Splints - GESLOTEN
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Splints - GESLOTEN  (gelezen 93220 keer)

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
Re: Splints
« Reactie #90 Gepost op: 1 november 2011, 16:47 »
Laatst had ik gepost dat W. naar orthin zou komen voor mijn pink splint, vanmorgen belde orthin dat ze hem nog steeds niet te pakken hebben gekregen en hij nergens op reageert. Ben nu met deze splint voor mn pink al vanaf april/mei bezig, dus ik baal best wel! Heb telkens veel last van mn pink met schrijven.

(heb ik namen zo goed verwoord zonder te persoonlijk te worden?)

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: 1 november 2011, 17:47 »
Ja hoor, Dineke! :)

Wat balen dat ze steeds niks van hem horen. Kan me voorstellen dat je nu wel echt iets voor je pink wil.

Ik krijg morgen mijn splints!! ;D

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 1 november 2011, 18:34 »
jij krijgt ze morgen? Super! Las dat jij ze ook voor je pink krijgt?
Ja ik baal er echt van, en volgende week heb ik multifunctioneel gesprek bij de revalidatie dus het was fijn geweest als ik ze dan al had gehad!

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 1 november 2011, 18:52 »
Ja, ik krijg een voor mijn linkerpink en een voor de wijsvinger en duim van mijn rechterhand. Hoop dat het goed bevalt.

Echt balen joh.Was heel fijn geweest als je ze had gehad bij de revalidatiearts.

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 1 november 2011, 18:55 »
had je om die vingers al splints of is dit voor het eerst? want dan is het nog spannender, kijken of ze bevallen!

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: 1 november 2011, 19:36 »
Alleen die van mijn wijsvinger had ik al, de andere twee zijn nieuw! Dus best spannend inderdaad! ;D

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 1 november 2011, 20:06 »
Nou ben benieuwd hoe ze bevallen, succes morgen!

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #97 Gepost op: 2 november 2011, 08:34 »
Wat raar eigenlijk, dat schijnt wel vaker bij W. te zijn. Ik heb splints aan beide handen, pink middelvinger, wijsvinger en duim.
Ze bevallen echt enorm goed. Ik draag ze niet elke dag trouwens...gewoon om mijn vingers er niet helemaal afhankelijk van te maken (geen idee of ze dat zouden worden)

Offline Dineke

• Clublid
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: 2 november 2011, 08:49 »
de splints die ik tot nu toe heb, die bevallen ook ontzettend goed! zelf draag ik ze ook niet elke dag, net zoals jij zegt om mijn vingers er niet afhankelijk van te maken. Want na een dag mijn duim brace gedragen te hebben voelt hij ook ontzettend stijf. en ik wil mn spieren daar niet nog slapper laten worden.

Amanda

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: 2 november 2011, 09:30 »
De swannecks heb ik jarenlang iedere dag gedragen, maar mijn duimen en re. ringvinger werd er niet afhankelijk van. Ik draag ze nu bijna niet meer omdat ze te krap zijn geworden.

Offline Nigelle

• Expert
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 2 november 2011, 15:38 »
Ik zou niet weten hoe vingers er afhankelijk van kunnen worden. In je vingers zitten geen spieren maar pezen. De spieren die aan de pezen trekken zitten in je hand. ;)

Offline Maaike

• Verslaafde
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 2 november 2011, 15:49 »
Ik heb mijn splints! Het is echt heel erg wennen, maar wow, mijn pink staat recht! ;D

Offline rozemarijn

• Beheerder
  • Erelid
    • Bekijk profiel
    • Roos!
« Reactie #102 Gepost op: 4 november 2011, 11:53 »
Ja dat hoort zo he!!! een rechte pink.

Klopt, er zitten geen spieren in je vingers. De pezen echter buigen en strekken dus door de spieren in je onderarm en hand, die dus verantwoordelijk zijn voor het werken van je vingers. En ook verantwoordelijk zijn voor het overstrekken bijvoorbeeld. Als jij splints de hele dag zou dragen, dag in dag uit, wennen je pezen aan de support die zij krijgen van de splints. En daarmee raakt het aansturen van je vingers soms een beetje in de knoei. Juist door de spieren de je vingers aansturen ook een beetje te laten werken, heb je optimaal resultaat van je splints.

Daarom draag ik ze niet de hele dag. Mijn vingers gewennen dan misschien niet, maar de spieren die verantwoordelijk zijn voor de buiging en strekking van mn vingers dus wel. Vandaar dat ik ze niet dag in dag uit draag.

Offline Nigelle

• Expert
    • Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 4 november 2011, 22:11 »
Je zou het ook andersom kunnen bekijken. Dat je vingers er aan wennen hoe ver wel normaal is om te bewegen. Ik merk namelijk dat als ik mijn splints niet draag (bv onder de douche) dat mijn vingers niet super snel overstrekken doordat mijn splints bijna altijd gebruik/draag. Dus door de overstrekking tegen te gaan met de splints heb ik het gevoel dat ik ook zonder iets beter weet tot hoe ver ik ze moet bewegen.
Dus ik denk dat het ook met bijna altijd dragen zeker profijt heb als ik ze even niet draag. ;)

Amanda

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 5 november 2011, 09:53 »
Ik kan mij helemaal vinden in wat nigelle zegt. Door de juiste bewegingen in de splint heb ik zeker de helft aan coördinatie terug zonder splints.

Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter