Koorts'aanvallen'?
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Koorts'aanvallen'?  (gelezen 5187 keer)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Koorts'aanvallen'?
« Gepost op: 8 december 2014, 00:57 »
Ik noem het maar even koortsaanvallen, want dat omschrijft het het best.
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik op elk willekeurig moment van de dag opeens vanuit het niets koorts krijg. Ik voel me dan redelijk (lees: net zo slecht als normaal, niks bijzonders dus), en het maakt niet uit of ik op de bank een film kijk, aan het autorijden ben of op school zit, ik krijg dan gewoon opeens koorts.
Ik heb het een paar dagen bijgehouden, en meestal schiet ik dan binnen twee à drie minuten van ongeveer 36,5 graden (wat normaal is voor mij) naar dik over de 39. Ik voel me dan ook even heel slecht, vaak misselijk, enorm verkrampt (en later spierpijn), en net of er een elastiek om mijn schedel getrokken wordt. Soms daardoor ook duizelig, eerlijk gezegd weet ik niet wat mijn hartslag en bloeddruk op zo'n moment doen.
Voordat ik weer eens bij de huisarts langs ga, eerst even aan jullie de vraag: is dit normaal voor EDS, of is het een bezoek aan de huisarts waard?
Ik maak me een beetje zorgen, dus ik hoop dat jullie die weg kunnen nemen... :AA:

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2014, 01:36 »
Of het normaal is voor EDS weet ik niet, tot een jaar of 2 geleden had ik hier nooit last van. Sterker nog ik had eigenlijk nooit koorts zelfs niet als ik ziek was. Als het echt echt heel slecht ging kwam ik "met moeite" boven de 38 uit.

Sinds twee jaar geleden komt het steeds vaker voor, in periode dat ik ben overbelast is het wel veel vaker voor(meermaals per dag). Maar ik heb het zeker nu nog meerdere keren per week. Zo snel als het komt, kan het ook weer gaan en soms blijft het wat langer. Ik dacht eerst dat het gewoon opvliegers waren door medicatie, maar ben op een gegeven moment gaan meten. Voel nu wel goed het verschil tussen opvliegers en koortsaanvallen(zo noem ik ze ook). Voel me inderdaad ook echt minder prettig op die momenten.

Rariteiten in het zenuwstelsel komen natuurlijk wel voor bij eds. Wel weet ik dat koorts ook kan ontstaan bij veel pijn en bij mij hangt het meestal ook samen en dat is dan weer vaker na activiteit, maar hoeft weer net. Misschien daar eens op letten? Pijn hoeft namelijk weer niet perse samen te hangen met activiteit.

Offline Zwaantje

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.723
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2014, 10:39 »
Ik heb soort koorts aanvallen gehad door m'n problemen met de fentanyl pleisters. En omdat jij ook laatst ook een topic had over de pleisters, misschien moet je mijn topic door lezen. Al denk ik dat het heel wat anders is, want de beschrijving is al wel anders.

http://www.meidenmethmseds.nl/index.php/topic,1339.0.html

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2014, 11:53 »
Ik herken het wel ja. Ik weet of iet typisch EDS is of iets anders.

Offline Enoël

  • Ontdekker
  • **
  • Berichten: 132
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2014, 16:00 »
Ik heb het ook, maar het duurt bij mij wel langer dan een paar minuten.
Omdat ik me verder gewoon net zo voel als zonder koorts trek ik me er weinig van aan en heb het ook nooit uit laten zoeken. Geen idee waar het door komt dus

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2014, 21:02 »
Nou ja, overbelasting zal bij mij deels ook wel meespelen natuurlijk. En mijn medicijngebruik moet ik sowieso eens onder de loep laten nemen.
Daar had ik al een doorverwijzing voor aangevraagd, maar ik wacht nu, twee maanden later, nog steeds daarop.
Typisch mijn huisarts, die doet alles 'op haar gemakje'...

Momenteel zit ik op 39,6 en verkrampt alles... Terwijl ik vandaag toch een redelijk rustige dag had (1 college en een groepsles, en die groepsles was zelfs gewoon leuk, hihi!) en heel netjes mijn medicatie ingenomen heb. Expres op gelet. Maar momenteel krijg ik nog geen potje open, dus heb mijn ouders gebeld of ze even wilden komen helpen met mijn medicijnen...
Best bizar. Als ik dit teruglees, weet ik gewoon dat het verstandiger is om echt rust te nemen, maar die stap voelt zo groot...

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #6 Gepost op: 9 december 2014, 12:26 »
Plus dat je voor college en groepsles ook nog een heel stuk heen en weer moet rijden. Al met al ben je toch weer zoveel uur verder ;)

Offline Janelle

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 903
  • *the more you struggle in life, the more you grow*
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #7 Gepost op: 9 december 2014, 13:10 »
Haha, tsja, dat vergat ik voor het gemak maar even... Je hebt gelijk Rachel, al bij al was ik 3,5 uur bezig. True, teveel!

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #8 Gepost op: 9 december 2014, 16:30 »
 :knuf2: :knuf2: :knuf2:

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Koorts'aanvallen'?
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2014, 13:35 »
Rust nemen is wel een grote stap misschien, maar het is inderdaad een grote stap natuurlijk. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal