Blaasklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Blaasklachten  (gelezen 93772 keer)

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #240 Gepost op: 2 september 2014, 20:56 »
Ik ook niet, maar bij mij is dat ook niet helemaal eerlijk daar ik een stoma heb. Hihi. Maar ook voor m'n blaas verwijderd werd had ik hier geen last van.

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #241 Gepost op: 3 september 2014, 00:27 »
Ik heb pas laat aandrang, wel ga ik voor dingen altijd even naar de wc zodat ik niet onderweg/tijdens iets naar de wc moet.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #242 Gepost op: 3 september 2014, 11:30 »
Ja dat doe ik dus ook Rachel. Zelfs voordat ik boodschappen ga doen ofzo. Niels roept nu "ga je weer ff Rozen".. haha want ik ga steevast vlak voor ik wegga of in de auto moet zitten nog even kijken of ik een plas moet doen.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #243 Gepost op: 4 september 2014, 20:19 »
Ik heb juist het idee dat ik heel snel aandrang heb. En het is niet zo dat ik snel andrang krijg en dus ook kleine beetjes plas zoals bij blaas ontsteking.

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #244 Gepost op: 4 september 2014, 21:08 »
Ik heb het eigenlijk bijna nooit. In het ziekenhuis ook getest, m'n blaas gaf na 1 liter nog steeds geen signalen. Waarschijnlijk teveel uitgerekt al.
Laatste tijd voel ik het wel vaker, lijkt dan ook relatief laag te zitten. Dus ben benieuwd of de verzakking erger is geworden, lijkt me de enige logische verklaring.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #245 Gepost op: 4 september 2014, 22:52 »
Een liter is wel heel erg veel, Leonoor. Dat valt ver boven het normale gemiddelde.

Ik hoef niet zo vaak, moet er af en toe bewust op letten dat ik niet te lang vergeet om te plassen. Behalve als het koud is, dan reageert mijn blaas direct als ik buiten kom.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #246 Gepost op: 4 september 2014, 22:59 »
Hmm, ik heb het tegenovergestelde van jullie haha

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #247 Gepost op: 5 september 2014, 05:02 »
Klopt, bij die liter moesten ze stoppen omdat de apparatuur niet meer verder kon meten. Ws had er nog wel meer in gepast. Ik ga daarom nu 'op de klok' naar de wc, zodat ik voorkom dat er vaak zoveel in zit. Want de kans dat de verzakking dan erger wordt is (logischerwijs) wel erg groot.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Blaasklachten
« Reactie #248 Gepost op: 5 september 2014, 13:40 »
Liter is idd veel ja... nouja hopen dat dat op de klok naar de wc gaan wil helpen

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #249 Gepost op: 5 september 2014, 18:52 »
Op de klok naar de wc is sowieso niet zo'n slecht idee als je je blaas pas laat voelt. Hopelijk lukt het je Leonoor om hiermee erger te voorkomen!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Blaasklachten
« Reactie #250 Gepost op: 7 september 2014, 23:15 »
Ik heb ook vrijwel geen aandrang. Ik ga maar 1x per dag, kan helaas ook niet vaker vanwege mijn belastbaarheid. Op slechte dagen wil ik wel eens 48 uur niet gaan. Ik wil niet weten hoe verzakt en uitgerekt die blaas van mij is eerlijk gezegd...

Wel heb ik een tijd last gehad van blaaskrampen. Geen aandrang, en dan ineens probeerde mijn blaas zich spontaan te legen (pijnlijke spasmes), voornamelijk als ik het koud had. Dat gebeurde helaas ook als ik net geweest was. Ik heb er een tijd medicatie voor geslikt, maar dat was vrij naar spul.
Collective madness is called sanity

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #251 Gepost op: 8 september 2014, 15:09 »
Oh bah dat klink naar nih. Aan de ene kant moet ik dus blij zijn dat ik wel op tijd aandrang voel, maar aan de andere kant: hoe kom ik van die stress blaas af?! Het advies bij zo'n stress blaas is om het steeds iets langer op te houden. Maar aangezien ik geen kleine beetje plas, lijkt dat me niet zo handig, dan zit ik straks met hetzelfde probleem als jullie..

Offline Leonoor

  • Master
  • ****
  • Berichten: 594
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #252 Gepost op: 8 september 2014, 16:32 »
En hoe vaak ga je nu? Want als je het heel regelmatig doet, kunnen er ook geen extreme hoeveelheden opbouwen. Dus als je nu elk uur gaat kan je best opbouwen naar elke 1,5 uur volgens mij.
(Als je zeker wilt weten dat je dan niet teveel in een keer plast, kan je altijd meten natuurlijk. Gemiddelde blaas is 350 ml, regelmatig meer dan 500 vonden ze in t zkh een probleem.)

Offline Linn

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 284
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #253 Gepost op: 8 september 2014, 17:42 »
Dat er geen extreme hoeveelheden kunnen opbouwen als je heel regelmatig gaat klopt niet helemaal. In het ideaal plaatje is dat wel zo maar in de realiteit is het ook wel eens anders. Ik voel geen aandrang en katheteriseer in principe om de 3 uur (heb een inactieve neurogene blaas), maar regelmatig heb ik na een uur of anderhalf uur al een dikke buik en wat buikpijn. Dan katheteriseer ik dus eerder want dikke buik en buikpijn betekend tegen de anderhalve liter in m'n blaas, daarvoor heb ik er geen last van. De logica achter wanneer m'n blaas heel vol zit en wanneer niet heb ik nog niet gevonden. Staat bv niet duidelijk in relatie met wanneer en hoeveel ik drink. Hoewel een extreem volle blaas vaker in de ochtend dan in de middag voorkomt, maar bv nooit na de nacht wanneer je het eerder zou verwachten.

Het kan dus zijn dat aandrang relatief kort nadat je hebt geplast soms loos is en soms wel degelijk aangeeft dat je blaas vol zit.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2014, 17:43 door Linn »

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Blaasklachten
« Reactie #254 Gepost op: 8 september 2014, 18:11 »
Zwaantje, misschien eens drie dagen meten hoeveel je je plast, dan heb je een goed gemiddelde en weet je of je het iets langer kunt ophouden.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal