Boodschappen doen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Boodschappen doen  (gelezen 8885 keer)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Boodschappen doen
« Gepost op: 15 juli 2011, 15:54 »
Een draadje voor tips over hoe je handig boodschappen kan doen, met of zonder rolstoel.

Bij sommige jumbo's hebben ze rolstoelwagentjes (met dank aan Ingeborg voor de foto):


(Helaas passen de rolstoelwagentjes van de jumbo in Groningen niet op de ovalen buizen van een quickie helium, wel jammer.)
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2011, 16:02 door Marielle »

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Boodschappen doen
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2011, 17:09 »
Ik ga altijd eerst op zoek naar een kartonnen doos. Deze zet ik op mijn schoot neer, waarna ik hem vol laad met mijn boodschappen. De grootste kunst is altijd om na het afrekenen alles weer in die doos te krijgen, want ik koop standaard meer dingen dan gepland. De doos met boodschappen zet ik in mijn auto.
Als ik met de handbike ga, neem ik een rugzak mee waar ik na het afrekenen de boodschappen in doe. Deze hang ik achterop mijn rolstoel en dan kan ik handbiken. Vanwege de trappers kunnen de boodschappen tijdens het fietsen niet op schoot liggen.

Offline Annemarieke

  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.121
    • Bekijk profiel
Re:Boodschappen doen
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2011, 17:32 »
Bij de AH maak ik altijd gebruik van het zelfscansysteem. Hierdoor hoef ik alles maar een keer in mijn tas te doen. Ik doe altijd de kleine boodschappen en heb dan meestal 2 rugtassen, eentje hang ik aan mijn rugleuning en een op mijn rug. De zware dingen zoals het drinken laat ik Edwin halen. ;)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Boodschappen doen
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2011, 17:54 »
ik zet meestal gewoon een boodschappen mandje opschoot.
doe ik de spullen in die ik nodig heb.
reken af en doe het in me rug tas en voor in de mand van de handbike

zie foto wat ik bedoel:
ook ideaal voor mijn jas in te doen.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Boodschappen doen
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2011, 18:15 »
Dat ziet er ook wel heel handig uit! Ik heb geen bagagedrager op mijn handbike, dus moet alles in mijn rugzak kwijt.

Amanda

  • Gast
Re:Boodschappen doen
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2011, 18:28 »
Ik heb wel een bagagedrager op mijn handbike!. Ik ga er nog kleine fietstassen voor halen of ook een mand of een krat (mand of krat voorkeur ivm gelijkmatig gewicht aan stuur).


Boodschappenmand op schoot en vol laden maar. Daarna alle zooi in mijn rugzak, wat achterop gaat. Straks kan ik meer meenemen als ik ook een krat of mand op mijn fiets heb

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Boodschappen doen
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2011, 18:40 »
mijn mini mandje heb ik vast gebonden met tailribs :P
komt van de halfords meende ik.

Offline Maaike

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.615
    • Bekijk profiel
Re:Boodschappen doen
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2011, 11:06 »
Ik doe het ook meestal door een doos of mandje op schoot te zetten. Ik heb een hele handige tas, die precies tussen mijn wielen past. Die neem ik dus altijd mee en mijn rugzak, die kan er dan nog gewoon boven hangen. Ik heb ook een mand op mijn handbike, zo'n hondenmand, want die is precies smal genoeg om er op te zetten. Ik vind het nadeel wel als je er veel boodschappen in hebt, dat het sturen zwaarder wordt. Je handbike kiept dan een beetje, omdat alle boodschappen in een bocht naar een kant zwiepen.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Boodschappen doen
« Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2011, 12:32 »


(Helaas passen de rolstoelwagentjes van de jumbo in Groningen niet op de ovalen buizen van een quickie helium, wel jammer.)
ik heb ook een helium. Gewoon doordouwen! Ik heb dan wel weer zo'n smalle stoel dat het wagentje elke keer loskwam van mn buizen mja haha

Normaal winkel ik bij de AH XL met zelfscanners. Ik neem vaak een mandje voor op schoot en laad daar alles in. Ik heb altijd mn rugtas mee en nog een extra gym-sac van zone (te koop bij mijn lieve joenie :P). Daar kunnen al heel veel boodschappen in. Deze doe ik beide aan mn rugleuning en vul ik bij de check-out. Als het niet allemaal past neem ik ook nog een tas op schoot, dat kan een klein tasje zijn maar ook een grote AH-tas. (ik hoef maar een klein stukje te rollen van AH naar huis). Als ik verhuis ben gaat dit wel anders want dan wonen we niet meer op rolafstand van de supermarkt. Op mn handbike heb ik geen bagagedrager, dan gaan de groter boodschappen wss per AH online.

Ik neem trouwens ook gewoon flessen en pakken mee. Alleen als we een heel groot tekort in huis hebben laat ik Jeroen dat halen of gaan we samen. Meestal beland t dan toch nog op mijn schoot ;)
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2011, 12:39 door Ingeborg »

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re:Boodschappen doen
« Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2011, 13:15 »
hier in onze nieuwe verbouwde jumbo hebben we ook die karretjes nog niet geprobeerd  :P het is al tijd zo druk op zaterdag en dan loopt al iedereen zo in de weg dus ander keertje misschien  :laugh:.

maar hij past er dus op jij hebt een smallere stoel als mij namelijk.
heb volgens mij 38 cm breedte of 36  ::)

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Boodschappen doen
« Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2011, 20:00 »
Gewoon doordouwen ga ik dan nog maar eens proberen (weet niet zeker of we hier hetzelfde systeem hebben als bij jullie, heb het wel eens geprobeerd en dacht echt dat het niet paste). Mijn stoeltje is ook 34 cm.

In de supermarkt hier winkel ik trouwens ook wel zonder mandje, dan doe ik alles meteen in de winkel al in mijn rugzak. Ze kennen me wel, en ik zorg dan dat ik verder niets bij me heb, zodat ze bij de kassa snel kunnen zien dat m'n rugzak leeg is. Voordeel is dan wel dat alles zeker past.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Boodschappen doen
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2011, 13:32 »
Die smalle stoelen ook :P Ik doe meestal met Niels boodschappen. mandje op schoot en daarna tas op schoot. En als ik alleen ga, rugtas mee.
No problemo

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re: Boodschappen doen
« Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2011, 15:22 »
Een Niels/Jeroen/anders is wel handig ja.

Ik heb trouwens ook wel eens boodschappen gedaan met de scoot, maar dat bevalt me niet zo. Ik ben zo gewend om lekker wendbaar te zijn en overal tussendoor te passen, met scoot is dat toch een stuk minder het geval.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Boodschappen doen
« Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2011, 16:39 »
Dat klinkt heel handig die karretjes van de jumbo. Heb ze hier nog niet ontdekt.
Ik doe altijd samen met mijn vriend boodschappen, of hij alleen. Zelf lukt (nog) niet. Heb geen vervoersmiddel nl.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Boodschappen doen
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2012, 09:20 »
Tegenwoordig gebruik ik bij het boodschappen doen altijd een kratje dat ik bij de Blokker heb gekocht. Hij heeft de zelfde maat als een winkelmandje, maar die mag je niet mee naar huis nemen (doe ik soms wel) en nu hoef ik ook niet meer op zoek naar een doos. Hij past perfect op schoot. Ideaal! Zie hieronder:
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=&productId=119538

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal