Eigen bijdrage CAK
Sponsored links by Stichting Lucifer:

Auteur Topic: Eigen bijdrage CAK  (gelezen 8723 keer)

Offline rozemarijn

  • Beheerder
  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 4.283
    • Bekijk profiel
    • Roos!
Re: Eigen bijdrage CAK
« Reactie #15 Gepost op: 19 november 2014, 17:44 »
Nee wij ook nog niet. Ik moet ook 7 jaar met mn handbike doen. Dus officieel nog 2 jaar. Maar hij voldoet niet meer....

Offline Rachel

  • Moderator
  • Verslaafde
  • *****
  • Berichten: 1.471
    • Bekijk profiel
Re: Eigen bijdrage CAK
« Reactie #16 Gepost op: 21 november 2014, 00:10 »
Als je inkomen verandert in je nadeel kun je inderdaad een peiljaarverlegging aanvragen.

Ik betaal nu 12,50 voor de huishoudelijke dat gaat omhoog vanwege die 33 procent. Daarbij was de wtcg voor arbeidsongeschikten al minder en wordt de wtcg er helemaal afgehaald van het cak. Er komt wel iets via de gemeente maar dat is allemaal nog erg onduidelijk! Ik ga er al met al echt flink op achteruit met mijn wajong  :o ik val namelijk overal net buiten, dus ook geen vrijstelling gemeentelijke en waterschapsbelastingen meer enzo.

Wbt de eigen bijdrage op alles behalve de rolstoel, de gemeente mag altijd besluiten ergens geen eigen bijdrage op te heffen.
Wbt de eigen bijdrage handbike, nooit in verdiept wordt hier ook niet gevraagd maar ik heb begrepen dat hier jurisprudentie over is. Dan zou je dit moeten kunnen vinden op rechtspraak.nl

Offline Jamie

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 24
  • ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets
    • Bekijk profiel
Re: Eigen bijdrage CAK
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2015, 16:10 »
Nee wij ook nog niet. Ik moet ook 7 jaar met mn handbike doen. Dus officieel nog 2 jaar. Maar hij voldoet niet meer....
is het niet zo,dat,als hij niet voldoet je eerder een andere handbike krijgt? Dacht dat dat toch echt wettelijk gezien moest.
Ik betaal er iig geen eigenmbijdrage voor, en heb een sporthandbike en een elektrische handbike. 2 exemplaren dus.
ook al loop ik door een donker dal, ik vrees niets

Offline Marianne

  • Erelid
  • ******
  • Berichten: 2.832
    • Bekijk profiel
Re: Eigen bijdrage CAK
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2015, 08:09 »
Dat klopt. Het zelfde geldt voor je rolstoel.
Ik had mijn vorige nog geen vijf jaar (de termijn die gesteld was om ermee te doen), maar omdat hij niet meer voldeed, kreeg ik al eerder een nieuwe.

 


Meiden met HMS/EDS zit ook op: FacebookTwitter

Powered by EzPortal