Hand kracht problemen
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Hand kracht problemen  (gelezen 3613 keer)

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Hand kracht problemen
« Gepost op: 13 juni 2015, 10:27 »
Wie herkend dit ook? Dat je weinig kracht in je handen hebt op sommige dagen en dus veel dingen laat vallen...

Dit kan grappige momenten opleveren zoals mezelf kletsnat gooien met glas sinaasappelsap of geen kracht hebben m'n sokken aan te doen en ze zo de andere kant van de kamer op te ''schieten''. Maar ook vervelende zoals bijvoorbeeld hondenriem laten vallen in verkeer of glas laten vallen en dan vervolgens met blote voeten erin staan...

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Hand kracht problemen
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2015, 10:28 »
het is overigens geen klunzigheid, echt dat je hand zo '''loslaat''...en dat je daarom spullen laat vallen

Offline Nihlaeth

  • Beheerder
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.332
    • Bekijk profiel
    • Mijn blog
Re: Hand kracht problemen
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2016, 13:25 »
Ja, dat herken ik wel. Ik heb dagen dat ik mijn medicatie doos niet open krijg, mijn waterfles niet vast kan houden. Het is niet alleen krachtsverlies maar ook motoriek die dan erg slecht is. Meestal is het op zijn ergst als ik net wakker word.
Collective madness is called sanity

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Hand kracht problemen
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2016, 13:27 »
Dat dingen laten vallen kan ook versterkt worden door een verstoorde propriosepsis.

Maar ik herken het wel. Heb 2 jaar terug handtherapie gevolgd, omdat ik steeds minder kon in huis en dat heel vervelend vond. Daar heb ik veel getraind in spierkracht, maar ook in bewustzijn van waar mijn handen zich in de ruimte bevinden en in welke houding ze staan e.d. Dat heeft wel heel veel geholpen. Ik merk alleen de laatste tijd dat het weer achteruit gaat, dus ik ben nu zelf weer begonnen met wat handoefeningen

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal