hond aan de rolstoel
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: hond aan de rolstoel  (gelezen 5481 keer)

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
hond aan de rolstoel
« Gepost op: 13 april 2015, 18:20 »
Ben echt heel benieuwd, hoe hebben jullie je hond aan de rolstoel vastgemaakt? Ik heb op dit moment gewoon en knoop gelegd in de riem maar dit werkt natuurlijk niet want de riem verschuift en zo kan de hond niet snuffelen... :( Ben echt opzoek naar goed ideetje ook met dat de riem steeds in m'n wielen terecht komt...krijg over enkele weken een pup en zou wel handig zijn als ik het dan opgelost heb.



Offline Lientje

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.428
    • Bekijk profiel
    • LYN-Design
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2015, 21:18 »
weet dat sommige een soort clip aan de rolstoel hebben zitten maar dan moet je eerst je hond leren om niet te trekken. anders uhm draai je rondjes mee in je stoel.

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2015, 15:34 »
Bedankt voor je reactie  ;D klopt, ik neem ook eerst de hond op schoot en dan langzaam aan leren meelopen met de rolstoel.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2015, 12:58 »
Ik heb zo'n karabijn haak aan mijn rolstoel. Ik heb een jay-rug en we hebben de haak er zelf op gefabriceerd. Je moet een beetje creatief zijn  ;)
Janelle van dit forum heeft ook een hele handige bevestiging op haar rolstoel, ik zal eens vragen of zij daar een linkje van kan plaatsen.

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2015, 18:47 »
haha bedankt voor je reactie zwaantje ;D Ik ga eens creatief aan de slag  ;) maar tikt zo'n karabijnhaak niet steeds tegen de rolstoel aan? En hoe voor jij dat de riem in je wielen terecht komt?  :AA:

Offline Rika

  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.575
  • Life is a bitch. Try to make the best of it!
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2015, 22:04 »
Ik ben al jaren opzoek naar een goede oplossing..... Zwaantje dr karabijnhaak zit als ik me niet vergis op haar rug. Of liever gezegd op die van haar stoel. Dat durf ik dus niet.  Ben bang dat ik achter over word getrokken. Nu loopt mijn hond vaak los maar dat kan natuurlijk niet altijd. In die gevallen heb ik de riem om mijn middel wat absoluut niet ideaal is ivm instabiel bekken en SI gewricht. Dus ik ga dit draadje ook maar eens volgen.... In de hoop dat de ideale tip voorbij komt

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2015, 12:45 »
Ik geloof dat janelle een erg mooie oplossing heeft...

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2015, 14:06 »
hopelijk komt de oplossing nog, heb ik een webwinkel wel een riem met een stuk elastiek gezien en dat zou dus ook wel handig zijn, in combinatie met een hoofdhalster als mijn duitse herder straks wat groter is. Ik heb idd net als zwaantje ook een karabijnhaak gehad, en mijn hond trekt me niet om gelukkig maar het klapperd tegen m'n stoel aan en dat vind ik gewoon helemaal niet fijn. Los durf ik mijn oude hond wel, maar een jonge pup kan dat echt niet, dus dan moet ik eerst maar lopen tot er een oplossing gevonden is...

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2015, 10:32 »
Ik heb het even aan Janelle na gevraagd, deze is het:
http://www.bol.com/nl/p/zzz-camon-walky-dog-fietsbeugel/9200000017702861/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d1%26itm_id%3d9200000017702861%26itm_role%3din

Zij heeft hem korter laten maken want aan de rolstoel is het wel een erg lang ding. Dus dan moet je iemand in je omgeving hebben die goed is in zagen / lassen  ;)

Offline Bloempje

  • Beginner
  • **
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2015, 13:15 »
wat lief van je zwaantje bedankt!

Dan zal ik ga sparen, lijkt wel super handige oplossing als hond je op de fiets niet om kan trekken dan kan het zo aan de rolstoel ook niet  ;D

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: hond aan de rolstoel
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2015, 14:02 »

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal