Enkelklachten
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Enkelklachten  (gelezen 50026 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Enkelklachten
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:04 »
Hier alles over enkelklachten

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2011, 19:12 »
Echt weer iets voor mij. Doe ik eens iets voor het goede doel (zie evt. bikkeltopic) benadeel ik mezelf. :-(

Ik zit met een getaped pootje op de bank. Enkel zwaar overbelast en nu kan ik er dus niet op lopen. Iedere stap doet mega pijn.

Nu maar hopen dat het snel weer een beetje over is.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Enkelklachten
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2011, 19:15 »
Ja maar dat had je wel al zien aankomen toch? Er zijn ook manieren om een goed doel te steunen zonder jezelf te overbelasten...
Sorry voor het eigen schuld dikke bult verhaal, ik weet hoe het is en dat je altijd denkt dat het wel even kan, hoop dat het snel weer wat beter gaat!
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2011, 19:59 »
Ik heb het idd helemaal aan mezelf te danken. Hoe  stom het misschien ook klinkt ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Het geeft me gewoon een goed gevoel dat ik actief heb mer gedaan.

Tegelijkertijd realiseer ik me  dat het geen slimme actie was en dat ik me in het vervolg beter op een manier kan inzetten die noet tenkostte gaat van mezelf.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2011, 06:55 »
Soms is het ook gewoon de moeite waard om over je grenzen te gaan voor iets wat je belangrijk vindt. En af en toe moet je gewoon even door je lijf met je neus op de feiten worden gedrukt.

Tegelijkertijd realiseer ik me  dat het geen slimme actie was en dat ik me in het vervolg beter op een manier kan inzetten die noet tenkostte gaat van mezelf.

Daar zeg je iets heel waardevols. Je hebt nu heel eigenwijs gewoon meegelopen toch? En dan een paar keer 10 minuten? Prima, maar hou het dan een volgende keer alsjeblieft wat beter binnen jouw grenzen, als je bijvoorbeeld na 2 minuten merkt dat het moeilijker gaat (of je weet van jezelf hoe lang je goed vol kan houden zonder napijn), dan stop je en gaat ook niet nog een keer. Ook dan heb je meegelopen, en de prestatie die je dan neerzet is net zo groot als van een gezonde loper die het uren volhoudt.

Of je gaat gewoon supporten. Of je zoekt een alternatief voor lopend meedoen (rolstoel, laat je duwen, handbike, fiets, loopfiets). (Ik heb laatst met de walk for life hier meegedaan met de hardlopers met mijn handbike, was erg geslaagd.) Of je biedt je aan als vrijwilliger. Mogelijkheden genoeg!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2011, 11:44 »
Het stomme is dat ik van alles had verwacht. Van pijn in m'n voeten tot aan pijn in m'n rug, pijn in m'n bekken, knie en weet ik niet allemaal. Maar ik had dus niet verwacht pijn in mijn enkel te hebben. Zeker niet op deze manier. Ik kan er nog steeds niet op staan. Hoe minimaal ik ook belast het doet echt pijn met een hoofdletter P.

Nou ja eigen schuld dikke bult. En zoiets als dit zal ik niet snel meer doen denk ik. Volgende keer zoek ik een andere manier om te helpen als er nog eens zoiets op mijn pad komt.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2011, 17:53 »
Helaas een harde leerschool.

Wat voor een pijn is het? Pijn in de enkelbanden? Dan is het inderdaad wachten tot het over gaat... Weet je zeker of je gewricht helemaal goed staat? Want als je enkel in een subje staat, gaat de pijn niet over voor hij goed is gezet.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2011, 19:28 »
Ik denk persoonlijk dat ik een subje heb. Maar volgens mijn ha niet. Normaal gesproken als ik mijn voet beweeg. Knakt mijn enkel als een bezetene. Nu dus niet. En als ik hem helemaal naar binnen draai en dan belast. Heb ik veel minder pijn als dat ik hem recht neer zet. Volg je het nog want ik realiseer me ook wel dat het vaag klinkt. Het voelt anderzijds wel als pijn in m'n enkelbanden. Ik kijk het nog tot Donderdag aan . Want zit er nu sinds zondag mee omhoog en pijn is nog helemaal niet minder geworden. Als dat Donderdag nog zo is dan ga ik maar even terug denk ik.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2011, 08:16 »
Ik denk bij nader inzien dat ik toch al die dagen met een sublux heb rond gelopen. Gisteren hield ik het niet meer qua huid en tape. Ben de tape er dus af gaan halen. Huid stuk etc... etc... jullie kennen dat wel maar daar gaat het nu even niet om.

Ik zat dus met m'n pootje omhoog op de bank. Doordat ik ineens een wilde beweging maakte, hond sprong op de bank bijna op m'n zere pootje dus ik trok m'n been wild weg' bewoog mijn voet. Er volgde een harde misselijkmakende knak en een pijn scheut. En daarna was het dus over. De last die ik nu nog heb ervaar ik als bekend. Overbelaste enkelbanden. Maar dat is dan niet zo raar als ik vanaf zondag met een sublux heb rond geschuifeld.

Ik ga straks ff de dok bellen zodat ze dit wel weet. Mocht ik nog eens zoiets hebben dan kan ze misschien er volgende keer iets aan doen behalve tapen en rust houden. Tape was in dit geval volgens mij juist helemaal niet handig. Want toen m'n voet z'n bewegingsvrijheid terug kreeg toen pas schoot de sublux terug.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2011, 13:14 »
Ik ben blij dat je enkel weer goed zit! Hopelijk blijft het bij deze sublux (dus niet mee zo lang lopen!), maar als je hem nog een keer krijgt, zul je het gevoel wellicht herkennen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2011, 14:07 »
Dat lange lopen zal ik idd niet meer doen. Want hoewel de sublux nu opgelost is heb ik dus nu wel degelijk overbelaste enkelbandjes. En dan met name die kleine achter de enkel. Hoewel ik een stuk beter loop dan gisteren kom ik toch niet pijnloos vooruit en na het wisselen van was in droger moet ik echt weer gaan zitten omdat de pijn dan al scherper word.

De pech is ook nog eens dat nu dus m'n "goede" been geblesseerd is. Vind mezelf nu echt zo mega dom. Ik had het kunnen weten.

Nou ja ik heb m'n les wel geleerd denk ik/hoop ik.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Enkelklachten
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2011, 17:42 »
Fijn dat hij weer goed is geschoten. Ook echt op jezelf vertrouwen volgende keer als je denk dat hij gesubt is he? Het is heel moeilijk om dat vast te stellen, ook voor een arts.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2011, 17:52 »
@Nih, volgende keer ga ik zeker op mezelf af nu weet ik hoe het voelt. Vraag me wel af wat ik er dan mee aan moet. Als de arts het niet kan constateren kan ze het dan wel oplossen vraag ik me af.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2011, 17:55 »
Nouja, dan zal ze het in ieder geval niet meer intapen waardoor het gewricht geen mogelijkheid meer heeft om terug te floepen denk ik zo. ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Enkelklachten
« Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2011, 18:32 »
@ Annemarieke, Dûh ik ben BlonT. Logisch dat ze hem dan niet zal tapen. Denk trouwens ook niet dat ik er een volgende keer mee naar de dok zal gaan. Ik weet nu tenslotte wat het is en hoe ik het,waarschijnlijk, op kan lossen. Heel voorzichtig de voet bewegen en dan zal het wel terug schieten.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal