Breien
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Breien  (gelezen 9153 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Breien
« Gepost op: 1 mei 2011, 15:47 »
Voor alle liefhebbers van Breien

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2011, 11:33 »
Ik brei alleen maar (sokken )heb al wel een hele tijd een paar op de pennen staan en dat wil niet lukken. Eerst had ik een kleur wol die ik zo lelijk vond dat ik me er niet toe kon zetten om er iets mee te doen. Dus bijna een hele sok uitgehaald en de knot is blijven liggen (was een gekregen knot) en nu zit er iets paarsigs op en subluxeert mijn duim met elke klepsch**t. (dus ik vond het een goede reden om de pennen in het mandje te laten zitten)Word tijd dat ik toch ietsje meer eraan probeer te doen, niet dat het haast heeft sokken slijten bijna niet. Maar ik heb een 1 sok syndroom achterwaards.. kan er niet tegen dat er geen duo is )

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Breien
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2011, 13:26 »
aaahw jenneke...

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Breien
« Reactie #3 Gepost op: 1 september 2011, 12:32 »
ik zag me een leuk kleed vandaag bij rode kruis kraampje op de markt in veghel en ik dacht die wil ik na maken :D
dus mijn project word dat kleedje na maken haha (H)

Offline *Inge*

  • Clublid
  • ***
  • Berichten: 236
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2011, 09:00 »
Tot een paar jaar geleden was ik ook regelmatig aan het breien! Mijn moeder breidt altijd hele truien, maar ik hou het liever op een gewone sjaal. Dus gewoon een lap, zonder gekkigheid, lekker simpel. Een klasgenoot op de middelbare school heeft ooit eens gezegd dat hij graag een sjaal wilde voor zijn verjaardag, omdat hij mijn sjaal zo warm vond. Dus toen ben ik gaan breien en gaan breien en uiteindelijk kreeg hij een sjaal voor zijn verjaardag van 5 meter lang! Was meer als grapje bedoeld :P Hij had het altijd koud, dus hier kon hij zichzelf helemaal in rollen :P

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 09:57 »
Zelfs ik brei af en toe.Maar is erg lastig met mijn schouders,maar met de rondbreipennen gaat het makkelijker.
Rondbreipen zijn 2 korte breipennen die met een nylondraad aan elkaar zitten.Het grootste voordeel hiervan voor mij is dat ik dan geen pennen onder m'n oksels hoef te steken,maar gewoon de bubs op m'n schoot kan houden en geen grote armbewegingen hoef te maken.
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2011, 15:00 »
Hoor je de pennen onder je oksels te steken dan? Ik ben sinds kort aan het breien (een ondas), maar ik wist niet dat die dingen onder je oksels moesten. Is dat handiger?

Offline jenneke

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2011, 15:05 »
Ik hang zelfs op een pen( die ook idd onder mijn oksel hangt) lage korte pennen of rondbrei pennen kan ik niet mee overweg. Ik brei met 40 cm pennen.

Offline Nigelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 901
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2011, 17:29 »
Hoor je de pennen onder je oksels te steken dan? Ik ben sinds kort aan het breien (een ondas), maar ik wist niet dat die dingen onder je oksels moesten. Is dat handiger?
Ik kan dat ook niet doordat ik scheef zit. En ik brei ook altijd zonder dat ik ze tussen mijn arm en mijn zij klem. Dat gaat gewoon niet. Dus gewoon breien zo als het voor jou het makkelijkst gaat. ;)

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Breien
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2011, 17:36 »
ik brei op een hele kromme manier het lukt me nog zelfs met boven arms gips te breien  ;D.
maar lukt het een beetje met je werk marianne?

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2011, 18:25 »
Ik heb bijna niks meer gebreid. Ik denk er simpelweg niet aan om mijn breiwerkje te pakken! Het zit nog steeds in mijn koffer...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Breien
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2011, 08:29 »
ik heb ook vlagen dat ik haak en soms niet hoor Marianne...kan voorkomen...geen punt..
Ik ga ook weer een brei-poging ondernemen haha

Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: Breien
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2011, 16:29 »
komt wel goed :D

Offline edith

  • Moderator
  • Forummeubilair
  • *****
  • Berichten: 1.106
    • Bekijk profiel
Re: Breien
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2011, 18:47 »
Hoor je de pennen onder je oksels te steken dan? Ik ben sinds kort aan het breien (een ondas), maar ik wist niet dat die dingen onder je oksels moesten. Is dat handiger?
Ik kan dat ook niet doordat ik scheef zit. En ik brei ook altijd zonder dat ik ze tussen mijn arm en mijn zij klem. Dat gaat gewoon niet. Dus gewoon breien zo als het voor jou het makkelijkst gaat. ;)
Ik heb voordat ik de rondbreipenondekt had echt op talloze manieren geprobeert om die pennen niet onder m'n armen te steken,maar dan worden ze echt te zwaar of onhadig voor mijn vingers.Dan krijg ik kramp omdat ik ze te vast moet houden of subluxjes.Juist omdat de pennen van de rondbreipen heel kort zijn  en verder nylondraad heb ik dat probleem niet.Misschien dat ik bepaalde bewegingingen niet kan maken door mijn schouders.Ik weet het niet,ik moet ook altijd mij ellebogen steunen op kussen of armleuningen,anders hangt mijn linker teveel in lux en voor mijn rechter vastgezette poot,om dan iets meer functie vanuit de elleboog te hebben.Dus voor mij is de rondbreipen DE uitkomst en dan nog niet meer als 3 pennen per avond.Gelukkig ben ik met een zwart vest bezig,zwart blijft altijd in de mode,als het over 5 jaar af is ;) ;D
Voor wie liefhebben wordt Leven met een hoofdletter geschreven,ondanks leed en droevenis omdat Leven liefde is.

Edith

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Breien
« Reactie #14 Gepost op: 26 november 2011, 17:04 »
Ik heb een heel leuk patroon voor een vest gevonden :) Ik ga er serieus aan beginnen als ik weer in de gelegenheid ben wol te halen, maar ik moet echt gaan letten op pauzes inlassen enzo, ik krijg vooral last van mijn polsen en vingers als ik aan het breien ben.
Collective madness is called sanity

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal