Zit klachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Zit klachten  (gelezen 6529 keer)

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Zit klachten
« Gepost op: 20 augustus 2011, 16:19 »
Ik wist niet goed of dit in het hulpmiddelen subforum moest of hier, maar omdat dit echt om een klacht gaat heb ik t hier geplaatst.

Ik heb de laatste tijd met het rollen ontzettend veel last van elke ondergrond die niet glad genoeg is. vooral richeltjes doen zo'n zeer! bij elke nieuwe steen doen mn bekken en heupen meer pijn. Het is niet alleen dat ze uit de kom trillen, de trillingen irriteren elke keer weer het pijnlijke gewricht en zorgen voor gespannen spieren.

Wat doen jullie hiertegen? Ik probeer al een titanium stoel te krijgen zodat de trillingen wat gedempt worden, maar wat is er nog meer aan te doen? Ik heb het idee dat het erger is nu ik echt tegen de beschermers van mn stoel aanzit, wss omdat die de trilling doorgeven? Zou een groter maatje stoel hierin helpen?
Er past geen handdoek meer tussen mij en de stoel.

Ideeën?

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zit klachten
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2011, 02:36 »
Je zitkussen dempt ook, dus dat zou best kunnen, dat je vanwege de kleine maat meer last hebt. Ik ken het probleem, ik heb er vooral in heupen rug en nek last van. Ik probeer betere vering te regelen, heb al een andere rugleuning geprobeerd voor een betere houding maar dat werkte niet afdoende...

Ik heb wel de tip gekregen mijn banden een beetje leeg te laten lopen, maar dat rolt natuurlijk ook weer zwaarder en jouw voorwielen hebben natuurlijk geen luchtbanden...
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2011, 08:36 »
mn banden leeg laten lopen is geen optie inderdaad. en mn voorwieltjes zijn wel soft wieltjes, weet even niet meer welke.

pff, dan moet ik maar wachten op een bredere stoel  :-X t is zo echt niet leuk winkelen meer.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 02:32 »
Wat vervelend.
Zou een freewheel misschien helpen? Of ander de softrollers van Ti-lite, die zijn echt heel erg goed.

Verder kan een zitkussen veel trillingen opvangen, als je tenminste een goed kussen hebt.

En natuurlijk vering onder de zitting en eventueel ook bij de voorvorken.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2011, 09:25 »
Freewheel is nu iig geen optie. Ik krijg waarschijnlijk de TiLite dus zal om de voorwieltjes vragen die jij aanraad. Ook zal dat titanium meer trillingen opvangen.

Wat voor kussen kan veel trillingen opvangen? Ik krijg waarschijnlijk weer een zitorthese achtig kussen, kan daar iets aan gedaan worden dat t trillingen opvangt?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2011, 12:47 »
Ik vermoed dat gel en lucht de trillingen meer opvangen. Maar dat zou je eigenlijk moeten navragen bij een bedrijf dat er verstand van heeft, ik weet het namelijk niet zeker.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2011, 15:03 »
En voor bedrijven die er verstand van hebben zou je het ook nog kunnen zoeken in een hele andere hoek: bij de landbouwvoertuigen, vrachtwagens en vorkheftrucks; daar zitten ze vaak met flinke trillingen en hebben daar hun eigen oplossingen voor.

Ik kon zo snel al vinden dat lage schuimdichtheid en hoge stevigheid van een kussen (zeker in combinatie) zorgen voor minder trillingen.

En een specifiek anti-trilkussen: http://www.kathanger.nl/Zitbescherming.html

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2011, 16:40 »
En natuurlijk vering onder de zitting en eventueel ook bij de voorvorken.
Over vering in de voorvorken had ik al eerder iets geschreven dacht ik. Maar dat kan je beter niet doen volgens J van DP. Dan moet je 2 keer door vering heen duwen met wegrijden en dat schijnt erg zwaar te zijn. Goede soft rollers lijkt me een betere oplossing. Ik heb de frogleg-wieltjes. En die vind ik wel erg fijn.

Wat is overigens de rede dat ze een zit-orthese bij jou willen maken? Ik heb die nu ook niet. En ik zak nu bijna niet meer scheef door dat er een kleine knik in mijn rugbuizen zit. Dit vangt mijn scheef zitten op doordat ik nu tussen de rugbuizen zit in plaats van er voor, wat bij een quickie (en volgens mij bij een küschall ook) normaal is.

Amanda

  • Gast
Re: Zit klachten
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2011, 17:55 »
volgens mij had ingeborg een zitorthese voor extreem veel wig en heupen in de kom houden en niet voor het eventuele scheefzitten.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re: Zit klachten
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:09 »
volgens mij had ingeborg een zitorthese voor extreem veel wig en heupen in de kom houden en niet voor het eventuele scheefzitten.
Amanda heeft gelijk. De zitorthese-kussen had ik al in mijn Kusschal vanwege mijn heupen. De knik naar rechts in mijn rug is ook pas een tijd na dat kussen ontstaan. (Er wordt nog gekeken naar mijn rug, maar dat duurt even) Waarschijnlijk komt dat onder andere door de wig en vermoeidheid tijdens het zitten en niet doordat mijn rug al van nature scheef is. Het is een spierprobleem verwacht ik en dit betekend dat ik een betere rugleuning nodig heb en niet perse een die de scheefstand corrigeert.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2011, 18:11 door Ingeborg »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Zit klachten
« Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:51 »
hmz ik ken het ik zit ook nogal scheef soms  :-X.
maar van mijn fysio moet ik mijn rug overeind houden door mijn rug leuniing te gebruiken.
dit voorkomt nek en rug pijn.
nu ga ik er steeds op letten  :-X.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Zit klachten
« Reactie #11 Gepost op: 2 september 2011, 21:12 »
Ik merk dat mijn geleende rugleuning en zitting heel veel uitmaken voor mijn zitklachten. Het luchtkussen zorgde er al voor dat ik actiever ging zitten, rechter op ook, de rugleuning nu helemaal (ik heb er een met spanbanden, lumbaalsteun en zijsteun) vooral omdat ik aan de rugleuning kan voelen of ik recht zit.

Wel merk ik dat ik de laatste twee weken heel erg de neiging heb om met mijn hoofd op mijn handen en knieën te steunen, en scheef te zakken, volgens mij zijn mijn rug en nekspieren oververmoeid...
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal