Elleboogproblemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Elleboogproblemen  (gelezen 5843 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Elleboogproblemen
« Gepost op: 1 mei 2011, 16:01 »
Hier alles wat te maken heeft met elleboog problemen

Offline jeannette112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
vraag over ellebog en heup
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2012, 16:04 »
Hallo allemaal,

Mijn ellenbogen zijn het eenige wat niet hypermobiel is, maar toch heb ik er nu steeds meer last van... bij het strekken doet het heel erg pijn alsof ze overbelast zijn... herkend dit iemand?

Andere vraag gat over mijn heupen... mijn heupen branden altijd en doen altijd zeer boven bij de aanhechting (lijkt als heb ik een te strakke heupbroek aan)... ik heb naast EDS ook discopatieen in de twee onderste ruggenwervels, maar niemand kan de pijn in mijn heupen verklagen... erg vervelende pijn... volgens fysio is het geen slijmbeursontsteking... herkend dit iemand?

Alvast bedankt :bloem:

Offline Kneusje

  • Newbie
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: vraag over ellebog en heup
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2012, 16:34 »
Hey,

Nou, die herken ik dus! In eerste instantie dachten ze bij mij dat de pijn door mijn hernia kwam, maar die is weg en de pijn niet... volgens mijn fysio zijn het banden. Bij mij zit de pijn onder de botjes aan de voorkant en bij de SI gewrichten, uitstralend naar de zijkanten. Ook geen idee wat het is (dit reageert overigens niet op de ontstekingremmers helaas).

Dat strekken van je ellebogen heb ik bij mijn knieën, zo gauw ik ze moet strekken bij een oefening (liggen op de rug met de benen opgetrokken en dan been voor been strekken) doen ze behoorlijk zeer. Ben dus ook benieuwd of anderen dit hebben!

Grtz Martine

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: vraag over ellebog en heup
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2012, 16:37 »
Mijn ellebogen zijn ook niet hypermobiel in de zin van dat ik ze kan overstrekken. Want dat is het enige waar artsen naar kijken. Maar ik heb wel al 1 keer een elleboog luxatie gehad, en als er aan mijn arm wordt gedraaid (bij het terugzetten van mijn schouder bijv.) voel ik hem ook bewegen. Dus dat je ze niet kan overstrekken hoeft niet altijd te betekenen dat ze niet hypermobiel zijn.
Toen ik nog geen rolstoel had en dus veel op krukken liep, schoof het na mijn idee in mijn elleboog steeds heen en weer en raakte het geirriteerd en overbelast. Strekken en buigen deed toen enorm pijn. Dus in die zin herken ik er wel iets in!
Wat je aan je heup hebt herken ik jammer genoeg niet. Maar misschien iemand anders hier wel!

Amanda

  • Gast
Re: Elleboogproblemen
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2012, 17:07 »
In verband met de overzichtelijkheid van het forum heb ik de topic over elleboog én heupproblemen samengevoegd in bestaande topics over deze klachten. Graag in het vervolg eerst kijken of er al een topic over het probleem bestaat in de lijst of met de zoekfunctie. Amanda

Offline jeannette112

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Elleboogproblemen
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2012, 18:23 »
Zwaantje: bedankt... herken het verschuiven in de ellenboog wel, maar kreeg altijd te horen dat die niet hypermobiel is, omdat ik hem niet kan overstrekken... is mij nu duidelijker... misschien heb ik hem toch wat overbelast... kijk het even aan.

Amanda: Sorry, ik had eerst gekeken, maar niets over ellenbogen gevonden, vandaar... zal in de toekomst beter kijken... mijn excuus.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Elleboogproblemen
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2012, 16:23 »
Ik heb een rare pijn in mijn elleboog.. denk ik. Want af en toe kan ik niet plaatsen waar de pijn nou zit. Ik heb het gevoel dat het op de plek zit waar ook je stroombotje zit (ik weet niet of jullie het zo noemen, sommige zeggen telefoonbotje ofzo :P)
De pijn is niet constant, als hij komt opzetten wanneer ik mijn arm gebogen heb, gaat het weg als ik hem strek. Maar soms lijkt het ook net alsof de pijn in mijn bovenarm zit, en soms lijkt het alsof het naar mijn schouderblad schiet. Het is geen stekende pijn, meer zeurend. Momenteel heb ik ook een moe gevoel in mijn schouderblad en het gevoel dat er iets in mijn bovenrug moet knakken. Dus het kan ook zo zijn dat het niks met mijn elleboog te maken heeft.
Ik weet het, klinkt heel vaag maar herkent iemand dit misschien? Het is heel irritant!

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Elleboogproblemen
« Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2012, 22:03 »
De pijn die bij het stoten van het telefoonbotje wordt veroorzaakt, krijg je doordat je bij het stoten een zenuw die daar loopt een knauw geeft. Wanneer een zenuw klem zit of aangeraakt wordt, doet het niet alleen op de plek waar je stoot zeer, maar kan je hele arm vanaf die plek omlaag pijn doen. En wie weet ook wel omhoog? Het zou goed kunnen dat je zenuw geïrriteerd is of een beetje klem zit, waardoor er zenuwpijn ontstaat. Dat kan met vlagen/scheuten gaan en constant zijn.
Als ik een 'raar gevoel' in mijn elleboog heb dat ik niet kan plaatsen, zit er 'iets' net niet 100% op zijn plek. Als het me lukt om mijn elleboog dan te 'knakken', verdwijnt dat rare gevoel. Denk jij dat bij jou alles wel netjes op zijn plek zit?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Elleboogproblemen
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2012, 11:03 »
dank voor je reactie. Ik heb deze elleboog nog nooit ge(sub)luxeert. Die andere pas 1 keer. En ik kan alles gewoon bewegen zoals het normaal ook is. De pijn is niet echt bewegingsafhankelijk hij komt gewoon af en toe om het hoekje kijken :P
Dus ik denk dan dat alles wel goed zit.. Hmm.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal