Alternatieve pijnstilling
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Alternatieve pijnstilling  (gelezen 6417 keer)

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Alternatieve pijnstilling
« Gepost op: 12 september 2011, 15:53 »
Wie kan mij meer vertellen over Tens? Ik moet over een tijdje naar de pijnpoli om te kijken of ik van de tramadol en de pijn in mijn rug af kan komen. Misschien is Tens een oplossing voor mijn rug?

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2011, 15:55 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wat ik ervan begrepen heb, is dat het meestal toch een kwestie is van gewoon uitproberen, er zijn mensen die er heel veel baat bij hebben. Hopelijk ga jij er veel aan hebben!

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2011, 02:42 »
Amanda heeft een TENS..misschien kan zij je meer vertellen

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2011, 09:49 »
Ik heb ook een tens.het hielp mij niet genoeg tegen de pijn helaas.Toen ik erg veel last van blaaskrampen en een hyperactieve blaas had,toen heeft mijn bekkenfysio hem op een andere frequentie gezet en dan wordt het een SANS en dan plak je de electrode op je enkel en dan brengt hij je blaas tot rust.Daar heb ik toen erg veel baat bij gehad.Hij ligt nu al weer een tijd werkloos op zolder.Mijn fysio heeft hem nooit als uitgeleend geregistreerd in het zh,duswordt hij nooit meer terug gevraagd.hetzelfde met de botstimulator,ligt ook al sinds 2008 op zolder.Toen ik vroeg waar ik hem in moest leveren wisten ze me in het zh niets te vertellen,dus heb ik hem maar gehouden.Geloof dat ik op marktplaats maar een ahndeltje moet beginnen,hahaha
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Danies

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Never regret something that once made you smile =)
    • Bekijk profiel
    • Danies
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2011, 10:30 »
De ene TENS is de ander niet. Ik heb zelf de TENS van Medisana (http://www.fonq.nl/product/medisana-rugpijn-behandelingssysteem-tdb/24206/) en ik zweer erbij. Werkt direct, geen bijwerkingen.

M'n beste vriendin heeft waarschijnlijk EDS type 2 en heeft erg veel pijn, Tramadol werkt bij haar bijvoorbeeld totaal en helemaal niet. Zij zweert ook bij de TENS van Medisana.

Geen idee of je hem via je zorgverzekeraar kunt krijgen maar het is me erg veel waard dus ik heb ervoor gespaard. Ik gebruik hem vooral tijdens mijn Tramadol-loze (ik kick altijd af wanneer ik merk dat 200mg per 24 uur niet voldoende meer werkt) periodes en wanneer ik bijvoorbeeld een bruiloft heb en veel moet staan, of wanneer we een dagje met de kinderen weg gaan.

Als je dichtbij woont en het kunt regelen mag je altijd langskomen om hem te proberen. Ik woon in het centrum van Deventer. Succes!

 

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2011, 13:10 »
Dat is super lief van je Danies! Ik wil eerst even kijken of ik het via de pijnpoli kan proberen (dan wordt het in ieder geval ook vergoed). Maar als ik er daar niet uit kom, kom ik graag een keertje langs! Bedankt!

Offline Danies

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Never regret something that once made you smile =)
    • Bekijk profiel
    • Danies
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2011, 19:24 »
Geen probleem, pijn is niet fijn ;) Heel veel succes met het regelen via de pijnpoli, ik hoop dat de TENS je bevalt en anders ben je altijd welkom.

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #7 Gepost op: 16 september 2011, 10:22 »
Ik heb ook een Tens hier liggen. Heb hem eerst een tijd gebruikt en toen had het wel enig effect op mijn pols. Toen de klachten erger werden begon hij minder effect te hebben. Wel haalde hij toen de piek-pijn wat omlaag, waardoor het iets draaglijker werd. Maar uiteindelijk had het niet genoeg effect en zijn we toch weer verder gegaan met de pijnstilling. Bij mij is hij als bruikleen via de verzekering. Ik moest hem overigens de hele dag door aan laten.

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #8 Gepost op: 16 september 2011, 20:54 »
Danies, ik woon vrij dicht bij jou (Apeldoorn), zou ik hem eens mogen komen uitproberen?

Offline Danies

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Never regret something that once made you smile =)
    • Bekijk profiel
    • Danies
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2011, 06:48 »
Dat mag zeker, alleen kan ik misschien beter bij jou komen want ik heb dan wel een gelijkvloerse woning (tegenover het station in het centrum dus op zich erg centraal) maar je moet er wel trappen voor op. (lang verhaal, bureaucratie maar het is zo'n ideaal en fijn huis) Je wil niet weten hoe ik boven kom :P

Als je iemand hebt die jou met een mobiele traplift omhoog kan tillen (ik wil dit ding best graag: http://www.trappenhulp.nl/) dan is het goed te doen. We kunnen ook bij m'n beste vriendin afspreken, die woont vlak naast het station in Deventer (als je met openbaar vervoer kunt reizen, dat weet ik natuurlijk niet) en heeft de woonkamer gewoon op de begane grond.

Zeg jij maar wat je het liefst wil, ik kan op zich nog wel een treinreis maken zonder al teveel gedoe... En ik heb een OV kaart  ::)


Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2011, 11:48 »
Als jij een OV kaart hebt, mag jij hierheen komen ;)

Ik zal je zo ff mijn adres pm-en, dan kunnen we even verder kijken wanneer we afspreken.
Alvast bedankt!

Offline Danies

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 20
  • Never regret something that once made you smile =)
    • Bekijk profiel
    • Danies
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2011, 18:54 »
 8) :laugh:

Amanda

  • Gast
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2011, 15:22 »
ik heb dus ook tens.

Bij mij werkt het soms wel goed om even iets anders te voelen. Ik vind alle kabeltjes zo'n gedoe en gebruik hem daarom niet vaak. Vooral bij zenuwpijn vind ik m ideaal.

Als ik uit het gips ben, kom ik wel even jouw kant op en neem ik m mee (mocht je dan al niet een van de pijnpoli hebben).

liezenogwat

  • Gast
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2011, 14:09 »
Hier kunnen we het hebben over alternatieve pijnstilling.
Denk aan bijvoorbeeld acupunctuur, tens, medicinale drugs.

liezenogwat

  • Gast
Re: Alternatieve pijnstilling
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2011, 14:10 »
Ik heb het draadje van Tens toegevoegd aan dit topic, om alles bij elkaar te houden - Liezenogwat
« Laatst bewerkt op: 21 september 2011, 14:17 door Maaike »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal