Loophulpmiddelen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Loophulpmiddelen  (gelezen 47902 keer)

liezenogwat

  • Gast
Re:Offtopic
« Reactie #30 Gepost op: 12 mei 2011, 09:00 »
Bedankt voor het eenduidige antwoord! je mag het verplaatsen, mag ook verwijderd worden, ik heb m'n antwoord :).

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #31 Gepost op: 12 mei 2011, 09:03 »
@Ingeborg, Dat wil ik graag geloven dat je er fouten mee hebt voorkomen en processen mee hebt versneld.

Ik heb Zilveren Kruis net gesproken. Ze hebben de aanvraag nog niet ontvangen. Altans, hij is nog niet ingescand. Dat kan dus betekenen dat hij nog niet is ontvangen. Maar dat lijkt me stug. Wat het ook kan betekenen is dat het druk is bij de interne postverwerking en dat hij daarom nog niet is ingescand. Dat lijkt me dus waarschijnlijker. En dat is balen want die 10 dagen gaan pas in als de brief bij hun is ingescand. Zij deze mw. andere info als afgelopen vrijdag maar wel info die me meer lijkt te kloppen. 10 dagen vanaf het versturen zou ook een beetje vreemd zijn. Je weet tenslotte niet hoelang de post er over doet.

Word vervolgd

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #32 Gepost op: 16 mei 2011, 08:37 »
##%%&&*+/+*&#@@#&+((* erg frustrerend, machtiging loophulpmiddel isnog steeds niet ingescand. Het declaratieformulier dat tegelijkertijd op de bus ging wel. Dus maar weer afwachten.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #33 Gepost op: 16 mei 2011, 14:36 »
Hoera de verzekering heeft het aanvraagformulier ontvangen!
Nu moet ik binnen 10 dagen antwoord krijgen

Offline Marielle

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.661
  • hier staat ook iets
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #34 Gepost op: 16 mei 2011, 14:41 »
@Rika: Fijn dat ze je aanvraag nu echt binnen hebben! Hopelijk gaat het nu lekker snel en krijg je binnenkort je loopfiets.

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #35 Gepost op: 16 mei 2011, 18:12 »
Ik hoop dat je snel je loopfiets zult krijgen Rika

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #36 Gepost op: 19 mei 2011, 08:50 »
Aaaaarrrrrrgggggggggggggghhhhhhhhhh, ik ben echt zo boos ik kan wel huilen. (rare reactie weet ik maar als ik mege boos ga ik nou eenmaal huilen)

Ik bel net met zilveren kruis om te vragen of er al wat bekend is. Ik weet dat het ong. 10 werkdagen zou duren maar niet geschoten is altijd mis.

Krijg ik te horen dat er een brief naar me verzonden is met daarin dat ze om de aanvraag in behandeling te kunnen nemen een offerte nodig hebben van de kosten van de loopfiets. Echt te gek voor woorden dit. Ik heb ze de afgelopen 2 weken bijna dagelijks aan de telefoon gehad. Ik heb op de website gelezen en de info telefonisch gecheckt. Er staat nergens dat je een offerte mee moet sturen. En dat is ook door niemand verteld. Ik vraag me trouwens ook af hoe je een goede offerte kunt maken. Ik krijg het ding tenslotte in bruikleen en weet niet of ik hem een week, een maand of een jaar ga kunnen gebruiken. Dat is tenslotte maar net hoe het lichamelijk bevalt om de loopfiets te gebruiken.

Nu moet ik dus eerst een offerte gaan opvragen bij Kersten en dan opsturen naar Zilveren Kruis. Gelukkig is Kersten bereid om rechtstreeks naar Zilveren Kruis te sturen dus dat scheelt dan wel weer een paar dagen.

Maar zo heb ik tegen de tijd dat pasen en pinksteren op één dag vallen een keer m'n loopfiets. M'n rolstoel is er straks nog eerder dan de loopfiets als dit zo door gaat.


SUKKELS!

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #37 Gepost op: 19 mei 2011, 09:11 »
He balen Rika... Ik ken het wel hoor, dat rekken. Maar soms zijn ze ook heel snel plotseling. Ze nemen lang niet altijd die 10 dagen die er voor staan dus wanhoop niet.

Hoop dat het nu snel geregeld is...
Collective madness is called sanity

Offline Wendela

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.983
  • Orthopedagoog IO: voor al uw losbandige kinderen!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #38 Gepost op: 19 mei 2011, 09:20 »
jeejtje wat balen zeg rika! wel enorm goed van je dat je er zo achteraan belt, dat scheelt je weer een paar dagen wachten. hopelijk is t nu snel geregeld.
tip: vraag of ze alles naar elkaar faxen of mailen, dat gaat vaak nog sneller dan met de post. bel dan wel je verzekering of t gemaild/gefaxt kan worden en vraag of ze t direct willen verwerken.
(als je zegt dat je nu heel hard achteruitgaat en als ze niet snel opschieten je een heel duur hoog-laag bed ofzo nodig hebt en je hun aansprakelijk stelt voor de achteruitgang omdat zij zo langzaam werken willen ze ook wel eens opschieten. zo had ik binnen een paar dagen een nieuw rolstoelkussen van de WMO, ze wilden me 3 maanden laten wachten en toen heb ik gezegt dat als t zo lang ging duren ze wel vast een elro konden gaan bestellen)

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #39 Gepost op: 19 mei 2011, 09:22 »
Weet je wat het klote is. Mw van Kersten gaat het morgen posten. Dan komt het dus zaterdag of maandag aan bij Zilveren Kruis. Dan gaat het eerst nog bij hun door de postkamer om te worden ingescand. Dat duurt een dag of 3 tot 4 is mijn ervaring. Dan is het dus volgende week vrijdag voor het bij hun in het systeem staat. En dan moet het nog weer worden gaan opgepakt voor het nemen van de beslissing.

Dan moet er weer een brief naar mij en naar Kersten. En dan kan ik een afspraak gaan maken voor een passing. Nu hebben ze maar één soort loopfiets dus er valt niet heel veel te passen maar goed.... Vervolgens duurt het na de passing nog ong. 2 weken voor je de loopfiets krijgt.

Kortom gezegd, gaat het nog wel een week of 4/5 duren. Voor een juffie ongeduld als ik is dat errruuuuugggggg lang. Daarbij kan ik nu dus echt geen kant meer uit. Eerst liep ik zo weinig mogelijk omdat het me pijn opleverde maar ik deed het dus wel. Nu m'n enkel er al vandoor vliegt als 'tie maar denkt dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn dat ik een stap wil gaan zetten kom ik dus echt nergens meer.

In huis zit ik op m'n trippel, lig op de bank of op m'n bed. Ik rij met de auto naar school en blijf er in zitten in Xander z'n geval voor de deur van de school, dus ook weinig contact met de moeders op school en in het geval van Joëlla strompel ik naar binnen met armschaalkrukken ga zitten op de stoel van de juf doe haar jas aan en strompel weer naar de auto. Ik ben nu ook al sinds zondag niet bij m'n moeder geweest. Dat is nog het aller ergste. Maar pijn of niet, overbelasting of niet. Ik ga straks naar m'n moeder! Maar ben wel bang op die manier schade te creeëren. Vandaar m'n frustratie.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #40 Gepost op: 19 mei 2011, 09:24 »
@Ingeborg, had ik al gevraagd, van zilveren kruis mocht het gefaxt worden maar Kersten wilde dat helaas niet doen.

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #41 Gepost op: 19 mei 2011, 09:28 »
Heb je bij de verzekering aangegeven dat het spoed heeft? Kan je eventueel bij Kersten de eerste drie weken huur zelf betalen?

Ik zou als ik jou was ook zeker even met je ergo over je  enkel overleggen. Als hij zo hard gaat is het denk ik heel belangrijk om spoed achter orthopedische schoenen of eventueel een enkelbrace/spalk te zetten. Als die enkel ervoor zorgt dat je helemaal niet loopt, zal een brace alleen maar een positief effect hebben op dit moment.
Collective madness is called sanity

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #42 Gepost op: 19 mei 2011, 09:35 »
M'n ergo is nog steeds ziek :(  Ik heb ook al gezegd tegen zilveren kruis dat ik nu niet naar mijn terminaal zieke moeder toe kan. Dat vond de mw. aan de telefoon echt heel erg, dat kon ik horen aan haar stem. Maar ze kon niets doen om het te bespoedigen. Ik ga straks m'n ha even bellen ivm die enkel. Of ze nou wil of niet ik wil een kaart voor een ortho. ik ga niet zitten wachten tot ik bij de kg ben geweest en een eventuele andere diagnose heb. Dan kan ik straks helemaal niet meer lopen!

Door verlies van m'n spieren. Bedoel ik dan.

Amanda

  • Gast
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #43 Gepost op: 19 mei 2011, 13:07 »
Ben ik gemeen als ik zeg dat ik het in principe het systeem van de verzekering wel logisch vind? *bloos*
Leuk is het natuurlijk niet voor jou, dat snap ik ook wel, maar het is voor de verzekering wel logisch en zo gaat het ook bij meer bedrijven.

Zo moet de gemeente ook eerst een offerte krijgen van Emcart voor je rolstoel besteld kan worden.
En zo moest het UWV bij mij ook eerst een offerte krijgen van de computerbedrijf voor mijn laptop met spraakherkenning besteld kon worden.

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re:Loophulpmiddelen
« Reactie #44 Gepost op: 19 mei 2011, 13:22 »
Ik snap wat je zegt Aman, aan de andere kant. De verzekering heeft zelf een contract met Kersteren afgesloten. Zij hebben maar één loopfiets in het assortiment. Dus zal de prijs altijd het zelfde zijn. En als ze dan een offerte willen hadden ze me dat twee weken geleden kunnen melden toen ik belde met de vraag of ik de info van internet goed had begrepen.

Ik heb aan de medewerker gevraagd 'Dus als ik een formulier uitprint, deze invul en teken, laat invullen door de arts en laat tekenen en dit opstuur dan weet ik binnen 10 werkdagen na dat het bij jullie is ontvangen of ik een machtiging krijg' Het antwoord hierop was dat dit correct is. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Want er moet eerst een offerte komen. Die had ik dus twee weken geleden al op kunnen vragen bij Kersteren in plaat van vandaag pas. Dat is het deel waar ik van baal. Niet omdat er een offerte moet komen maar de manier waarop dit is gegaan. Als ik vandaag niet had gebeld dan had ik dit ook nu nog niet geweten. Die bewuste brief gaat vandaag naar mij toe op de post. Dus die zou ik pas morgen of overmorgen ontvangen. Waarna het nog langer geduurd zou hebben.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal