 12:46 »
Ik was vandaag bij de revalidatiearts. Ik wilde een splint voor mijn rechter wijsvinger, maar omdat zijn collega mij nooit iets wilde voorschrijven, bracht ik het idee niet zelf op. Ik zei dat ik wat wilde om beter te kunnen schrijven, omdat mijn wijsvinger zo ver doorbuicht. Hij zei zelf dat ik daar goed een splint voor kon nemen (jippie!) en vroeg hoeveel ik er wilde hebben. "Ehm... hoeveel?" Nou alleen de rechter wijsvinger dus en voor de zekerheid de rechter duim, want als de wijsvinger niet meer doorbuicht, zal de duim dat wel gaan doen bij het schrijven. Maar wat hem betreft mag ik er zo veel ik wil, dus als deze splints bevallen en ik wil voor meer vingers splints, dan hoef ik alleen maar te bellen.
Volgende week worden ze opgemeten. Ik ben benieuwd!

Offline Wendela

• Verslaafde
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: 1 februari 2012, 13:08 »
Wat goed zeg Marianne! Maar schrijf jij dan nog zoveel?

Maandag zijn mijn siliconen polsortheses aangemeten (gipsafdrukken gemaakt) en ik kan ze de 16e ophalen. Ik ben benieuwd of ze goed gaan werken en of ik er goed mee zal kunnen rollen! Voor mijn MCP's kunnen ze geen oplossing vinden, ze gaan gewoon supermakkelijk uit de kom... niks aan te doen (zonder een mummie van mij te maken)

Offline Marianne

• Erelid
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: 1 februari 2012, 13:16 »
Balen dat er geen oplossing is voor je MCP's. Maar hopelijk werken je braces voor je polsen goed!

Ik schrijf niet veel, maar ik wil het wel kĂșnnen. Bijvoorbeeld eindelijk weer kerstkaarten kunnen schrijven, of een beterschapskaart als iemand erg ziek is. Dat soort dingen gaat nu niet en dat vind ik jammer. Verder buigt mijn wijsvinger ook altijd erg door als ik vlees snij of rauwe groente. Volgens de revalidatiearts moet ik vervormingen van mijn gewrichten voorkomen, dus daar helpt die splint ook goed bij. Nou ja, ik zal het wel gaan merken. Eerst maar hier mee beginnen, ik heb geen zin in volgehangen handen. Ik zei de arts ook dat ik rechtshandig ben, dus dat ik voor links niet zo nodig vind. Maar toen ik even later in de lift op de knop duwde met links en zag hoever mijn linker wijsvinger doorboog... Ach ja, dan moet ik me maar aanleren om met mijn vuist te drukken of zo!

Amanda

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: 1 februari 2012, 13:26 »
Oh, lekker makkelijk Marianne! Ik heb nu eindelijk een arts gevonden die ze voor wil schrijven, al gaat het nog steeds niet van harte!

Vrijdag mag ik ze laten aanmeten  :)

Offline Marielle

• Beheerder
  • Verslaafde
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: 1 februari 2012, 16:24 »
Ik heb mijn splints nu een paar weken en ben er echt heel bij mee, achteraf denk ik dat ik dit eigenlijk veel eerder had gewild, had misschien zelfs mijn studie af kunnen maken dan. Mijn polssplints schelen enorm met typen/muizen (en met auto rijden).

Ik kan er alleen nog niet echt lekker mee hoepelen, hoe doen jullie dat?

Offline Rachel

• Moderator
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: 1 februari 2012, 16:50 »
Met hoepelhoezen hoepelt het een stuk fijner met splints!

Offline Marielle

• Beheerder
  • Verslaafde
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: 1 februari 2012, 16:58 »
Die heb ik, Rachel, en dat scheelt inderdaad behoorlijk. Maar toch gaat het nog niet soepel, ik denk dat ik eens moet gaan kijken of ik een andere hoepeltechniek kan gaan gebruiken, je gebruikt je polsen en duimen toch best veel.

Offline Janelle

• Expert
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: 1 februari 2012, 19:34 »
Spinergy Flexrim, die ik heb? Ken je die? Zo niet, dan doe ik je wel even een linkje.

Offline Marielle

• Beheerder
  • Verslaafde
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: 1 februari 2012, 19:59 »
Nee, losse hoepelhoezen. Ik heb protonwielen, daar kunnen jouw hoepels niet op helaas.

Offline Janelle

• Expert
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: 1 februari 2012, 20:03 »
Dat snapte ik wel, maar dan zou je echt andere wielen moeten aanvragen.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik er een hoop profijt van heb. Je hebt geen grijpbeweging meer en duwt in feite de stoel voort met de muis van je hand. Scheelt mij een hoop luxaties...

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #176 Gepost op: 2 februari 2012, 14:44 »
Ik rol eigenlijk ook rottiger met splints....ik denk dat die hoepels van Pino daar inderdaad wel beter voor zijn. Maar ik heb hoepelhoezen....en ik weet niet of mijn gemeente nu alweer wat anders wil geven...

Offline Marielle

• Beheerder
  • Verslaafde
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: 2 februari 2012, 15:06 »
Die flexrimhoepels buigen mee he? Dat zou inderdaad wel handiger zijn denk ik. Maar ik denk niet dat ik andere wielen kan krijgen, ik heb deze echt gekregen op tilgewicht (en ze zijn lichter dan spinergy), vandaar ook dat ik geen supergriphoepels heb maar losse hoepelhoezen.

Ik zou de flexrimhoepels wel graag een keer willen proberen, misschien op een meeting ofzo?

Amanda

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: 2 februari 2012, 22:18 »
Ik zie het al helemaal gebeuren dat het morgenochtend gigantisch sneeuwt, als ik 45km moet rijden om splints aan te laten meten na 47 maanden vechten om die krengen!!!

Met mijn polssplint had ik dat ook al!!! Lag er ook een pak sneeuw.

Volgens mij heerst er een vloek op mij wat betreft de splints...

Offline Nihlaeth

• Beheerder
  • Verslaafde
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
« Reactie #179 Gepost op: 2 februari 2012, 23:17 »
Nee die sneeuw das de vloek op mijn rolstoel, maar je splints worden ook even meegenomen... :/

Mijn mcp en pip gewrichten subluxeren en luxeren intussen zo vaak dat ik me afvraag of ik toch niet een andere splint moet. Al betwijfel ik of er een splint oplossing bestaat voor mijn probleem. Mijn pip gewrichten overstrekken niet, dus swan necks zouden niet helpen... En voor mijn mcp gewrichten heb ik al knucklebenders (waar ik echt niet zonder kan) maar mijn mcps zakken naar onderen uit. Normaal gesproken hang je die dan met een brugsplint op aan twee stabiele vingers, maar die heb ik dus niet. Daarnaast is mijn gehele hand enorm slap (er zit een soort breuk tussen mijn middel- en ringvingers, mijn hand zakt aan de buitenkant enorm naar beneden), liggen de pezen boven mijn middelvingers los en zijn mijn duimen ook niet al te stabiel... Ik moest het er maar eens over gaan hebben bij mijn zoektocht naar een nieuwe revalidatie arts maar ik vraag me serieus af of het wel zin heeft dit nog te gaan splinten...
Collective madness is called sanity

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter