Loophulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Loophulpmiddelen  (gelezen 47903 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2011, 18:28 »
Duidelijk verhaal Rika, ik hoop dat je met een loopfiets beter uit de "voeten" zal kunnen.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2011, 19:13 »
Ja dat hoop ik ook. En tuurlijk hoop ik als de onderzoeken gedaan zijn die mijn huisarts morgen gaat voorstellen ik misschien alsnog wel ortho schoenen krijg. Dan kan ik nog niet heel lang lopen door m'n rug/bekken maar nu is de grootste beperking m'n voeten
.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #17 Gepost op: 5 mei 2011, 20:57 »
Zou fijn zijn als je orthopedische schoenen kan gaan krijgen. Die van mij zijn ook in de maak. Binnenkort kan ik mijn proefschoenen ophalen. En daarna gaan ze echte maken. ;)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #18 Gepost op: 5 mei 2011, 21:03 »
@Nigelle

Dat hoop ik dus ook. Dan is het rug/bekken probleem wel niet mee opgelost maar als ik daarme een paar pijnvrije voeten kan krijgen dan zou dat al echt zo veel schelen. Wat m'n rug/bekken betreft zou ik denk ik zo'n 400 meter kunnen lopen zonder daar last van te hebben. Door m'n voeten is dat de helft. En dat vind ik jammer want daardoor kan ik ook niet proberen de afstand te verlengen wat betreft rug/bekken.


Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #19 Gepost op: 5 mei 2011, 21:17 »
Ik heb daarnet het formulier uitgeprint. Er moet een machtiging komen van Zilveren Kruis naar de leverancier toe. Ik moest mijn gegevens invullen. En er moet een ergo, fysio of behandelend arts (mag ha zijn) motiveren waarom ik dit hulpmiddel nodig heb. Ik maak morgenochtend ff een afspraak met m'n ha. Ik weet zeker dat ze wel wil tekenen.

Dan gaat het aanvraagformulier dus morgen nog op de bus. En dan afwachten maar.....

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #20 Gepost op: 7 mei 2011, 09:45 »
Nou dat viel dus nog even vies tegen. Mijn huisarts wilde dus niet tekenen in eerste instantie. Ze vond dat we eerst de onderzoeken moesten gaan afwachten en dat we niet te snel naar hulpmiddelen moeten gaan grijpen omdat ik dan functies ga verliezen.

In dat laatste gaf ik haar gelijk maar melde haar er ook bij dat ik nu juist functies aan het verliezen ben. Ik loop nu nl. helemaal niet meer. Altans bijna helemaal niet meer. Het doet simpelweg echt te veel pijn. Dus ik ben of hier in huis (trippelstoel) of ik ben weg met een vriendin of Eric en zit dan dus in de vergro modderschuit. Met een loopfiets ben ik dus ten eerste niet meer afhankelijk en ten tweede hou ik de spieren die bedoeld zijn voor het lopen in beweging.

Uiteindelijk wilde ze tekenen omdat ze opmerkte dat ik niet over één nacht ijs ben gegaan maar er heel goed over heb nagedacht.

Maandag kan ik de formulieren ophalen en dan gaan ze op de bus.


Ik heb al contact met Kersten opgenomen om te vragen hoe lang levering duurt. 2 tot 4 weken. Ik heb dus al gevraagd om een afspraak voor passing (ze hebben toch meerdere modellen als dat op internet staat) hier word ik volgende week over gebeld. Van zilveren kruis hoorde ik dat het +- 10 dagen duurd voor ik de machtiging in huis heb. dus ik hoop  door vast een afspraak voor een passing te maken de boel een beetje te bespoedigen. Anders is het eerst 10 dagen wachten op machtigin, dan ong. 2 weken wachten voor passing, en dan nog 2 weken voor levering.

Nou ja we gaan zien hoe het gaat lopen.

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #21 Gepost op: 9 mei 2011, 16:26 »
De Q-go NXT ziet er goed uit! Ook helemaal niet duur voor zo'n ding.
Zelf denk ik al jaren na over een loopfiets. Heb er wel eens een uitgeprobeerd en ik kom er veel verder mee dan ik zonder kan lopen. Maar op dit moment gebruik ik voor al die langere afstanden al mijn rolstoel en ik zal toch niet zonder rolstoel kunnen, ook niet met loopfiets. En heb geen problemen met de rolstoel voor de afstanden die ik eigenlijk met de loopfiets af zou kunnen leggen. Dus dan vind ik zo'n loopfiets wel weer geld weggooien..

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #22 Gepost op: 9 mei 2011, 17:53 »
@Marianne,

Daar zit wat in. Maar voor mij is het anders. Ik ben nu behoorlijk beperkt in mijn doen en laten. Ik kan nog lopen maar de last die het me bezorgt zorgt er voor dat ik het zo min mogelijk doe. Ik krijg straks met loopffiets weer meer vrijheid. Ik merk dat het spiervolume in m'n benen ontzettend snel afneemt. Door het paardrijden had ik ontzettend veel beenspieren maar nu dus niet meer. Ik hoop dat de spierafname stopt als ik met behulp van de loopfiets ga lopen.


Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #23 Gepost op: 10 mei 2011, 17:51 »
Ik hoop het voor je! Volgens mij is het wel zo dat als je aanleg had voor flinke spieren, je je spieren ook vrij snel terugkrijgt als je ze traint. Dat merkte ik tenminste toen ik een paar maanden terug mijn beenspieren ging trainen in de fitness. Na vier weken paste ik niet meer in mijn rolstoel en zat er een kilo spier bij!

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #24 Gepost op: 10 mei 2011, 19:47 »
O,jee dat is niet handig. Niet meer in je stoelpassen. Ik ga morgen weer beginnen met fitnessen 1op1 begeleiding van een fysio dus we gaan het zien.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2011, 07:44 »
Vandaag ga ik maar eens even met de verzekering bellen met de vraag of ze mijn brief hebben ontvangen mbt de machting voor de loopfiets. Als het antwoord ja is zal ik ze gelijk even naar het antwoord hierop vragen. Wanneer die dan positief is zal ik ze vragen dit aan Kersten door te geven. Ook ga ik Kersten weer even bellen. Vragen hoe het met m'n afspraak voor passing zit. Vorige week vrijdag werd me gezegd dat ik in de loop van de volgende week gebeld zou worden. Het is nu donderdag dus ik vind dat de loop van de volgende week al geweest is.

Daarnaast is mijn ervaring dat hoe meer je er achter aan belt hoe sneller je bereikt wat je wilde bereiken.

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2011, 08:28 »
Daarnaast is mijn ervaring dat hoe meer je er achter aan belt hoe sneller je bereikt wat je wilde bereiken.
dat is zeker waar! met mondig zijn heb ik al veel fouten voorkomen en processen versneld :)

laat je het ons weten wat ze zeiden?

liezenogwat

  • Gast
Re:Offtopic
« Reactie #27 Gepost op: 12 mei 2011, 08:40 »
Dames, ik heb jullie raad nodig, gaat om het volgende: ik heb nu krukken om m'n linker heup te ontlasten en rechts niet te overbelasten. nu vraag ik me af hoe ik ze het beste kan gebruiken... beide krukken en links helemaal optillen als in gebroken poot; beide krukken en links wel mee bewegen en de grond laten raken; 1 kruk alleen aan linkerkant voor enkel loophulp. die laatste lijkt mij de slechtste optie omdat ik dan alle gewicht op linker arm krijg en rug scheef enzo... hoop op paar reacties...

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Offtopic
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2011, 08:43 »
ik denk dat je voor de middelste optie moet gaan. Als je je been als een gebroken poot behandeld dan overbelast je ten eerste de rest van je lichaam en het omhoog houden van het been kost ook veel kracht in je heupen en middel. Bovendien wordt je been dan stijf en dat wil je ook niet. Dus ik zou voor het lopen met 2 krukken gaan en dan je linkerbeen wel meebewegen en neerzetten voor het evenwicht maar niet te veel gewicht op zetten.

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Offtopic
« Reactie #29 Gepost op: 12 mei 2011, 08:58 »
Ik sluit me bij Ingeborg aan. Twee krukken, en zoveel mogelijk een normale loopbeweging. Je zet eerst de krukken een stukje naar voren, dan komt je slechte been, en dan je goede been. Of je verzet de krukken om en om: tegelijk met de rechterkruk je linkerbeen naar voren en met de linkerkruk je rechterbeen. Als je met 1 kruk loopt, komt die trouwens rechts, aan de goede kant. Dan heb je er het meeste aan.

(Dit is trouwens behoorlijk ontopic voor het forum, mag dit naar 'loophulpmiddelen'?)

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal