Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 93717 keer)

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #30 Gepost op: 15 september 2011, 13:22 »
Ik dus ieder uur, en ook altijd heel veel. Maar ik drink ook veel..
Soms moet ik eerst heel veel, en 5 minuten later nog een beetje zeg maar :P

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #31 Gepost op: 15 september 2011, 14:26 »
Ik drink meer dan 2 liter maar ga echt maar 3 keer per dag naar de wc soms. (en soms blijf ik lopen trouwens)

Amanda

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #32 Gepost op: 15 september 2011, 14:46 »
@Linda; maar 2x per dag en wel voldoende drinken is zeer slecht. Het kan ook een aangeleerd patroon zijn door het plassen steeds uit te stellen (dan wel onbewust). Je kunt die doorbreken door zelf vaker naar het toilet te gaan. Het kan veel moeite kosten, maar soms kan het echt de moeite waard zijn! Bijvoorbeeld als je wakker wordt, na de lunch, na avondeten en voor het slapen. Dat is dan al 4x en is al 2x meer dan je oude patroon  :). Hoe meer je blaas uitrekt, hoe meer moeite de blaas heeft om je blaas leeg te krijgen met alle gevolgen van dien.


Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #33 Gepost op: 21 september 2011, 07:38 »
Wat Amanda zegt is helemaal juist. Ik heb het probleem dat mijn blaas redelijk is uitgerekt (althans dat lijkt me). Ik dronk voldoende en in het verleden ging ik dan soms wel eens 1 keer per dag......heel slecht.
Ik ga vandaag naar de reva....ook om het verliezen van kleine scheutjes urine te laten onderzoeken.
Want dat leek me niet handig...

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #34 Gepost op: 21 september 2011, 09:41 »
Ik heb weer zo'n last van blaaskrampen sinds ik weer een catheter bij mijn laastste darmoperatie heb gehad :( Ook was weer een paar dagen incontinent,maar dat is gelukkig weer bijgetrokken.Catheter was dit keer een drama,sinds mijn dikke darmverwijdering is mijn blaas en plasbuis extreem hypermobiel en bleef er meer urine in m'n blaas zitten dan er in de zak kwam.Ik moest bijna op m'n kop gaan staan wilde de boel fatsoenlijk gaan stromen ???.Echt knudde,dus heb ik gesmeekt of dat kreng er na 1 dag uit mocht,ik stierf van de blaaskrampen.Gelukkig mocht dat omdat de pleeg ook wel zag dat er wel genoeg vocht in kwam,maar niet uit en werd ik verlost.Bleek dat er toch nog 600 ml. in m'n blaas zat en niet in de zak,toen ze toch nog eerst wilde scannen.Maar ja,nu zit ik weer met die klote krampen en hou retentie.Uiteindelijk hersteld zich dit zelf wel weer,maar ik was er nog maar net vanaf,na de vorige darmoperatie in april.Dus ik ben er best chagerijnig over >:(
Zo moest ik even kwijt,hoort eigenlijk in klaagtopic.haha,maar gaat wel over blaas,dus moet ik het eigenlijk dubbel posten.Maar dan wordt het spammen.En nu teveel off-topic,dus ik stop :-X
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Amanda

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #35 Gepost op: 21 september 2011, 10:12 »
zo zo Edith dat zijn nogal wat regels die je nu aan de laars lapt  8) (geintje)

Wel knudde dat het nu weer zo moeizaam gaat! Hopelijk is je lijf nu heel goed in herstellen en ben je er heel snel vanaf!



Hier gaat het nu ook knudde. Ik heb weer veel blaaspijn, onrust en niet goed uit kunnen plassen. Morgen naar de urologie vpk. De onrust is ook vervelend, want ik weet dan niet wat ik met mezelf aanmoet, en dat heeft dan vaak te maken met een volle blaas.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #36 Gepost op: 21 september 2011, 10:24 »
@Roos, succes vandaag bij de reva

@Edith,  :knuf:

@Amanda,  :knuf:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #37 Gepost op: 21 september 2011, 17:25 »
:knuf: edith
:knuf: amanda

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #38 Gepost op: 14 oktober 2011, 09:43 »
Zo, het eerste gedeelte van het urine gedoe is geweest. Vandaag de Flowmetrie gehad. De verpleegkundige vond dat ik een "behoorlijke plas" had gedaan (500ml), de flow was niet mooi, het moet een boogje zijn en ik had wat laf gedoe (golfjes) het was dus duidelijk dat er iets niet goed ging. En toen ging ze kijken of de blaas leeg was...Nee dus, er zat nog 160 ml retentie in. Nou schijnt dat niet heel veel te zijn maar als je dat optelt heb je een plas van 660 ml waar van 160 ml blijft zitten, wat blaasontstekingen ed in de hand werkt...en ook incontinentie.

Maandag krijg ik de Cystoscopie...en daarna bespreken we het plan van aanpak. De verpleegkundige dacht aan katheteriseren enkele keren per dag, zodat de blaas goed leeg komt. Medicatie leek haar niet handig, omdat spierontspanners de rest ook ontspannen.....

NOu ja wordt vervolgd...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #39 Gepost op: 14 oktober 2011, 10:22 »
jeejtje dat is nogal wat Roos!

Schrok je van het voorstel om te gaan katheteriseren? Hopelijk heeft de arts nog goede ideetjes!
 :knuf:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #40 Gepost op: 14 oktober 2011, 11:46 »
Nee ik schrok er eigenlijk niet heel erg van, niet dat het me zo aantrekkelijk lijkt. Ik weet dat medicatie op dat punt nogal wat bijwerkingen heeft, met name bloeddrukverlagingen (erg vaak voorkomend) en daar zit ik nog minder op te wachten. Ik schrok eigenlijk gewoon van het feit dat er dus wel iets uitkwam, terwijl ik er vrij laconiek in ging als in: ja hoor er zal wel niks gevonden worden..

Ik weet dat er misschien nog meerdere opties zijn, maar ik denk niet dat het echt aan een verkeerde spierspanning ligt, ik kan volgens de fysio heel bewust mn bekkenbodemspier aan en ontspannen,daar zit m het probleem niet. Mijn blaas is nogal opgerekt, dus moet ik meer druk zetten om te urineren en blijft er urine achter. Dat vermoeden hebben ze in het ziekenhuis ook. Maar goed, ik wacht eerst nog even de scopie af...misschien valt alles mee en is het simpeler op te lossen.

Amanda

  • Gast
Re: Blaasklachten
« Reactie #41 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:23 »
Balen zeg!

Hoe weet de fysio dat je goed kan aanspannen en ontspannen? Misschien heb je wel een te hoge basistonus? In principe moet je met goed ontspannen je blaas vrij goed kunnen legen.

Weet je ook welke spierontspanners je dan kan krijgen?
De kans is groter dat men eerst speciale bekkenbodemfysio wil proberen en daarna iets als een distigmine (zoals ubretid). Kans is aanwezig dat een distigmine goed gaat werken ipv katheteriseren met vergrote kans op ontstekingen.

Ben benieuwd wat een arts wil gaan doen.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #42 Gepost op: 14 oktober 2011, 13:09 »
Dat weet mijn fysio niet zeker, maar naar aanleiding van t gesprek over mijn klachten, leek het haar niet. Kan ze natuurlijk mis mee zitten.

Ik weet niet of een te hoge tonus echt het probleem is. Ik zou daar meer van moeten merken leek me. Ook bij seksueel contact. Maar daar is geen probleem.

Ik sta open voor de therapie hoor, zelf was ik ook al begonnen met oefeningen, uitgebreid met wat oefeningen van mn fysiotherapeut. Maar daardoor verdwijnt het feit niet dat er urine achterblijft.

Hoe het er nu uit zag was: ik moet behoorlijk 'persen' om de urine op gang te krijgen en houden, plus er blijft dus achter....

Dat past bij een uitgerekte blaas volgens de verpleegkundige. Wat die spierontspanners dan moeten doen weet ik niet, maar daar had zij het over.
Ik wacht het wel af. En zie wel wat er gaat gebeuren.

Offline Ilona

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.167
    • Bekijk profiel
    • hmsvrouwtje
Re: Blaasklachten
« Reactie #43 Gepost op: 14 oktober 2011, 14:35 »
Jeetje, roos dat is nog al wat!

Ik hoop dat de arts een passende oplossing vind waar jij je zelf ook in kunt vinden!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #44 Gepost op: 14 oktober 2011, 15:24 »
Wat heftig!
Ik hoop voor je dat je niet hoeft te gaan katheteriseren, want dan heb je wellicht een nog grotere kans op blaasontstekingen dan je nu hebt door de retentie. Maar wat dan wel de oplossing zal zijn...? Hopelijk toch die bekken-oefeningen of wellicht medicatie die alleen op je blaas werkt? (Geen idee of dat bestaat hoor.)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal