Klem zittende zenuwen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Klem zittende zenuwen  (gelezen 4303 keer)

Offline Kruips

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Klem zittende zenuwen
« Gepost op: 5 september 2015, 05:31 »
Ik vroeg mij af of er nog meer zijn met deze problemen:

Eens in de zoveel tijd zit er weer eens een zenuw klem. Vaak is dit in ee rug door een verschoven wervel

Maar wie heeft het ook op andere plekken? En zoja, waar dan? En tot slot: hoe los je het op?

Ik had een aantal jaar geleden een zenuw in mijn voet klem. Bot van TMT1 werd 'wild' door te veel speling en het bot is operatief verwijdert.
Nu sinds vorig jaar zit er een zenuw klem in mijn knie. Deze resulteert niet in pijn gelukkig maar in gevoelloosheid. Ik heb hier oefeningen voor om de stabiliteit in mijn knie te verhogen. Maar verandering geeft het niet...

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Klem zittende zenuwen
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2015, 14:42 »
Ik heb vaak een zenuw die klem zit als mijn heup in een subluxatie zit. En bij een schouderluxatie of subluxatie kan dit ook het geval zijn. In mijn knie heb ik t gelukkig nog ooit gehad, ik denk alleen wel dat dit wat meer onderzoek nodig heeft, want het is niet helemaal gezond als er vaak een zenuw klem komt te zitten

Offline Kruips

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Klem zittende zenuwen
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2015, 03:02 »
Dank voor je reactie.
Bij wie zou je hiervoor moeten aankloppen? Ik ben bij een orthopeed geweest voor mn voet. Ben alleen bang dat ze misschien weer willen opereren en daar zit ik niet op te wachten. Herstel van mn voet heeft ook 1,5 jaar geduurd 😔

Sinds mn zwangerschap zit er ook nog een zenuwen bij mn ribben klem, links van de onderkant van mn borstbeen. Die is knap irritant 😁

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Klem zittende zenuwen
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2015, 16:21 »
Wat vervelend.
Ik lees dat je oefeningen hebt. Betekent dit dat je onder behandeling bent van een fysiotherapeut? Wat vindt hij/zij verstandig om te doen?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Klem zittende zenuwen
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2015, 18:34 »
Zitten die zenuwen dan echt klem of zijn ze meer gekneusd? Ik heb niet zozeer ervaring met het langdurig klem zitten van zenuwen, dat heb ik alleen tijdens (sub)luxaties maar dan staat het gewricht natuurlijk in een verkeerde stand waardoor bepaalde weefsels in beknelling komen te zitten. Maar zodra het gewricht weet goed zit schiet de zenuw los en is daarna nog geïrriteerd of gekneusd, wat ook klachten kan geven die lijken op die van de beknelling. ook heb ik last van kneuzing of irritatie van zenuwen buiten de luxaties om, puur door de instabiliteit en het schuiven (en daardoor irriteren). Maar dat is dus ook geen beknelling. Hier voor heb ik ook oefeningen van de fysio om de gewrichten te stabiliseren en mijn spieren zo te leren gebruiken dat het niet meer schuift.

Offline Kruips

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Klem zittende zenuwen
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2015, 07:06 »
@Marianne
Ik heb inderdaad nu oefeningen van de fysio, maar loop met die knie dus nu alweer bijna een jaar rond. Pijnlijk is het niet, maar wel irritant.


@Zwaantje
Het verschil tussen klem zitten en keuzen weet ik eigenlijk niet. Ik heb het idee dat ze klem zitten. Als ik over een bepaalde plek wrijf aan de linker kant van mijn kniegewricht, dan ziet er een pijnscheut door mijn knie heen, onder mn knieschijf door naar de rechterkant omlaag langs mijn scheenbeen. Aan de rechterkant is het dan ook gevoelloos tot ik over die plek wrijf. Daarom denk ik dat die zenuw klem zit.
Die bij mijn ribben werkt op dezelfde manier.
komt dit overeen met een wat je zelf hebt?

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Klem zittende zenuwen
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2015, 12:29 »
Bij mij is de pijn in mijn schouder voortdurend aanwezig, dit veranderd niet als ik mijn arm beweeg of van positie verander. Wat ik soms erg vervelend vind want er is dus ook geen positie waarin ik minder pijn heb. Bij mijn heup heb ik vooral pijnscheuten tijdens bepaalde bewegingen. Het verschilt dus een beetje.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal